Feministisk Idiotsatsning *asg*

flemming

110 e för sakta
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Suzuki gp 125, GSX R 1000-01,Rödmyra 98cc
.. tänk vilken skräll! Partistyret faller samman, oh va jag blir chockad!
Det är väl känt att sedan gubben Dackes tid så kan inte en skock kvinnor organisera sig bestående av enbart kvinnor. Första varningsskottet var när de ville ha en man bakom rodret för ett par veckor sedan o nu är det strömhopp!
Det är bara att gratulera! :)

flemming skrev:
.. tänk vilken skräll!....... gratulera! :)

Det är det faktum att det finns inskränkta fommar som dig som gör det så oerhört synd att FI inte funkar. Det behövs i en värld där folk på fullt allvar tror att "Det är väl känt att sedan gubben Dackes tid så kan inte en skock kvinnor organisera sig bestående av enbart kvinnor."

watson skrev:

Tack för att jag blev sågad direkt men är det nån av er som är beredd att hålla ett vad att organisationen finns kvar i nån egentlig mening vid årsskiftet?

:)

Alla förösk att splittra vänstern ytterligare är utomoredentligt bra! Har vi tur hamnar alla under 3% gränsen.

flemming skrev:
Tack för att jag blev sågad direkt men är det nån av er som är beredd att hålla ett vad att organisationen finns kvar i nån egentlig mening vid årsskiftet?

:)

Varför skulle den inte det? Du är ju ett levande exempel på att organisationen i allra högsta grad har ett existensberättigande!

korvgubbe skrev:
Varför skulle den inte det? Du är ju ett levande exempel på att organisationen i allra högsta grad har ett existensberättigande!

Eller på att en seriös motsvarande organisation har ett existensberättigande. Enligt Brattström som hoppar av handlar denna primärt om att kräma ut stålar ur statsapparaten, och då förstår man att de som har (hade?) visioner hoppar av.

Tjoffe skrev:
Alla försök att splittra vänstern ytterligare är utomoredentligt bra! Har vi tur hamnar alla under 3% gränsen.

Det är min våta dröm måste jag erkänna :banana Men du menar 4% va? För jag tror det är riksdagsgränsen...har för mig det iaf :confused:

Tjoffe skrev:
Alla förösk att splittra vänstern ytterligare är utomoredentligt bra! Har vi tur hamnar alla under 3% gränsen.
Jepp, fler såna initiativ tack :banana

Bingo skrev:
Jepp, fler såna initiativ tack :banana

Man tycker ju att vänstern kunde lära sig av sina misstag under 70-talet men uppenbarligen fixar "utbrytarna" inte med att förändra "vänstern" inifrån.

sweborn skrev:
Eller på att en seriös motsvarande organisation har ett existensberättigande. Enligt Brattström som hoppar av handlar denna primärt om att kräma ut stålar ur statsapparaten, och då förstår man att de som har (hade?) visioner hoppar av.
"Witt-Brattström hänvisar till att hon alltid förlorat mer än hon vunnit på sitt feministiska arbete.

- Men när välbetalda riksdagsplatser väntar kommer det in karriäraspekter som är mig främmande." (Från SvD)

Ojojoj, det är starka ord... Större karriärfeminist går nog inte att uppbringa än hon själv. Hon drog sig inte ens för att stjäla forskningsresultat från en annan kvinlig forskare och presentera dem som sina egna. Otroligt att man kan göra sånt (och bli uthängd för det) och ändå göra akademisk karriär.

Edit: på tal om visionärer alltså.

Coola Ola skrev:
Man tycker ju att vänstern kunde lära sig av sina misstag under 70-talet men uppenbarligen fixar "utbrytarna" inte med att förändra "vänstern" inifrån.
Hur kan ett kommunistiskt parti övergå till ett feministiskt parti utan att byta ut medlemskåren? Samma personer som tidigare med samma genomusla politiska omdöme som tidigare. Fast vad vet jag, det är kanske så lätt att byta ut klasskamp mot könskamp.

sege skrev:
Kvinnor Kan gick i konkurs och nu detta, jag säger då det...

....Gubbarna i Ny Demokrati lyckades ju inte så mycket bättre...
Populistiska ihopkok brukar väl sällan hålla i längden...

flemming skrev:
.. tänk vilken skräll! Partistyret faller samman, oh va jag blir chockad!
Det är väl känt att sedan gubben Dackes tid så kan inte en skock kvinnor organisera sig bestående av enbart kvinnor. Första varningsskottet var när de ville ha en man bakom rodret för ett par veckor sedan o nu är det strömhopp!
Det är bara att gratulera! :)

Inte för att jag är speciellt förtjust i FI så tycker ändå jag ditt uttalande känns förlegat. Problemet med FI är att dom egentligen inte har nåt vettigt att komma med, utöver jämställdhetsdebatten förstås. Sen vet inte jag vad som pågår bakom väggarna. :va

korvgubbe skrev:
....Gubbarna i Ny Demokrati lyckades ju inte så mycket bättre...
Populistiska ihopkok brukar väl sällan hålla i längden...

Nä det är bra om partierna har fler visioner än två. Jag tycker själv att ett feministiskt parti känns extremist betonat. I jämställdhetsdebatten går vågorna höga och jag tror att de flesta partier faktiskt vill gynna jämnställdheten. Varför ska man då rösta på ett parti som vill gynna en part?

Själv är jag för jämnställdhet, men jag vill fan inte bli trampad på för att släppa fram någon annan. Det är inte jämnställdhet för mej.

Ner med Gudrun :tummenupp

Jag är dock en ganska obegåvad och inskränkt person som bara trivs på en öppen landsväg en sommardag med hojen. Då skiter jag i politik och allting. Vill helst bara leva mitt liv och skita i sånt :näsblod

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8