Feministisk Idiotsatsning *asg*

Bingo skrev:
"Witt-Brattström hänvisar till att hon alltid förlorat mer än hon vunnit på sitt feministiska arbete.

- Men när välbetalda riksdagsplatser väntar kommer det in karriäraspekter som är mig främmande." (Från SvD)

Ojojoj, det är starka ord... Större karriärfeminist går nog inte att uppbringa än hon själv. Hon drog sig inte ens för att stjäla forskningsresultat från en annan kvinlig forskare och presentera dem som sina egna. Otroligt att man kan göra sånt (och bli uthängd för det) och ändå göra akademisk karriär.

Edit: på tal om visionärer alltså.

OK :tummenupp

Glömde att ingen visionär över huvud taget skulle komma på tanken att göra gemensam sak med Gudrun...

Bingo skrev:
Hon drog sig inte ens för att stjäla forskningsresultat från en annan kvinlig forskare och presentera dem som sina egna. Otroligt att man kan göra sånt (och bli uthängd för det) och ändå göra akademisk karriär.

Näe, är det sant? Varför berättar hon inte det för sina studenter?

Nu är det väl dags för MI istället.

Fram för fler kvinnor inom den tunga, skitiga industrin!
Fram för fler kvinnor inom skogsbruket!

För det är väl jämställdhet alla vill ha?

Gustav1 skrev:
Nu är det väl dags för MI istället.

Fram för fler kvinnor inom den tunga, skitiga industrin!
Fram för fler kvinnor inom skogsbruket!

....Eller varför inte:
Fler män inom vården
Fler män som torkar skit och lyfter tungt inom omsorgen.
Fler män i skolan... :va

korvgubbe skrev:
....Eller varför inte:
Fler män inom vården
Fler män som torkar skit och lyfter tungt inom omsorgen.
Fler män i skolan... :va

Nej! Många av mina tanter och även gubbar ogillar män. Fast den värsta manshataren på mitt jobb dog nu i somras, 97 år gammal, i samband med att en manlig boende flyttade in på avdelningen. :va

Gustav1 skrev:

Nej, nej, nej... "jämställdhet" har ingenting med jämställdhet att göra. Det går ut på att en del kvinnor vill ha samma förmåner som de ser att vissa män har.
Så eftersom jag också är avundsjuk på de män som har det bättre än jag, så är jag också feminist.

Biturbo skrev:
Att hon inte gjort ett rätt någon gång, kanske?
Otroligt ödmjuk inställning!
Om jag inte gillar något så är det per definition fel...
Nästa man väntar sig är ett gapskratt innan den James Bond liknande skurken springer ut och skriker: "Jag är världen; jag är sanningen!!" :hihi

Coola Ola skrev:
Detta grundar du på?

Bland annat hennes ovilja att hålla sin privatekonomi skild från skattebetalarnas och partimedlemmarnas kassakistor. Mitt intryck är att Gudrun är en "legotyckare" på uppdrag av sig själv, och hon plockar på sig så mycket pengar hon kan oavsett om det sker med hjälp av lagliga eller olagliga metoder. Uttrycket "gör som jag säger, inte som jag gör" kommer till sin rätt.

Men Gudrun har säkert ett och annat bra i bagaget.

anja skrev:
Näe, är det sant? Varför berättar hon inte det för sina studenter?
Ja, det är sant. Det var en annan kvinlig professor i litterturvetenskap som skrev det i en stort upplagd debattartikel i svD för några år sedan. Sin (personliga) docentur fick hon, vad jag kan förstå, som belöning av Mona Sahlin för att inte hålla på med ett feministiskt parti.

Skälet till att hon inte berättar det för sina studenter är att tjuvar inte skryter bland hederliga människor om sina stölder. Däremot tror jag att de skryter rätt mycket för varandra om saken. De måste haft mycket att tala om, hon och Gudrun.

korvgubbe skrev:
Och det grundar du på? :va
.....Vad vet du om hennes samlade karriär mer än det Aftonhoran kräkts ur sig senaste tiden?
Räcker det inte att veta att hon "aldrig varit kommunist"? Skatte- och bidragsfiffel i kombination med svårartad alkoholism och fullständigt skandalöst beteende på fyllan, kombinerat med uppenbara lögner om vad man tidigare stått för, är inte porträttet äv en klok och omdömesgill person. I Sovjet och Kina kunde sådant passera men inte i ett öppet och demokratiskt samhälle.

Men visst, hon är bra och ju mer vänsterfolk försvarar henne och hennes beteende desto bättre för högern. Fortsätt gärna fjärma er från sans och redlighet :lol

Edit: ditt evinnerliga spammande med Markus har INTE främjat din framställningsförmåga.

Bingo skrev:
Räcker det inte att veta att hon "aldrig varit kommunist"?

Missade iofs att du syftade på Gudrun. Trodde det var FI-avhopparen som du syftade på...

...Har aldrig någonsin sympatiserat med Gudrun och vänsterpartiet. Har alltid stått närmare Moderaterna än vänsterpartiet på något underligt vis.

....Nej, alla kan ju inte lyckas lika bra som du varje gång! :rolleyes:

flemming skrev:
.. tänk vilken skräll! Partistyret faller samman, oh va jag blir chockad!
Det är väl känt att sedan gubben Dackes tid så kan inte en skock kvinnor organisera sig bestående av enbart kvinnor. Första varningsskottet var när de ville ha en man bakom rodret för ett par veckor sedan o nu är det strömhopp!
Det är bara att gratulera! :)
Håller med. Det behövs en tupp i hönsgården annars hackar dom ihjäl varandra!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg