En kompis har byggt en luftkyld VW med Suzuki 1100 förgasare. Han har byggt enligt konstens alla regler. (Säger han)
Motorn är byggd för 400 hk 1800cc.
När han tomgasar så går den perfekt, svarar utmärkt på gas. Men när han kör och turbotrycket kommer så smattrar den som ett maskingevär.
Jag misstänker att det har någonting med trycksättningen av Förgasaren/na att göra. Sitter en Malpassi 1:1 regulator på.
Tändstiften är Choklad. Men det är ju inte säkert att det är rätt när den börjar smattra.
Hur gör man en strukturerad felsökning?
Mats
Motorn är byggd för 400 hk 1800cc.
När han tomgasar så går den perfekt, svarar utmärkt på gas. Men när han kör och turbotrycket kommer så smattrar den som ett maskingevär.
Jag misstänker att det har någonting med trycksättningen av Förgasaren/na att göra. Sitter en Malpassi 1:1 regulator på.
Tändstiften är Choklad. Men det är ju inte säkert att det är rätt när den börjar smattra.
Hur gör man en strukturerad felsökning?
Mats