IO
IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Jag har blivit lite sugen på att byta till Ducce, en 916 för att vara exakt. Efter en stund sökande på information om denna utsökta modell framkom det att vissa årsmodeller (-96 till -98 tror jag) har felreggade fabriksuppgifter gällande motoreffekt. Dom är reggade till 50 hästar eller något liknande. Detta gör att försäkringsklassen blir 3!!! Jag har bekräftat detta på mitt försäkringsbolag då min premie sjönk till 1/10 av vad jag betalar idag för min Suzuki.
Detta är väl förstås inte helt riskfritt, är det någon som krashat sin 916 -96 till -98 och fått ut allt utan problem från försäkringsbolaget. Man vill ju inte sitta med skägget i faxen när det händer nåt. (kanske denna fråga skall in på försäkringar men har en fråga till)
Som gamal importräv så sneglar man ju på hojar i Tyskland. Vet någon om jag tar in en -98 att den blir reggad med 50 hästar eller det riktiga effektantalet runt 100 häst?
Detta är väl förstås inte helt riskfritt, är det någon som krashat sin 916 -96 till -98 och fått ut allt utan problem från försäkringsbolaget. Man vill ju inte sitta med skägget i faxen när det händer nåt. (kanske denna fråga skall in på försäkringar men har en fråga till)
Som gamal importräv så sneglar man ju på hojar i Tyskland. Vet någon om jag tar in en -98 att den blir reggad med 50 hästar eller det riktiga effektantalet runt 100 häst?