Felaktig service, ersättning?

Jag rekommenderar alla storstads bor att försöka leta reda på en mindre verkstad i någon småstad i närheten. Blir säkert billigare i slutändan o garanterat bättre.

Givetvis finns det bra och seriösa ställe i storstan också men tror det är lättare att hitta utanför stan.
Gäller hantverkare också

Varför bytte du inte själv om du nu tydligen inte litar på att de gör vad du anlitat dem för? Jag vet att frågan kan uppfattas som lite dryg, men så är inte fallet. Jag undrar ärligt. :)

Tänkte att det var lika bra att köra auktoriserat medans man har garanti samt att jag fick bra rabatt då det var första gången där.

Inte riktigt klart ännu så ni får vänta på vad som hänt en vecka till ca:-). Märkte dock igår ytterligare en grej de gjort fel (garantiåtgärd).

Önskar garantin snart är slut så jag får serva bilen själv:-).

Märkesverkstaden kan vara bra med bra folk, men den gamle mekanikern som lagade är nu ersatt av en reservdelsbytare. :(

Nu när Mekonomen och VAG är nämnda kan jag ge mina erfarenheter. Om man inte kollar så ska verkstaden ha otur för att fusket ska märkas. Samtliga verkstadskollar som tidningar gör visar som sagt alltid det.

I vårt fall var det den dagliga kontrollen som ska göras varje dag på fordonet, den som ingen gör efter att uppkörningen är klar!:tungan
Nåväl, kylvätskan var låg precis efter service. De var nya så de fick en chans att visa hur man bemöter kunder också. Jag frågade tre gånger hur det kunde komma sig att kylvätskan kunde vara under min precis efter service? :va
-Har vi kryssat i är det gjort... :huvet
Naturligtvis har de inte fått några mer jobb från oss. :arsele
VAG har garanterat fuskat också men eftersom det inte kollades så märkte vi inget.

Chefer och andra som inte gör jobbet tror att kontrollistan är viktigast, vi som gör det fysiska jobbet vet att jobbet är rätt gjort är det viktigaste.
Varför är det så? Jo, det krävs kunskap för att kontrollera mitt jobb men att se att en kontrollista är rätt ifylld behöver man inte vara revisor för. :fakta

Därför gör jag allt jobb på våra motorcyklar. Då vet jag vilket klantarsel som gjort jobbet, utan kontrollista. :D

Tyvärr hatar jag att jobba på bilar men som tur är har jag en mekaniker av den äldre skolan gör jobb ute i skogen när jag behöver något mer än oljebyte...

Jaha nu är det klart och jag behöver inte ha med den firman mer att göra!!
Akta er för Sedells bilservice i norra Sköndal i Stocholm är mitt tips i alla fall. De är Mazda auktoriserad men servar alla bilmärken vad jag vet.
De hade alltså inte bytt luftfilter eller tändstift på min Mazda 6a (storservicen) . De hade heller inte en tanke på kompensation för att jag fick åka dit igen på arbetstid samt påtala att allt inte var gjort. Tomten som tar emot kunderna ursäktade sig knappt tycker jag och skyllde på att teknikern sagt till att luftfilter och tändstift inte fanns hemma men att han glömt bort det och släppt iväg bilen till mig.
Detta är dock till 99% inte sant då han samma dag som jag lämnade in den ringde på eftermiddagen och sa att de behövde byta multirem men det fanns inte på lager men annars var bilen klar (hur vanligt är det också att inte just luftfilter och tändstift finns hemma på en auktoriserad verkstad när man varit inbokad i två månader?). Tror snarare man glömt att göra den stora servicen vilket ju iofs kan hända antar jag.
När jag hämtade bilen så sa han alltså inte ett ord om kompensation men att han var mån om firmans rykte, hahaha. Så precis när jag går och fattar att här erbjuds inget så säger jag till honom att vore det min firma så hade jag åtminstone bjudit på halva servicen. Han skulle prata med sin chef och ringa mig dagen därpå sa han. dagen efter fick jag ett mail där det kort stod att jag skulle få 30% rabatt på nästa service på arbetstiden. Tack för det jävl....jag går inte dit igen.
Samma dag märker jag också att det inte går att öppna bagageluckan mer än till hälften. då visar det sig att de satt dit fel fjäder till luckan. När jag mailar om detta får man heller inget typ "ursäkta vad pinsamt" bara att jag kan komma förbi några dagar senare vilket jag nu gjort. Har varit där tre gånger nu alltså.
De hade heller inte vänt passagerarsätbältet rätt som jag bad dem om men det var en mindre grej så det gjorde jag själv.
Nä nu ska jag säga till dem vad jag tycker och sätta fint betyg på Eniro för att rädda andra stackare.

Förresten så skulle han ringa mig också angående två gummilister som jag ville byta men tror ni han ringde om det??? nej. Detta sa jag första dagen när jag lämnade in bilen.

Och nej jag har inte alls varit otrevlig mot dem på något sätt så förstår inte hur man kan vara så antikundvänlig. Aldrig varit med om värre.

Last edited:
Nä nu ska jag säga till dem vad jag tycker och sätta fint betyg på Eniro för att rädda andra stackare.
Svårt att sänka dom på Eniro. Genomsnittsbetyg 1/5 på fyra lämnade omdömmen, tre av fyra har dom försökt repararera saker som senare ej visat sig vara trasiga. På google har dom dock 1.7/5 på 3 lämnade omdömmen.

Svårt att sänka dom på Eniro. Genomsnittsbetyg 1/5 på fyra lämnade omdömmen, tre av fyra har dom försökt repararera saker som senare ej visat sig vara trasiga. På google har dom dock 1.7/5 på 3 lämnade omdömmen.

Haha ja då tar vi Google också då mm.

Back