Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du måste lös med fuggarna till 99,9 % så har det hammnat skräpflaga i huvud munstycket därav att den inte har en changs att varva upp
Ser ju verkligen skitjobbigt ut att få bort dom, slangar och vajrar överallt.....
Ska kolla membranet i den andra förgasaren
SATAN.
vettefan hur jag ska göra![]()
Man tackar för tipsetMen nu har jag redan hunnit få bort förgasarna så då är det lika bra att fortsätta skruva....
Ska kolla membranet i den andra förgasaren också nu när den är borttagen, men givetvis sitter dom två skruvarna som SATAN. Har aldrig varit med om nått liknande.
Fick loss den ena med hjälp av skruvutdragare (grispitt), men fick ta i som fan. När jag skulle ta loss den andra skruven så gick spetsen på skruvutdragaren av i skruven!? Vilket gör att jag inte kan borra hålet djupare och använda en annan utdragare, har gjort en skåra med dremmeln och försökt skruva ut skruven med mejsel. Men det resulterar bara i att metallen i skruvhuvudet ger vika.
Ska testa med en slagskruvmejsel på jobbet imorgon, men går det inte med den så vettefan hur jag ska göra
***EDIT***
Ska tilläggas att locket som sitter skruvat över membranet är av plast, d v s det går inte att värma metallen för att få det o släppa...

Fick loss skiten idag, gjorde ett så djupt spår som möjligt i skruvskallen och drog till med en slagskruvmejsel. Risken va väll 50/50 att skruven skulle släppa eller att plaskåpan den håller fast skulle spricka. Men som tur var släppte den![]()
TYVÄRR så såg membranet helt och fint ut, höll upp det mot en lampa och kollade efter hål och sprickor utan att kunna se något. Så nu lär jag ge mig på munstyckena istället.... Måste man kalibrera/justera förgasarna om man tar bort munstyckena eller är det bara att skruva ihop allt som det satt och köra?
Måste vara något med bensinen! och själva flödet, går fint på tomgång men när det skall matas på med mer soppa så orkar den inte varva..har den soppakran, kollat om det sitter skit i den?
|
|
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX
Ducati lanserar serviceinte... |
|
|
Oro för batteriet
Batteriet oroar mest – men ... |
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |
|