Fel på tjejens SV650?

Du måste lös med fuggarna till 99,9 % så har det hammnat skräpflaga i huvud munstycket därav att den inte har en changs att varva upp

Du måste lös med fuggarna till 99,9 % så har det hammnat skräpflaga i huvud munstycket därav att den inte har en changs att varva upp

Fan va jobbigt :huvet Ser ju verkligen skitjobbigt ut att få bort dom, slangar och vajrar överallt.....

Har plockat bort tändstiften idag och dom såg tyvärr väldigt fina ut, hade ju varit för bra för att vara sant om det hade varit felet. Men ska byta dom ändå tänkte jag, när den ändå är nedplockad.

Lär köra nått hemmafix på skruvarna till "vakuumlocket" på den andra förgasaren, dom sitter som satan och har redan lyckats sabba den ena stjärnskruven. Ska se om jag kommer åt med en dremmel och kan slipa ett spår i den så den går att få upp med en vanlig skruvmejsel. Sitter ju sanslöst jobbigt till.... Alternativet är ju förstås att plocka bort förgasaren.

Jo som jag rekomenderade till den andra stackrn som har liknande probbs och är skruvrädd:D
Det finns ett bonnsätt till som faktist kan vara effektivt. Ta lös luftfiltret till rep gasare och gå in i kåken/lägenheten och hämta en ren handduk typ vanlig för torkning av händer. starta sedan maskinen och varava upp den så mycket det nu går och sopa in handuken ihopknövlad i förgasaren så den kvammnar (den får ju inte sugas in!!) och dör till,, upprepa flera gånger håll gas medan dödningen pågår.. Då kan nämligen skräp sugas igenom munstycken och fara åt hell....
Man har ungefär 30% changs att fixa felet på detta viset om det är skräp:tummenupp

Man tackar för tipset :tummenupp Men nu har jag redan hunnit få bort förgasarna så då är det lika bra att fortsätta skruva....

Ska kolla membranet i den andra förgasaren också nu när den är borttagen, men givetvis sitter dom två skruvarna som SATAN. Har aldrig varit med om nått liknande.

Fick loss den ena med hjälp av skruvutdragare (grispitt), men fick ta i som fan. När jag skulle ta loss den andra skruven så gick spetsen på skruvutdragaren av i skruven!? Vilket gör att jag inte kan borra hålet djupare och använda en annan utdragare, har gjort en skåra med dremmeln och försökt skruva ut skruven med mejsel. Men det resulterar bara i att metallen i skruvhuvudet ger vika.

Ska testa med en slagskruvmejsel på jobbet imorgon, men går det inte med den så vettefan hur jag ska göra :va

***EDIT***

Ska tilläggas att locket som sitter skruvat över membranet är av plast, d v s det går inte att värma metallen för att få det o släppa...

Last edited:
Man tackar för tipset :tummenupp Men nu har jag redan hunnit få bort förgasarna så då är det lika bra att fortsätta skruva....

Ska kolla membranet i den andra förgasaren också nu när den är borttagen, men givetvis sitter dom två skruvarna som SATAN. Har aldrig varit med om nått liknande.

Fick loss den ena med hjälp av skruvutdragare (grispitt), men fick ta i som fan. När jag skulle ta loss den andra skruven så gick spetsen på skruvutdragaren av i skruven!? Vilket gör att jag inte kan borra hålet djupare och använda en annan utdragare, har gjort en skåra med dremmeln och försökt skruva ut skruven med mejsel. Men det resulterar bara i att metallen i skruvhuvudet ger vika.

Ska testa med en slagskruvmejsel på jobbet imorgon, men går det inte med den så vettefan hur jag ska göra :va

***EDIT***

Ska tilläggas att locket som sitter skruvat över membranet är av plast, d v s det går inte att värma metallen för att få det o släppa...

Otur maaan...Slipa bort hela skallen med dremmeln och ta lös dom andra skruvarna och lyfft av locket. Då kan du värma och ta en tång typ svetstång eller dyligt. i värsta fall får du svettsa fast en mutter på bultpinnen:gnissla

Fick loss skiten idag, gjorde ett så djupt spår som möjligt i skruvskallen och drog till med en slagskruvmejsel. Risken va väll 50/50 att skruven skulle släppa eller att plaskåpan den håller fast skulle spricka. Men som tur var släppte den :)

TYVÄRR så såg membranet helt och fint ut, höll upp det mot en lampa och kollade efter hål och sprickor utan att kunna se något. Så nu lär jag ge mig på munstyckena istället.... Måste man kalibrera/justera förgasarna om man tar bort munstyckena eller är det bara att skruva ihop allt som det satt och köra?

Fick loss skiten idag, gjorde ett så djupt spår som möjligt i skruvskallen och drog till med en slagskruvmejsel. Risken va väll 50/50 att skruven skulle släppa eller att plaskåpan den håller fast skulle spricka. Men som tur var släppte den :)

TYVÄRR så såg membranet helt och fint ut, höll upp det mot en lampa och kollade efter hål och sprickor utan att kunna se något. Så nu lär jag ge mig på munstyckena istället.... Måste man kalibrera/justera förgasarna om man tar bort munstyckena eller är det bara att skruva ihop allt som det satt och köra?

Nä någon kalli behöver du inte göra så länge du nu inte rört dom skruvarna som ställer om spjällen.. jo rengör trottelspåren med topops och någon sprit av någe slag så dom går toklätt olja ej in sedan bara!! ta nu även lös flotörnålsätet och rengör detta med tandkräm på örontopps slipa in nålsätet så att säga. Dra gärna sytrådar genom lågfartsmunstycken och tajja lite famm otebaks:D ,,ja alla munstycken.. och allmän tokblåsning med trycklufft överallt

Kalas, tackar för all hjälp!

Lite nervös inför skruvandet med munstyckena, skulle ju vara sjukt jobbigt om jag klantar till inställningarna när jag skruvar tillbaks dom. Men det är väll bara o testa :)

Måste vara något med bensinen! och själva flödet, går fint på tomgång men när det skall matas på med mer soppa så orkar den inte varva..har den soppakran, kollat om det sitter skit i den?

Måste vara något med bensinen! och själva flödet, går fint på tomgång men när det skall matas på med mer soppa så orkar den inte varva..har den soppakran, kollat om det sitter skit i den?

Hej!
Hade en TL 1000 (dom är väl släkt på nåt vis..) som blev varvovillig jag kollade då tanken och fy för den ledige så mycket skit det fanns i den. Den hade iofs pump och filter monterat inne i tanken då jag rengjort allt så funkade den utmärkt igen. Det verkar vilja bli mycket kemiska salladsblandningar i tanken då den står med bensin över vintern....

/Gubben

Idag meckade jag isär förgasarna och hittade förhoppningsvis orsaken till att hojen går dåligt. Bensinen har förvandlats till gegga (troligen under vintern), fanns en hel del i flottörhuset... Men framförallt så satt det en liten klump i huvudmunstycket på den ena förgasaren. Har nu gjort rent båda förgasarna och blåst med tryckluft överallt.

Så ni som gissade på skit i förgasaren hade helt rätt! Tackar för all hjälp jag har fått, guld värt :tummenupp

Hoppas att jag lyckas sätta ihop skiten igen bara :D

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...