Fel på min gsxr 1000 k8 (import)

ehh vaddå inte behöva pröjsa ett skit??? hojen gick ju perfekt med standardutrustningen (jag förutsätter att tillverkare och importör kräver att dom är i standardutförande för att garantin ska gälla) nu försöker killen att trimma hojen och nånting som har med trimmet att göra verkar inte synka riktigt med mc:n, ska han då ringa å kräva att få trimmet ditsatt kostnadsfritt bara för att det finns garanti på hojen eller jag hajjar inte riktigt vad du menar, vad jag vet så tillhandahåller inte KGK pc3:or etc till sina hojar så dom lär la skita duktigt i om killen köper ett eftermarknadstrim och inte får skiten till att fungera.

Är du alltid lika aggiig????:näsblod

Ja inte fan går en orginal ECU sönder helst plötsligt för att du slänger på ett helsystem och en pc3:a. Alltså så om den är sönder så är det juh ganska givet att killen ska få en ny eller?????

Ett självklart garanti/reklamations fall. Har själv läst marknadsjuridik så lite kan man allt:arsele

///Micke

Tycker att du ska koppla ur p3 SJÄLV å starta upp den... det tar 10min 15 om man inte gjort det förut...
Å kolla som E sa så att det e inkopplat i dom UNDRE å inte övre tydlligen ett vanligt fel... Se på när det görs...

Tycker det låter mycket märkligt:va

Ja inte fan går en orginal ECU sönder helst plötsligt för att du slänger på ett helsystem och en pc3:a. Alltså så om den är sönder så är det juh ganska givet att killen ska få en ny eller?????

Ett självklart garanti/reklamations fall. Har själv läst marknadsjuridik så lite kan man allt:arsele

///Micke

det vet man inte:tummenupp

Lämna in skiten till RG i Falkenberg

exakt:tummenupp

Last edited:
Låter som om de kanske har försökt bänka hojen och membranet i pumpen står lite öppet. Om man inte gör rent filtrena så kan det fasta skit där vilket resulterar i att det slinker igenom luft. Då försöker bänken justera hojen fetare om och om igen och tillslut går hojen helskumt. Men sådana saker har dem nog koll på iof...

Men om hojen går bra med original setup och felkodar med PCIII så bör väl ändå felet ligga i PCIII!
Kontakta MotoSpeed och se vad dom säger.

va fan ska du me en ps3:a till på en sån hoj för dreva o slanga

pc3 skit satt o spela :)

Last edited:
Har varit med om ett liknande fall med en Triumph. Där hade katalysator´s innehåll släppt från rörets insida och låg intryckt mot slutet av röret och stoppade upp avgaserna. Kolla de mekaniska möjligheterna innan du köper dyra el-prylar!

helsystem=ingen katt

Jo om hojjen fungerar med original delarna så är det på svart och vitt att det är övriga faktorer som inte synkar ordentligt.
Ta en repa på bänken med original delarna om det ser ok ut utan felkoder så är motorcykeln ok. Om ej så tar garantin hand om felaktiga komponenter. INOM EU finns garanti inte bara i sverige, sen att svenska återförsäljare har sina inbitna ideer är ganska sorgligt.
Detta är ett så litet land.
Ett ex. Pirelli säljer 4 miljoner däck till sverige/år 24miljoner till tyskland ändå försöker svenska återförsäljare m.m men deras röster är ganska högljudda.
När jag ringde till yamaha tyskland för att jag ej kunde regga en tysk yamah eftersom EU typskylten var väck vad tror ni hände, jo jag blev kopplad hit sedan dit sedan till slut till generalagentens högsta tekniska chef som sade han förstår mitt problem så han ber någon av hans underordnade att lägga en typskylt i ett rekommenderat brev idag så jag har det snarast. Kom 2dagar senare på posten. Bad att få betala för det men han sade nej eftersom jag köpt en yamaha bjuder han på detta.
FÖR ATT JAG HAR KÖPT EN YAMAHA ( inte för att jag köpt en tysk yamaha).
När man ringer till svenska g.agenten sp fort jag säger ordet import så har dom inte tid alla r på semester samt dom kan vet inget om den hojjen eftersom den inte är svensk! ( tro fan det den är japansk, undrar om dom vet det?) lite off topic! :tummenupp
Trevlig helg på eder alla....!

Ringde till Yamahacenter inför förra sommaren och pratade med verkstadschefen om de kunde kolla upp om mitt exemplar av R1 hade fel på ECU:n enligt alla de trådar som tar upp trottellagg mm på R1-07 och att den ibland bara tvärdör . Han bad om regnummer och efter ett tag sa han att han tyvärr inte kunde se något eller hjälpa mig. Detta trots att andra som köpt sina hojar av dem utan kostnad fick sina ECU kollade och i vissa fall utbytta...

Detta bara för att min inte är köpt av auktoriserad återförsäljare men dock svensksåld av parallellimportör. Jag blir trött!

Jeg har en NY ECU til Suzuki GSXR1000 K8 til salu.
3000 skr

Felet me import är att inga garantier gäller..Bike hade kollat om de var fel på pc3 men de sa att de va de inte, men de kan ha fel..

Går hojen med original avgas på så är det inget fel på den. sätt på helsystemet och mappa upp originalboxen och kasta PC3an. Jag har haft strul med dom tidigare. dom stackars hk som den ger kan likaväl också ge en massa problem. om det nu mot förmodan är något fel på din mc så ska alla garantier gälla i hela europa.
Ska du byta ecu så måste du nog byta även nyckel och nyckelring till startspärren.

Har oxå hört att relativt många haft strul med pc3 så prova bänka med helsystem och utan pc3, går det bra så är det utan tvekan pc3 det är fel på... Du kan ju prova med bara pc3 och resten original oxå för att se vad som händer då. Finns många duktiga "hemmaskruvare" eller"mindre firmor" som inte tar ockerpriser som dom flesta firmor gör samtidigt som dom bryr sig om sin kund på ett annat sätt!

///Micke

Har du läst marknadsjuridik så borde du förstå att all garanti faller om du ger dig på effekthöjande ändringar eller modifierar el/styrsystem på något sätt som inte är sanktionerat av tillverkaren.

Dessutom är det inte alls omöjligt att knäcka ECU:n om man kopplar på en defekt PC3:a, den kan mycket väl kortsluta en utgång på ECU:n.

Som sagts tidigare, på med std-grejerna och se om det går att nolla felkoderna, det är den enda rätta vägen!

Har du läst marknadsjuridik så borde du förstå att all garanti faller om du ger dig på effekthöjande ändringar eller modifierar el/styrsystem på något sätt som inte är sanktionerat av tillverkaren.

Dessutom är det inte alls omöjligt att knäcka ECU:n om man kopplar på en defekt PC3:a, den kan mycket väl kortsluta en utgång på ECU:n.

Som sagts tidigare, på med std-grejerna och se om det går att nolla felkoderna, det är den enda rätta vägen!

Jo det är så sant men det låter osanoligt att en PC3:a skulle paja ECU:n.
Och som sagt man behöver juh inte berätta allt när man ringer upp ÅF eller tillverkarn:)

///Micke

Ringde till Yamahacenter inför förra sommaren och pratade med verkstadschefen om de kunde kolla upp om mitt exemplar av R1 hade fel på ECU:n enligt alla de trådar som tar upp trottellagg mm på R1-07 och att den ibland bara tvärdör . Han bad om regnummer och efter ett tag sa han att han tyvärr inte kunde se något eller hjälpa mig. Detta trots att andra som köpt sina hojar av dem utan kostnad fick sina ECU kollade och i vissa fall utbytta...

Detta bara för att min inte är köpt av auktoriserad återförsäljare men dock svensksåld av parallellimportör. Jag blir trött!
E väl bara kontakta han du köpte den av,min e en paralellimport oxå,lämnade in den på yamaha,dom skickade bara fakturan för arbete å delar till importören,så va d klart,inga probs:tummenupp

E väl bara kontakta han du köpte den av,min e en paralellimport oxå,lämnade in den på yamaha,dom skickade bara fakturan för arbete å delar till importören,så va d klart,inga probs:tummenupp

Mjo men de här hojen var väl privatimporterad?

Fö låter det skitskumt att en ECU bara lägger av. Gick hojen bra innan killarna på Bike började rota så skulle jag börja där (med PC3an) innan du börjar leta utbyteselektronik. Det är ju en sprillans ny hoj! Varför inte kräva att de sätter tillbaka originalgrejorna? Funkar det då, ja då är det ju inte mkt att snacka om.

Ringde vägverket idag och kolla upp lite om de tisigare ägare i tyskland. Jag fick de tyska regnumret och namnet på den personen som hade hojen sist i tyskland. Men de kunde inte få tag på var hojen e såld någonstans. De hade tydligen några andra regler ang. registreringsuppgifter. Men hur får jag kontakt me de tyska vägverket? Eller finns de något annat sätt att få tag på var hojen e såld någonstans??

tacksam för hjälp!

Ringde vägverket idag och kolla upp lite om de tisigare ägare i tyskland. Jag fick de tyska regnumret och namnet på den personen som hade hojen sist i tyskland. Men de kunde inte få tag på var hojen e såld någonstans. De hade tydligen några andra regler ang. registreringsuppgifter. Men hur får jag kontakt me de tyska vägverket? Eller finns de något annat sätt att få tag på var hojen e såld någonstans??

tacksam för hjälp!

Har ni provat med org.uppsättningen än?

nepp, ringde de idag och fråga hur de går och de sa att de skulle börja med den hojen nästa veckan igen... sega!

tacksam för hjälp!

Testa att slänga iväg ett mail till tyska generalagenten med chassinummer och kolla om dom kan hjälpa dig,tyskarna brukar ha koll på vad som gått vart(förutsatt att det inte är sidoimport där med)

Henrik

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...