Fel på håjjen

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Min Ural Dnepr går lite taskigt på halvgas, låter "briiimbidibidibidi" ungefär. Vad kan det vara? Jag har nyligen bytt ljusstakarna så dom är schyssta. Kan det vara girlangerna som är kassa? :confused:

Tysken skrev:
Min Ural Dnepr går lite taskigt på halvgas, låter "briiimbidibidibidi" ungefär. Vad kan det vara? Jag har nyligen bytt ljusstakarna så dom är schyssta. Kan det vara girlangerna som är kassa? :confused:

Jag tror det största felet är att du kör på just halvgas.
Oberoende forskare i USA har fastställt att halvgas ger upphov till dessa ljud och risken att somna ökar med 158%.

(källa, www.usa.com )

Tysken skrev:

Jag tror det är jul-sakerna...

Wiseguy skrev:
Det beror inte på att det är fredag kväll och priten flödar över och hojen blir sur ?

:kocko

Spamma inte sönder tråden!
Ge honom hjälp istället, som jag så föredömligt gjorde. :mattias

sanntur skrev:
Nää, vi brukar bara skjuta dom åt sidorna! Mest vänster, fast bara om dom e blå, så ingen tror man har nån politisk åsikt...

Tack! Nu går den bättre igen. 35 på tvåan :yoparty

Tysken skrev:

Du har väl inte glömt o smörja in sadeln med fet???
Du vet väl att den vanligaste orsaken till att det går taskigt i gasen e att det inte e välsmörjt :fakta
Du kan även trä ett specialskydd på ljusstakarna (importeras från staterna :tummenupp ) så brukar det gå MKT bättre :tummenupp

Lycka till :banana

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:
Du har väl inte glömt o smörja in sadeln med fet???
Du vet väl att den vanligaste orsaken till att det går taskigt i gasen e att det inte e välsmörjt :fakta
Du kan även trä ett specialskydd på ljusstakarna (importeras från staterna :tummenupp ) så brukar det gå MKT bättre :tummenupp

Lycka till :banana

.../Yoshi

Är det lättare att köra in kolven då? :va

Tysken skrev:
Är det lättare att köra in kolven då? :va

Nja, det lär ju bli bättre fart då...

(fast du tar väl inte ut kolven :confused: du vet ju att du kan få in skit där du INTE vill att skiten ska vara!!!)

Säkerhet framför allt...

.../Yoshi

A du må ikke vare så akkurat på det här nå. Ta bestefars uralhåndbokk å pule in den i åktern av brusesykkeln så må den gå farlit mye bedre nååå. Tru fån det.... :fyllisar

skulle tippa på 2:an eller 3:ans kolvuppstötarfjärder som börjar bli dåliga

fireblade skrev:
skulle tippa på 2:an eller 3:ans kolvuppstötarfjärder som börjar bli dåliga

3:an??? E den inte bara 2 cylindrig...

.../Yoshi *lite osäker på detta då jag igentligen trodde den var 1 cylindrisk* :hihi

Nu är ju helt kassa!!det fattar man med en gång att det är luften i framhjulet som är dåligt.

Hur är det med fontanellpackningen? Den kräver en hel del omsorg på den modellen. Beror väldigt mycket på vilket år den är tillverkad iochförsig...

Lycka till.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck