Fel på blinkers?

Var nere i garaget ännu en sväng, och kopplade ur vänster blinkers fram, och testade att slå på blinkersen, men då small säkringen ändå, så nu misstänker jag att det har med hela jävla vänstra sidan att göra :s

Kan det vara så som en MC-handlare sa, att jag behöver blinkersmotståndrelä?
Han misstänkte att det kanske är så att hojen inte klarar av mer än 2 blinkers.

Kolla kablaget och anslutningar till blinkers på vänster sida, det kommer att bespara dig en massa tid. Har du jättegott om tid om en massa säkringar som du vill bränna upp så kan du köpa blinkersmotståndsrelä och koppla in och konstatera att säkringen fortfarande brinner oavsett om du har vänster blinkers ansluten eller ej....

Problemet är löst!

Yes, det var som någon nämnde, det var kortslutning.
Jag hade satt på nya kabelskor på kablarna, och de låg emot varandra under sadeln, vid bakblinkersen. Det var det som orsakade korslutning antagligen.

Jag vevade in de separat med eltejp, likadant där framme och Voaila!

Skiten fungerar kanon, så jag vill säga ett stort TACK! till alla som hjälpte mig och tog sig tid :)

Och har ni frågor om hur man kortsluter blinkers på era hojar så fråga mig, jag tror fan att jag är mästare på det numera :tummenupp

Last edited:
Problemet är löst!

Yes, det var som någon nämnde, det var kortslutning.
Jag hade satt på nya kabelskor på kablarna, och de låg emot varandra under sadeln, vid bakblinkersen. Det var det som orsakade korslutning antagligen.

Jag vevade in de separat med eltejp, likadant där framme och Voaila!

Skiten fungerar kanon, så jag vill säga ett stort TACK! till alla som hjälpte mig och tog sig tid :)

Och har ni frågor om hur man kortsluter blinkers på era hojar så fråga mig, jag tror fan att jag är mästare på det numera :tummenupp

Aha, du använde oisolerade kabelskor? Till nästa gång använder du isolerade kabelskor! Eller ännu hellre, byt de befintliga till isolerade kabelskor. Det finns isolerade som tål lite fukt oxå, byt gärna till dessa.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back