Fel i UK

Duscharna från helvetet. Det finns inte två som fungerar på samma sätt, vattnet blir aldrig riktigt gosigt varmt och de levererar inga underverk när det gäller vattentryck. Värsta var nog på ett B&B på Irland. Temperatuvredet var defekt. Så när man vred för att få varmare vatten så blev det kallare, och inte förens man var frostskadad och färdigduschad förstod man att hela vredets funktion var bakochfram. Vred man mot det röda så blev det kallt och vred man mot det blåa blev det varmt.

Enkel brittisk logik, markeringarna symboliserade helt enkelt "blåfrusen" eller "hög feber", dvs temperaturen man hade när man klev in...

Kan man komma på idén att koppla + till jord, när resten av världen hade enats om att koppla - till jord, då kan man komma på vad som helst.

Det är inte lätt att montera en modern bilstereo i en gammal trajja, instrumentbrädan är i plåt, men stereon måste till varje pris isoleras, och misslyckas man så kan man få ljuseffekter till musiken när man kör på en guppig väg och stereon gör karosserikontakt... :D

På trajjan vi hade (Spitfire -73) fick man pumpa spolarvätskan för hand. Lite skoj faktiskt. Högerstyrd var den också så man kände sig som James Bond. Inte helt smidigt när det var dags för omkörning dock...

Även fast jag är anglofil, så måste jag tillstå att allt nämnt i tråden stämmer.
Charmen med det hela är inställningen att "det skall vara så".
När man blivit accepterad av infödingarna, så händer det att man får höra hur extremt fånigt det är att göra saker bättre än de behöver vara.
"Vilka kontinentala fjantar som vill ha varm- och kallvatten. Mycket bättre med en kran för ljummet och en för ljummet. Aldrig för varmt, aldrig för kallt."
Visserligen aldrig TILLRÄCKLIGT heller.
Rule Brittania.

Ett jävligt direkt fel är att det anses nästan lyxigt att ha tvåglasfönster installerat. Jag bodde där ett drygt år och jag fick snällt nöja mig med englasfönster som dessutom hade en centimeters glipa i överkant. Hårfönen gick på högvarv för att hålla värmen :gnissla

England ÄR ett u-land, det förstod redan de stackars vikingar som for dit för att plundra. Statusen på t.ex. bostäderna är bara partiellt bättre nu än då...

Det är märkligt hur ett folk som uppfann Merlinmotorn och radar, kan misslyckas så kapitalt med enkla vardagsprylar.

Vad är det man säger?
- I helvetet är kockarna engelsmän och tyskarna komiker....

...kan inte sluta tänka på min gotländske kollega som på en företagsmiddag med britter först håller käft de första timmarna, för att ett par öl och timmar senare kläcka ur sig:
- "Anledningen till att brittiska kvinnor är så fula och svenska är så snygga är för att våra stolta vikingar kidnappade alla snygga och lämnade de fula kvar. Resultatet blev generationer av snygga uppe hos oss och generationer av fula hos er!"
...sen var han tyst igen och fortsatte äta..

Vad är det man säger?

...kan inte sluta tänka på min gotländske kollega som på en företagsmiddag med britter först håller käft de första timmarna, för att ett par öl och timmar senare kläcka ur sig:
- "Anledningen till att brittiska kvinnor är så fula och svenska är så snygga är för att våra stolta vikingar kidnappade alla snygga och lämnade de fula kvar. Resultatet blev generationer av snygga uppe hos oss och generationer av fula hos er!"

haha:tummenupp :D

Vad är det man säger?

:skrattaåt :skrattaåt

affärsmiddagar är alltid en höjdare..

london är en duglig stad om det är strålande solsken, 10-18c och minimalt med människor..

Toastolarna av märket Armitage Shanks är alltid protesfärgade. Till skillnad från tex Gustafsbergs fina vita latrinkosters tycks emellertid ingen hydrodynamisk studie ha förekommit innan Shanks gav sig i kast med utformningen av den brittiska toastolen. Ty när man spolar rinner vattnet ned i en förvirrad turbulens som blott drar runt papperet lite lojt, som näckrosblad av en abborpassage. At best...
Kabeln ligger girigt kvar.

:rofl

Fler betraktelser.

Indirekt fel:
-Lantlig/gammaldags äcklig stil på t.ex. blandare och duschmunstycke är sannolikt ämnat att framkalla exklusiv känsla. Det misslyckas.

Direkt fel:
-Jörgen, Starstriker och andra nämnde duschen. I morse bevisade den att vid den vinkel då man förvänar sig ett 90 graders vattenflöde så är det snarare i vinkel av ett porrfilmsstånd.

Direkt rätt och fel:
-Sex kuddar som standard i sängen, det är bra jobbat faktiskt! Det har jag aldrig sett.
-Direkt fel, separat lakan och filt ist för täcke i påslakan. Så 1700-tal.

Bifogat

• deluxe.JPG
    deluxe.JPG
    13.7 KB · Visningar: 54
  • dusch.JPG
    dusch.JPG
    18.3 KB · Visningar: 67
  • seng.JPG
    seng.JPG
    24.8 KB · Visningar: 58
:rofl

Fler betraktelser.

Indirekt fel:
-Lantlig/gammaldags äcklig stil på t.ex. blandare och duschmunstycke är sannolikt ämnat att framkalla exklusiv känsla. Det misslyckas.

Direkt fel:
-Jörgen, Starstriker och andra nämnde duschen. I morse bevisade den att vid den vinkel då man förvänar sig ett 90 graders vattenflöde så är det snarare i vinkel av ett porrfilmsstånd.

Direkt rätt och fel:
-Sex kuddar som standard i sängen, det är bra jobbat faktiskt! Det har jag aldrig sett.
-Direkt fel, separat lakan och filt ist för täcke i påslakan. Så 1700-tal.
Nackdelen är väl att kuddarna är helt värdelösa. Oftast för hårda och tjocka så man får nackspärr pga det elelr tunna sorgliga saker så man får nackspärr pga det istället.

England ÄR ett u-land, det förstod redan de stackars vikingar som for dit för att plundra. Statusen på t.ex. bostäderna är bara partiellt bättre nu än då...

Det är märkligt hur ett folk som uppfann Merlinmotorn och radar, kan misslyckas så kapitalt med enkla vardagsprylar.

Om UK är ett u-land vad skall vi då sätta för beteckning på Frankrike? Finns det nått sämre än "u-land"?

Om UK är ett u-land vad skall vi då sätta för beteckning på Frankrike? Finns det nått sämre än "u-land"?

Ett u-land med komunikationssvårigheter...

"On demand water heaters" är ett djävulens påfund, det finns ingen möjlighet till hysteres i systemet, enda chansen är att dra på fullt på varmvattet i duschen, och sedan reglera ner temperaturen med kallvatten, slår ändå värmaren av och på hela tiden kan man öppna varmvattenkranen i handfatet för att på så sätt tvinga värmaren till att gå på fulleffekt hela tiden, och sedan reglera med kallvattenkranen...

I sverige säljs dom endast till bönder som vill ha tillgång till varmvatten i stallet.
Där fungerar dom, knappt.....

Fast jag kan hålla med om att charmen med allt engelskt är det faktum att dom nöjer sig med undermåliga produkter, bara det har traditionell förankring... :D

Last edited:
Separat lakan och filt istället för påslakan kör de med här också... 3 sömnlösa nätter sen blev det 40 mils bilresa till närmsta IKEA.

Separat lakan och filt istället för påslakan kör de med här också... 3 sömnlösa nätter sen blev det 40 mils bilresa till närmsta IKEA.

Japp. Inte alla men många av de hotell jag bott på där borta kör med det. Jag tycker dock att det fungerar rätt bra.

haha :D..
de e ju fan att man ska va född i sverige så man inte kan åka nånstans utan att känna som att man hamnat i ett u-land :D

önskar jag va född i afrika så jag kunde uppskatta en sån sak som lite vattedroppar ur ett duschmunstycke :P

En sak England kan vara stolta över som inget land i världen kommer i närheten av är Iron maiden,Judas priest,Black sabbath och Ozzy mfl.
Så hur mycket det gnälls över en dusch här på sportfloskel som inte är mycket bättre i andra europeiska länder så är och förblir England långt före Sverige hur svårt det än känns för mig att säga.

Japp. Inte alla men många av de hotell jag bott på där borta kör med det. Jag tycker dock att det fungerar rätt bra.

Tycker det känns lite halvskabbigt när man trasslat till lakanen och ligger med filten direkt mot kroppen...

Vi använder enbart påslakan nu så gästrummet är laddat och klart. Till och med ett par gamla slitna mc-tidningar från Sverige ligger det därinne!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka