Fel i UK

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Befinner mig för tillfället på den fantastiska ön i konstant dimma.
Har efter 5 timmar hittat följande direkta fel:
-Enhet miles ist för km
-Man kör på fel sida av vägen/har ratten på fel sida i bilen
-Klockan går fel
-Fel vägguttag
-Oanvändbar valuta

Indirekta fel som är av mer subjektiv natur:
-Vidrigt väder
-Äcklig arkitektur/avsaknad av dito
-Fruktansvärd mat
-Allt är byggt i tegel

Det man kan säga i positiv anda är att brudarna faktiskt är snyggare än de som brukar få vara med i tv.

Vet ni fler som man kan lista upp till sitt morgonsamtal med värdarna?

Hmm, ar inte du en san dar varldsvan manniska? Hur kan detta komma som en nyhet?

Hmm, ar inte du en san dar varldsvan manniska? Hur kan detta komma som en nyhet?

Inte alls, jag håller mig helst i närområdet.
UK slipper jag helst i alla fall, tycker nog jag varit ganska duktig också.
De har inte fått äran att se mig på deras dimmiga ö sedan 2001. :yoparty

Markus skrev:
Det man kan säga i positiv anda är att brudarna faktiskt är snyggare än de som brukar få vara med i tv.
Nu skojar du?

Människor i UK ser hemska ut. Jag tittar hellre ner i marken och riskerar att bli överkörd än att tvingas se på folket.

De anser - på fullt allvar - att det brittiska köket är bra. Detta är naturligtvis inte sant. De har dock skapat en mycket bra frukost. Prata korv och ägg med dem, och uttryck din beundran för deras frukostvanor.

Nu skojar du?

Människor i UK ser hemska ut. Jag tittar hellre ner i marken och riskerar att bli överkörd än att tvingas se på folket.

Precis min åsikt. Tills idag. Faktiskt. Jag är också chockad.
Kom på två till fucked up saker, det ena är en direkt fucked up sak och den andra indirekt.

Direkt:
-Hur fan kan någon 2008 ha en kran för varmt och en för kallt? Det är snäppet mer civiliserat än hink och brunn.

Indirekt:
-Vad är detta för maskin, varför har den en lång slang, och varför sticker den ut ur mitt hotellrums sovrumsfönster?

Bifogat

• kran.JPG
    kran.JPG
    14.7 KB · Visningar: 82
  • slanf.JPG
    slanf.JPG
    26.8 KB · Visningar: 91
Kom på två till fucked up saker, det ena är en direkt fucked up sak och den andra indirekt.

Direkt:
-Hur fan kan någon 2008 ha en kran för varmt och en för kallt? Det är snäppet mer civiliserat än hink och brunn.

Indirekt:
-Vad är detta för maskin, varför har den en lång slang, och varför sticker den ut ur mitt hotellrums sovrumsfönster?

-De har alltid matta i badrummet
-Det kommer knappt något vatten ur duschen, och om det gör det är det ljummet

På den direkta frågan svarar jag, har du kollat så det verkligen är varmt i den ena och kallt i den andra ?

På den indirekta svarar jag att det är en radonpump och du kommer att få lungcanser om du sover i rummet i natt.

Det brukar vara kallt och kallare i kranarna :D

Det var som fan, dom pumpar alltså IN radon i husen, är det för att döda vägglössen?

Last edited:
Jag tror att jag behöver nån form av grafiskt bevis på det påstådda vackra folket du träffat i UK.

De anser - på fullt allvar - att det brittiska köket är bra. Detta är naturligtvis inte sant.

Ja, the more gravy the better.
Vad fan är ens gravy?
Ecklitt, det är vad det är.
Åt något jävla lammben, med potatis-/konstigmos och gravy till middag. Risotto med rökt fisk i till förrätt. :3freak

Direkt:
Det förvånar mig att du inte nämnt de elektriska duscharna ännu.

Sen ska du vara medveten om att ditt hotellrum håller betydligt högre standard än det genomsnittliga boendet. Kan du duscha med normal temperatur, har inte kondens på insidan av fönstren och kan gå inomhus utan tredubbla tröjor ska du skatta dig lycklig.

Direkt fel:
4 öl av "great import" typ kostar 22£, runda slängar 280kr, på en Queenmusikal. Det hela blir ändå lite bättre när den fina importölen visar sig komma från Sverige och vara helt vanliga spendrups..

Direkt fel:
4 öl av "great import" typ kostar 22£, runda slängar 280kr, på en Queenmusikal. Det hela blir ändå lite bättre när den fina importölen visar sig komma från Sverige och vara helt vanliga spendrups..

Kanske vägs upp av att queenmusikalen va rätt skön?:yoparty

Ecklitt, det är vad det är.
Åt något jävla lammben, med potatis-/konstigmos och gravy till middag. Risotto med rökt fisk i till förrätt. :3freak
Så då har du inte stött på deras fetisch för att fritera allt och dränka det med salt ännu? Gärna med en rejäl skvätt brown sauce eller maltad vinäger på.

Markus skrev:
Sverige har en betydligt högre snygg-tjej-per-capita-ratio och högre genomsnittligt snygghetsindex än de där öarna. Visst finns det några riktiga toppsnäckor. Men ju mindre samhälle man befinner sig i - desto sällsyntare är de fina flickorna. Vilket så klart då innebär att de är en ganska god koncentration av dem i de större städerna. Och råkar man befinna sig i byn som gud glömde beståendes av två hus och ett hotell på den regnigaste biten av Skottlands kust så...

Det förvånar mig att du inte nämnt de elektriska duscharna ännu.
Duscharna från helvetet. Det finns inte två som fungerar på samma sätt, vattnet blir aldrig riktigt gosigt varmt och de levererar inga underverk när det gäller vattentryck. Värsta var nog på ett B&B på Irland. Temperatuvredet var defekt. Så när man vred för att få varmare vatten så blev det kallare, och inte förens man var frostskadad och färdigduschad förstod man att hela vredets funktion var bakochfram. Vred man mot det röda så blev det kallt och vred man mot det blåa blev det varmt.

Var i London i jobbet innan jul och får nog hålla med om att de lyckats få till tjejerna på senare tid. Lite har det hänt på 10 år, även om de fortfarande envisas med att köra på fel sida...

Det värsta under vistelsen var inte helt otippat tv-sändningarna. 10 kanaler på rummet och 9 visar fotboll. Den 10:e kör nyheter på arabiska...
Att brandlarmet gick vid ett-tiden på natten så hela hotellet fick utrymmas hjälpte ju inte heller...

Direkt:

Indirekt:

Jag tänkte just säga det. Ett brittiskt adelsmärke är dålig VA-standard. Man får tom på finare hotell ibland sitta på badkarsbotten/-golvet för att det ska rinna ur duschhandtaget, ställer man sig upp är man tydligen högre än vattentornet ty då droppar det bara.

Gas- eller eldriven väggmonterad vattenvärmare av genomflödestyp. Samma oprecisa on-off reglerteknik som roslagsbanans bruna gamla relästyrka lok (rip). Hotfulla reläsmällar från värmaren på väggen. Pang-pang, av och på. Från skållhett till iskallt i en evig 30-sekunders cykel. Försöker man kompensationsratta på kranarna reglerar man ohjälpligt på för gammal information varvid temperatursvängningarna alltför lätt övergår i en totalupplevelse

Toastolarna av märket Armitage Shanks är alltid protesfärgade. Till skillnad från tex Gustafsbergs fina vita latrinkosters tycks emellertid ingen hydrodynamisk studie ha förekommit innan Shanks gav sig i kast med utformningen av den brittiska toastolen. Ty när man spolar rinner vattnet ned i en förvirrad turbulens som blott drar runt papperet lite lojt, som näckrosblad av en abborpassage. At best...
Kabeln ligger girigt kvar.

Äcklig täckmatta tom på muggen i vissa fall.

Prövningarna är inte över för min motarbetade "deposit" ens när den likt Elvis väl lämnat bygganden bakvägen: Under gatan ruvar det brittiska avloppsnätet, med halva diametern på avloppsrören jämfört med Sverige. Slamsugarbilarna är lika vanliga som deras mjölkbilar. :dummer

/J

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka