Fel effekt på reg. bevis

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Jag märkte idag att min hoj har fel effekt angiven i registreringsbeviset. Det står 25 kW istället för 52. Är det nån idé att lägga ner energi på att få effekten ändrad i reg.beviset?

Mitt försäkringsbolag räknar ändå på originaleffekten som e 52 kW. Men kan det vara negativt i nåt annat avseende?

Neb Jones skrev:
Jag märkte idag att min hoj har fel effekt angiven i registreringsbeviset. Det står 25 kW istället för 52. Är det nån idé att lägga ner energi på att få effekten ändrad i reg.beviset?

Mitt försäkringsbolag räknar ändå på originaleffekten som e 52 kW. Men kan det vara negativt i nåt annat avseende?

De flesta FB ger fan i om det står 25 på reg beviset utan utgår från org. effekten... Om du sen ska ha det ändrat på pappret så har du en Typ besiktning att se fram imot, Vissa lyckas ju få ett bättre pris tack vare låg effekt på pappret. Så jag hade ju inte brytt mig om att trixa med det!

5:e ggn...

Fel nuffror = olagligt = f-bolag kan neka ersättning, sannolikheten att dom gör det är nog väldigt liten. Förutsatt att den är fulleffektförsäkrad.

Jag besiktade om för att vara på säkra sidan, kostar cirkus 800:-. Det är för regbesiktning samt en "vanlig" besiktning som ingår i regbesiktningen.

Neb Jones skrev:

du kan altså sälja hojen som "mellanklass mc" vilket man om man hittar rätt köpare (18-20år) kan få en extra slant för...

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2