Fattig som fan :(

Bara på AMS sida finns det över 800 lediga jobb i Malmö. Allt från grovis på bygge till frisörtrainee.. Hur många jobb har du sökt den här veckan?

Tja, med tanke på nicket så... Kanske dags att börja kränga röka?

Gud vad alla skinnar så fort han säger att han inte jobbar. Ingen som tänkt på varför han inte jobbar. Varför jobbar inte DU just nu isf? Hell han kanske är en criminal, tacka fan för att han inte jobbar då!
:6surkart

Jag undrar hur många som hade följt sina egna råd i samma situation?
Jag har aldrig stött på någon som har kuskat runt bland alla firmor på orten och sedan fått ett jobb, och defintivt inte något bra jobb. Att jag sedan inte känner någon är ju inte samma som att det inte finns. Så min enkla fråga blir: Hur många av er som är så för-at företagsamma har fått jobb via denna metod?:confused:

För mig påminner tråden om repliken till de som inte kan få barn om att det minsann inte är en mänsklig rättighet utan sådant som händer. Uttalas konstigt nog alltid av någon som redan har barn.

Mitt nuvarande jobb fick jag genom att åka till företaget och snacka litegrann, och jag fick börja provjobba veckan efter och efter ytterligare 2 veckor så fick jag reda på att jag fick fortsätta där.
Jag är en rastlös person som gärna prövar nya jobb tills jag hittar det som passar mig och två tidigare jobb har jag fått på samma vis, då var det förvisso bara extrajobb vid sidan av skola på det ena och heltidsjobb på det andra.

Fast jag måste nog säga att en del här är rätt hårda mot grabben, det ÄR jävligt svårt att få jobb och ALLA är inte drivna och envisa och kan stoltsera med det när de träffar en arbetsgivare.
Men ring din A-kassa, du kan få grundersättning även om du inte har har jobbat tillräckligt länge, en kompis fick det efter skolan och det rörde sig väl om ca 4000:-/mån.

Gör som mig. Tråkigt som f*n men vad gör man?
När jag slutade min förra anställning letade jag jobb som en liten gnu. De som hittades fick jag inte. Då var det bara att krypa till korset och bege sig till ett bemmaningsföretag. Suger? Absolut, men det är pengar iaf.. Letar fortfarande efter andra jobb, men nu kan jag betala hyran varje månad iaf.

Gör som mig. Tråkigt som f*n men vad gör man?
När jag slutade min förra anställning letade jag jobb som en liten gnu. De som hittades fick jag inte. Då var det bara att krypa till korset och bege sig till ett bemmaningsföretag. Suger? Absolut, men det är pengar iaf.. Letar fortfarande efter andra jobb, men nu kan jag betala hyran varje månad iaf.

Japp. Ibland har nöden ingen lag. Man måste dessutom rätta sina konsumtionsvanor efter inkomsten. Ser att du kör en gammal hoj, men du har säkert lika kul för det när du är ute och brummar. Helt rätt tycker jag :tummenupp

Finns en väldigt god arbetsmarknad här, resten är struntprat!

Imorgon tar du dig ner till S:t Gertrud på östergatan 9.
Mellan kl 11-16 kommer 19 danska företag med ett mycket stort rekryteringsbehov att finnas på plats.

Några arbetsgivare som kommer att finnas på plats:

IKEA : Butiks-, lager- kökspersonal
Tva-vagt: Butikskontrollanter
Jks
Adam Transport
samt många fler!

Vill inte höra någon ursäkt på att det är jobbigt att pendla till Köpenhamn.
Dessutom bättre betalt än här!

Sedan är du berättigad till grundersättning från a-kassan!
Du är bara för lat för att kolla upp vad det är som gäller!

Lycka till!

Mellan kl 11-16 kommer 19 danska företag med ett mycket stort rekryteringsbehov att finnas på plats.

Jks
Adam Transport
samt många fler!

QUOTE]

Mera info om du har!

Nåt som är återkommande? Har en kompis som är sugen på at byta jobb, men har svårt att komma ifrån på så kort varsel. Är tacksam för ytterligare info. Förstått att det finns fler fördelar med att jobba över sundet.

Vad säger ni grabbar, ska vi som har jobb starta en insamling, på säg 500kr/mån/person, så att dom som är arbetslösa över sommarn iaf kan köra hoj, gå på krogen å ha kul, så slipper dom ta tråkiga jobb för att kunna roa sig! :)

Jag är redan med i en sådan insamling, skatt kallas den.

Jag tänker inte gläfsa på trådskaparen, han kan inte hjälpa att han fostrats av ett Socialdemokratiskt Sverige. Men mitt råd är ändå att sänka kraven på jobb illa kvickt och ta första bästa jobb. Nytt jobb = nya kollegor = utökat kontaktnät = större chans till att avancera till "roligare" jobb.

Jks
Adam Transport
samt många fler!

QUOTE]

Mera info om du har!

Nåt som är återkommande? Har en kompis som är sugen på at byta jobb, men har svårt att komma ifrån på så kort varsel. Är tacksam för ytterligare info. Förstått att det finns fler fördelar med att jobba över sundet.

Självklart!
Ovanstående är endast ett exempel. Rekryteringsträffar anordnas regelbundet här nere. Ett par gånger i månaden är inte ovanligt.
Mässorna arrangeras av de danska arbetsgivarorganisationerna DI (Dansk Industri) HTS (Handel, Transport, Service), Ams samt Öresunddirekt.

Notera att det även anordnas mässor mot andra brancher. ( IT, Teknik bygg ect)
Detta är dock inte imorgon.

Jag har aldrig stött på någon som har kuskat runt bland alla firmor på orten och sedan fått ett jobb, och defintivt inte något bra jobb. Att jag sedan inte känner någon är ju inte samma som att det inte finns. Så min enkla fråga blir: Hur många av er som är så för-at företagsamma har fått jobb via denna metod?:confused:

För mig påminner tråden om repliken till de som inte kan få barn om att det minsann inte är en mänsklig rättighet utan sådant som händer. Uttalas konstigt nog alltid av någon som redan har barn.

Jag känner flera som gjort precis så. ALLA som förökt det har fått jobb.

Registrera dig på benmanningsföretagen också! Adecco, Proffice, Manpower m.fl.

Jag känner flera som gjort precis så. ALLA som förökt det har fått jobb.
Faktum är att det tror jag inte på! Jag tror inte att de flesta företag anställer om det inte redan hade planerat det, det strider mot "den kapitalistiska principen" om maximerad vinst. Eller håller verkligen företag på med sociala stödprojekt och anställer folk bara för att de kommer dit och är artiga, trevliga och visar en högre ambitionsnivå än de flesta? Men visst, OM ett företag hade planerat att anställa och du då släntar in till dem så har du en chans.
dessutom verkar det vara en aning oproffsigt att anställa utan att säkerställa att du har fler personer att välja mellan, det finns ju inget som säger att den som kommer insläntande är den som du vill ha. Fast de har kankse fått jobb på statliga företag för de privata är ju måna om att få den bästa personalen?:confused:

Jag fick mitt helgjobb genom att traska runt på orten och presentera mig samt be att få tala med butikschefen. 2.a försöket blev det napp på, det var för 3.5 år sedan, jobbar fortf kvar. :tummenupp

Faktum är att det tror jag inte på! Jag tror inte att de flesta företag anställer om det inte redan hade planerat det, det strider mot "den kapitalistiska principen" om maximerad vinst. Eller håller verkligen företag på med sociala stödprojekt och anställer folk bara för att de kommer dit och är artiga, trevliga och visar en högre ambitionsnivå än de flesta? Men visst, OM ett företag hade planerat att anställa och du då släntar in till dem så har du en chans.
dessutom verkar det vara en aning oproffsigt att anställa utan att säkerställa att du har fler personer att välja mellan, det finns ju inget som säger att den som kommer insläntande är den som du vill ha. Fast de har kankse fått jobb på statliga företag för de privata är ju måna om att få den bästa personalen?:confused:

Du får tro va du vill.

Jag säger inte att de fått jobb varesig på första försöket, första företaget eller första månaden. Men alla fick jobb inom en tre månadersperiod.

Det finns alltid jobb om man letar sig in på ett lagret någonstans, i kassan på mcdonalds eller som vaktmästare någonstans, etc, etc..

Vem säger att det personen som kommer in och presenterar sig måste vara den första i ledet som söker jobb på nämnda företag?

Ponera att ett mindre företag har några stycken intervjuade personer till ett visst jobb. Men den som anställer är mycket osäker och vet inte riktigt vem han ska välja då ingen av de egentligen uppfyller kraven.
Sen ramlar det in en person som verkligen vill jobba och passar för jobbet, vem skulle du då anställa?

Visst, nu är ju chansen/risken att ovan nämnda scenario skulle inträffa väldigt liten, men jag tror definitivt att det är bättre att åka in och presentera sig än att sitta och ringa omkring till olika företag och få ett svar från sekreteraren "Bra, då vet vi att du har ringt. Vi hör av oss om det verkar intressant".

Om det finns jobb, bara man söker dem, så innebär det alltså att vi kan ha 0% arbetslöshet i morgon bara folk inte varit så lata och hellre stannat hemma för att slötitta på TV? :confused:

Självklart finns det jobb, men tyvärr inte till alla. Man får i alla fall inte chansen om man sitter hemma och gör ingenting. De ökar om man söker seriöst, men ingen kan vara garanterad jobb. Man kanske inte heller ska vara rädd för att flytta om så krävs för att få ett arbete? Har man inte familj är det ju ganska lätt att flytta varsomhelst.

Det där tipset om att jobba i Danmark hade i alla fall jag nappat på direkt om jag varit arbetslös och haft ont om pengar.

Lycka till! :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...