Fast Bikes VHS - Old School

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Eftersom det är snö i stora delar av landet och folk räknar dagar, ok veckor eller månader till säsongen så är det väl lika bra att köra lite kunskapslyft för den yngre generationen.
Innan Internet och Youtube fanns det stora klumpiga kassetter och sen plastskivor där, som i det här fallet, tidningar skickade ut med videos.
Dessa är inte inspelade med GoPros, 360°, 4K/60, stbiliserad video eller något liknande. Nä, gamla hederliga videokameror som man monterade på hojarna.
Tror de ligger på 480p och blir lite bättre när de började komma ut på DVD.
(Edit: Man borde slänga in dessa videos i något AI enhance program för att få upp kvaliteten lite)
Tänkte slänga in lite olika från Youtube i denna tråd.

Vi börjar med Fast Bikes Show 3
 
Last edited:

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
De där glodde man på hur mycket som helst under 125:a tiden. Då tyckte jag det var fräckt, nu tycker jag det är ren dårskap.
Stort underhållningsvärde ännu, minns något klipp när dom kraschat av en VTR firestorm vid styrhuvudet så cykeln är i princip av på mitten, men den gick fortfarande att börna med....
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
De där glodde man på hur mycket som helst under 125:a tiden. Då tyckte jag det var fräckt, nu tycker jag det är ren dårskap.
Stort underhållningsvärde ännu, minns något klipp när dom kraschat av en VTR firestorm vid styrhuvudet så cykeln är i princip av på mitten, men den gick fortfarande att börna med....

Ja, har man fördomar om SportHojsförare så får man dessa bekräftade... :rodnar
Synd att de kör som svin, för annars var de hyfsat underhållande.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
De där glodde man på hur mycket som helst under 125:a tiden. Då tyckte jag det var fräckt, nu tycker jag det är ren dårskap.
Stort underhållningsvärde ännu, minns något klipp när dom kraschat av en VTR firestorm vid styrhuvudet så cykeln är i princip av på mitten, men den gick fortfarande att börna med....

Jepp:

Köpte själv en VTR Firestorm inspirerad av den videon. Kunde den hänga så pass bra med en 916 så dög den nog :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Vilken flashback! Man bodde ju framför videon med både Fast Bikes och Performance Bikes filmer! :)

 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
De där glodde man på hur mycket som helst under 125:a tiden. Då tyckte jag det var fräckt, nu tycker jag det är ren dårskap.
Stort underhållningsvärde ännu, minns något klipp när dom kraschat av en VTR firestorm vid styrhuvudet så cykeln är i princip av på mitten, men den gick fortfarande att börna med.
Den kassetten har jag här hemma som är nr 1 plus nr 2 där dom blir uppmanade att ta de väldigt lugnt när dom kör på en båt varpå dom börnar till andra ändan av båten hahaha. (en R1 och en Ducce 916)
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Satt och tittade på denna senast i går och drömde mig tillbaka till Mille tiden. Kollade till och med upp var min gamla hoj var...
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
ja det var en annan tid och en annan "värld" då...
jag har personligen inget emot LITE så kallad civil olydnad och bus... men dessvärre så kan ju folk ej hålla det på en "vettig" nivå och det ballar ur mer och mer då den ena måste vara värre än den andra.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
ja det var en annan tid och en annan "värld" då...
jag har personligen inget emot LITE så kallad civil olydnad och bus... men dessvärre så kan ju folk ej hålla det på en "vettig" nivå och det ballar ur mer och mer då den ena måste vara värre än den andra.
För mig är dessa videos en stor dos nostalgi och en ganska bra tripp down memory lane över diverse turer till olika ställen man gjort. Inte lika vågat som dem då iofs.
Skulle jag göra det i dagsläget, lite äldre och klokare.... Nej för fan :jisses
Men som nostalgi och lätt underhållning funkar de ju fortfarande.
Samt de väckte ju ett ganska stort habegär efter olika hojar på sin tid.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Såg nu att Mach 3 fanns i 1080p
Tack till dig som lade upp dem :Bugar


Sen tycker jag det är smått komiskt att nuförtiden har nakenhojarna 200 hästar och äventyrshojarna ligger över vad dåtidens värsta hojar presterade :näsblod
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top