Fartkameror och vårt beteende.

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Vänner!
Showande framför dessa kameror kommer som amen i kyrkan bara påskynda regelförändring till att det blir ägaransvar och inte föraransvar.

Fundera en halv sekund vad ett mittuppslag i Aftonbladet med bara bilder på hojar klockade i 170 km/h, bakhjulsåkningar och långfingrar skulle göra med Svenssons sympatier för hojåkarkollektivet.

"Så här gör Sveriges MC-åkare"

I anslutning till artikeln visas bilder på livlösa hojåkare och buckliga bilar under rubriken "MC-döden"

I debatten i dess eftersvall kommer kommentarer som "förbjud dem"!

Gör oss alla en tjänst och smyg förbi dem så det inte blir en enda hoj med på bild i år!

Kör försiktigt!

/H
 

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
JA-a
Vänner!
Showande framför dessa kameror kommer som amen i kyrkan bara påskynda regelförändring till att det blir ägaransvar och inte föraransvar.

Fundera en halv sekund vad ett mittuppslag i Aftonbladet med bara bilder på hojar klockade i 170 km/h, bakhjulsåkningar och långfingrar skulle göra med Svenssons sympatier för hojåkarkollektivet.

"Så här gör Sveriges MC-åkare"

I anslutning till artikeln visas bilder på livlösa hojåkare och buckliga bilar under rubriken "MC-döden"

I debatten i dess eftersvall kommer kommentarer som "förbjud dem"!

Gör oss alla en tjänst och smyg förbi dem så det inte blir en enda hoj med på bild i år!

Kör försiktigt!

/H
:tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
Hahahaha, eller hur!!!

Fingret, en fet wheelie eller något annat kul förlänger iaf mitt liv framför kameran :D

Så det tänker jag fortsätta med :yoparty
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
:tummenupp :tummenupp
Bättre o hålla showandet framför egna kameror under kontrolerade former.
Känns som vi får tillräckligt me skit
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
För att inte tala om risken att dom ställer ut riktiga poliser på dom sträckorna där det wheelar mycket motorcyklar förbi kameran i dubbel hastighet.
 

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Laholm
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Kan inte annat än att hålla med. Känns skittjatigt med såna rubriker.
Men som vanligt, en liten klick förstör för den stora massan.
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Vänner!
Showande framför dessa kameror kommer som amen i kyrkan bara påskynda regelförändring till att det blir ägaransvar och inte föraransvar.

Fundera en halv sekund vad ett mittuppslag i Aftonbladet med bara bilder på hojar klockade i 170 km/h, bakhjulsåkningar och långfingrar skulle göra med Svenssons sympatier för hojåkarkollektivet.

"Så här gör Sveriges MC-åkare"

I anslutning till artikeln visas bilder på livlösa hojåkare och buckliga bilar under rubriken "MC-döden"

I debatten i dess eftersvall kommer kommentarer som "förbjud dem"!

Gör oss alla en tjänst och smyg förbi dem så det inte blir en enda hoj med på bild i år!

Kör försiktigt!

/H

Jag håller med till 100% men jag förstår inte ditt första resonemang gällande ägar kontra föraransvar? En hoj har ju som bekant regplåten bak så jag förstår inte hur det skulle påverka ansvaret, går ju ändå inte att se vilken hoj som körts förbi kameran? :va
 

tedman

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Roslagen
Hoj
Fireblade -07
Jag håller med till 100% men jag förstår inte ditt första resonemang gällande ägar kontra föraransvar? En hoj har ju som bekant regplåten bak så jag förstår inte hur det skulle påverka ansvaret, går ju ändå inte att se vilken hoj som körts förbi kameran? :va

På gång med skåp som fotar i båda riktningar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag håller med till 100% men jag förstår inte ditt första resonemang gällande ägar kontra föraransvar? En hoj har ju som bekant regplåten bak så jag förstår inte hur det skulle påverka ansvaret, går ju ändå inte att se vilken hoj som körts förbi kameran? :va

OM det infördes ägaransvar kan du ge dig fan på att skåpen kompletteras med en kamera som fotar baksylten sedan du har passerat också.

Det var ju tal om det för att få ökad identifiering på bilister med "svåravläst framskylt"
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hahahaha, eller hur!!!

Fingret, en fet wheelie eller något annat kul förlänger iaf mitt liv framför kameran :D

Så det tänker jag fortsätta med :yoparty
Tack för att du förstör för oss andra.

Det som förlänger ditt liv förkortar våra chanser att slippa ännu fler lagar och förbud.
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
Tack för att du förstör för oss andra.

Det som förlänger ditt liv förkortar våra chanser att slippa ännu fler lagar och förbud.

Vassegod :pannkyss

Det var 2 som hamnade som hamnade på aftonbladets första sida för några årsen wheelandes i 170 förbi fartkamerorna. Var säkert den trådskaparen tänkte på också när han skrev...

Vilka hjältar :yoparty synd att det inte var jag men jag kunde inte wheela då :tungan
 
Last edited:
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top