Fartkameror och vårt beteende.

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Vänner!
Showande framför dessa kameror kommer som amen i kyrkan bara påskynda regelförändring till att det blir ägaransvar och inte föraransvar.

Fundera en halv sekund vad ett mittuppslag i Aftonbladet med bara bilder på hojar klockade i 170 km/h, bakhjulsåkningar och långfingrar skulle göra med Svenssons sympatier för hojåkarkollektivet.

"Så här gör Sveriges MC-åkare"

I anslutning till artikeln visas bilder på livlösa hojåkare och buckliga bilar under rubriken "MC-döden"

I debatten i dess eftersvall kommer kommentarer som "förbjud dem"!

Gör oss alla en tjänst och smyg förbi dem så det inte blir en enda hoj med på bild i år!

Kör försiktigt!

/H

Vänner!
Showande framför dessa kameror kommer som amen i kyrkan bara påskynda regelförändring till att det blir ägaransvar och inte föraransvar.

Fundera en halv sekund vad ett mittuppslag i Aftonbladet med bara bilder på hojar klockade i 170 km/h, bakhjulsåkningar och långfingrar skulle göra med Svenssons sympatier för hojåkarkollektivet.

I anslutning till artikeln visas bilder på livlösa hojåkare och buckliga bilar under rubriken "MC-döden"

Gör oss alla en tjänst och smyg förbi dem så det inte blir en enda hoj med på bild i år!

Kör försiktigt!

/H
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Hahahaha, eller hur!!!

Fingret, en fet wheelie eller något annat kul förlänger iaf mitt liv framför kameran :D

Så det tänker jag fortsätta med :yoparty

:tummenupp :tummenupp
Bättre o hålla showandet framför egna kameror under kontrolerade former.
Känns som vi får tillräckligt me skit

För att inte tala om risken att dom ställer ut riktiga poliser på dom sträckorna där det wheelar mycket motorcyklar förbi kameran i dubbel hastighet.

Kan inte annat än att hålla med. Känns skittjatigt med såna rubriker.
Men som vanligt, en liten klick förstör för den stora massan.

Vänner!

Kör försiktigt!

/H

Jag håller med till 100% men jag förstår inte ditt första resonemang gällande ägar kontra föraransvar? En hoj har ju som bekant regplåten bak så jag förstår inte hur det skulle påverka ansvaret, går ju ändå inte att se vilken hoj som körts förbi kameran? :va

Jag håller med till 100% men jag förstår inte ditt första resonemang gällande ägar kontra föraransvar? En hoj har ju som bekant regplåten bak så jag förstår inte hur det skulle påverka ansvaret, går ju ändå inte att se vilken hoj som körts förbi kameran? :va

På gång med skåp som fotar i båda riktningar.

OM det infördes ägaransvar kan du ge dig fan på att skåpen kompletteras med en kamera som fotar baksylten sedan du har passerat också.

Det var ju tal om det för att få ökad identifiering på bilister med "svåravläst framskylt"

Hahahaha, eller hur!!!

Fingret, en fet wheelie eller något annat kul förlänger iaf mitt liv framför kameran :D

Så det tänker jag fortsätta med :yoparty
Tack för att du förstör för oss andra.

Det som förlänger ditt liv förkortar våra chanser att slippa ännu fler lagar och förbud.

Tack för att du förstör för oss andra.

Det som förlänger ditt liv förkortar våra chanser att slippa ännu fler lagar och förbud.

Vassegod :pannkyss

Det var 2 som hamnade som hamnade på aftonbladets första sida för några årsen wheelandes i 170 förbi fartkamerorna. Var säkert den trådskaparen tänkte på också när han skrev...

Vilka hjältar :yoparty synd att det inte var jag men jag kunde inte wheela då :tungan

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back