Fartkameror i GPS

Jag har inte fått gps:en att fungera så att den varnar för kamerorna än. :gnissla
Vet inte hur jag ska få det heller, ja allt är installerat & finns i handdatorn... :huvet

Jag hittar inte heller funktionen, men jag har sett den nånstans förut. Det är troligen nån inställning i "sök waypoints". Där ska man kunna ange vid vilket avstånd den varnar. :va

(jag har en Garmin 60CS)

Jag installerade det i min handdator (som har tom-tom gps installerat) i inställningarna på tom-tom,
så kunde man kryssa i att den skulle visa extra waypoints & vid vilket avstånd men det funkade inte ändå... :gnissla

Ghost skrev:
Vore kul om den hittade NÅGON endaste... *muttrar*

Provad i handdator med GPS idag. Använder TomTon Navigator 2. Det funkar kanonbra, skåpen syns på kartan och man kan få akustisk varning valfri tid innan skåpet passeras.

Garmins 60-serie kan endast ha larm på tio punkter (med 360 graders varning runt varje punkt).

Det finns väl någon enstaka GPS som kan ha några fler larm, den enda GPS som kan hantera hastighetskameror med larm, åt rätt riktning, är Road Angel. Men den är specialutvecklad för det.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien