Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MT skrev:Det finns faktigtst i England redan!
Har sett reklam för det i nån engelsk tiding!
Eftersom jag provat att bli bötfälld i nästan alla länder jag befunnit mig så kan jag passa på att varna för de engelska fartkamerorna...dom är lite smartare än våra egna...
De är uppriggade med ett specifikt avstånd, om du passerar första kameran i godkänd hastighet, kör som en dåre och tvärnitar inför nästa så kan du lita på att du åker dit. Kamerorna är mycket goda vänner med varandra och tillsammans så räknar de ut hur snabbt du kört imellan dem...![]()
jesse_j skrev:MT skrev:De är uppriggade med ett specifikt avstånd, om du passerar första kameran i godkänd hastighet, kör som en dåre och tvärnitar inför nästa så kan du lita på att du åker dit. Kamerorna är mycket goda vänner med varandra och tillsammans så räknar de ut hur snabbt du kört imellan dem...![]()
Hur håller kamerorna reda på vilken bil som är vilken? Omkörningar och stanningar kan ju ske så dom kan ju inte bara hålla räkningen?
Jay-Jay skrev:Kortet loosar du inte ändå. Du kan bara få böter.
elvin2008 skrev:Hur håller kamerorna reda på vilken bil som är vilken? Omkörningar och stanningar kan ju ske så dom kan ju inte bara hålla räkningen?
PacMan skrev:Ja, är det så det är? Har funderat lite på det.
om du nu kör för fort medvetet så får du ju ta smällen.. både du och jag vet ju vad som kan hända.Fluxir skrev:ja hoppas det funkar att göra så... e lite orolig... ja har fan inte råd å pröjsa nöra böter... å så har man ju körkortet på prövotid tills i augusti... men dom kan inte dra kortet hur dom än gör va??
Fluxir skrev:tror du att dom orkar det??
ja hoppas det blev en dålig bild...![]()
hur lång tid tar det innan det kommer en lapp??
Il Mostro skrev:Är du HELT säker på att den blixtrade? Jag passerade en kamera för ett par veckor sedan och tyckte att den blixtrade. Eftersom hastigheten var 140+ blev jag väldigt nervös.
Ovissheten är jobbig så jag ringde upp trafikpolisen i länet och frågade helt enkelt om kameran var aktiv vid den tidpunkt jag passerade.
Det var den inte... Hoppas du har samma tur!
Fluxir skrev:hmm, det ska ja nog göra, för ja satt igår å funderade, ja hade nog solen i ryggen... så det kan ha varit solen, men ja vet inte.. ska ta å slå dom en pling å fråga tror ja... fan va trött man blir om dom säger att kameran va på...![]()
SwiM skrev:Vad man har läst så har de inte tid nu! Men när de får upp de nya kamerorna så kommer de fortare att få in bilderna och har mer tid över till att kolla annat. Dock så tror jag att om bilen står på en äldre tex farsan och de ser på bilden att det är en yngre förare så kollar de nog familjen.
Och med tanke hur sega länsstyrelsen är så kan det nog ta 1 - 3 månader innan man vet om man klarade sig eller inte.
Ghost skrev:Det visar sig...![]()
¨Henkmaster skrev:Hmmm, du har inte möjlighet att scanna in fotot så man får se hur skiten ser ut?
Brukar bända förbi fartkameror med hojen ordentligt fort, men med bil är man snäll som få...
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |