Fartgalen Ninja - KvP Hojtest

Men han gubben som testar hojar för DN då. En Conny i svart/gult MC-ställ som man kan anta har kört kromsläde hela sitt vixna liv efter 50....
 
HAHAH.... tänkte också på det.
Jag kommer ihåg något avsnitt där de testade en Porsche, eller om det var en Ferrari, där de berättade att det inte fanns fästen för en bilbarnstol i passagerarsätet... Tycker det testet påminner lite om det utomordentligt sneda reportaget i tidningen.
Kul var det iaf! :tummenupp

Vafan ska du köra när du får barn? v70? I alla fall i Stockholm finns det många porschekörandes föräldrar.
 
Hur många av er som gnäller skulle klara av att skriva en objektiv artikel om Guldvingen?

Det är inte speciellt lätt med de preferenser sporthojsåkare har:)
 
Men han gubben som testar hojar för DN då. En Conny i svart/gult MC-ställ som man kan anta har kört kromsläde hela sitt vixna liv efter 50....

hahaha han är ju en riktig mupp.

Det var någon av de nyare 1000cc sporthojarna han testade i våras och klagade på att det var för kort avstånd mellan sadel och tank. Dvs han fick inte plats med magen :P
 
Hur många av er som gnäller skulle klara av att skriva en objektiv artikel om Guldvingen?

Det är inte speciellt lätt med de preferenser sporthojsåkare har:)

Det där ska en riktig motorjournalist kunna!

En helt objektiv test skulle givietvis innehålla exakt samma parametrar för att bli rättvisande men detta är ingen vetenskaplig artikel eller avhandling!

Ska du testa en sporthoj bör du testa den som en sporthoj dvs inte förvänta dig bekvämlighet och centralstöd!

Jag skulle lätt kunna testa en guldvinge som just en lyxtourer och ge den ett bra betyg! Att släpa ut den på en bana och klaga på markfrigången känns inte relevant!

Har läst flera liknande artiklar där samma misstag begås!
 
Ja som man inte vill ha.. Extra vikt ju:)

Som man märker av med +190hk så väl som vid resan till/från jobbet som bandagsträffen när man slår sitt personbästa där hojen sätter gränsen och inte föraren - typ! :va :D

Kvp har det som standard när de testar hojar.
ABS & centralstöd anser de är viktigt. Dock ingen annan.

Jo, jag! ABS är bra på allmän landsväg men jag vill kunna stänga av det när JAG vill! Och centralstöd är praktiskt inte viktigt! :tummenupp
 
Last edited:
Jo men kan han inte ha lite rätt att i ABS är väldigt bra för de allra flesta hojåkare?

Typ nära nog 100% av oss som åker på gatan emellanåt! Tävlingsbruk, nope men när Sture 83 bast svänger framför galferskivorna är det gött att kunna/våga kramat fullt och glömma allt utom undanmanövern! :tummenupp
 
Det där ska en riktig motorjournalist kunna!

En helt objektiv test skulle givietvis innehålla exakt samma parametrar för att bli rättvisande men detta är ingen vetenskaplig artikel eller avhandling!

Ska du testa en sporthoj bör du testa den som en sporthoj dvs inte förvänta dig bekvämlighet och centralstöd!

Jag skulle lätt kunna testa en guldvinge som just en lyxtourer och ge den ett bra betyg! Att släpa ut den på en bana och klaga på markfrigången känns inte relevant!

Har läst flera liknande artiklar där samma misstag begås!

Visst är det så, men det skulle inte bli lätt för en inbiten sporthojsåkare som föraktar allt vad kromslädar står för att vara positiv....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top