Fartgalen Ninja - KvP Hojtest

Men herregud!Har ni inte läst gode Kennet Larssons intressanta mctest innan? :-)
Punkt 1:Allt utom BMW suger,2:Abs är ett måste,3: centralstöd,utan det ingen mc...
Gubben måste vara köpt av BMW,inget snack om saken.Förövrigt en helt blase´gubbe som inte riktigt är uppdaterad,ja förutom abs å c-stöd då...
 
Det var väl det Christer Glenning byggde hela sin karriär på?!!!:tummenupp

HAHAH.... tänkte också på det.
Jag kommer ihåg något avsnitt där de testade en Porsche, eller om det var en Ferrari, där de berättade att det inte fanns fästen för en bilbarnstol i passagerarsätet... Tycker det testet påminner lite om det utomordentligt sneda reportaget i tidningen.
Kul var det iaf! :tummenupp
 
Men herregud!Har ni inte läst gode Kennet Larssons intressanta mctest innan? :-)
Punkt 1:Allt utom BMW suger,2:Abs är ett måste,3: centralstöd,utan det ingen mc...
Gubben måste vara köpt av BMW,inget snack om saken.Förövrigt en helt blase´gubbe som inte riktigt är uppdaterad,ja förutom abs å c-stöd då...

Japp, kardandrift är hans stora käpphäst, allt annat är kasst.
 
Man har väll klätt sina racketar innan titan blev ett materiel i fjollboll:arsele Golf spelar man bara om man är gammal/sjuk/trött på livet mm, likvärdigt med Boule fast lite dyrare.

Det är dock svårare att spela golf än att köra hoj! Så det kan ju vara om man vill ha en "utmaning" + pröva sitt tålamod nåt så in i h*lvete ;)
 
Kennet klagade även på att Ducati Streetfighter saknade centralstödet 2ggr i samma artikel.
Och jag citerar (2009-09-19):
"Men att inte utrusta en sådan här fartmaskin med ABS är nära nog kriminellt."

Han är ju iaf konsekvent. :)
 
Kennet klagade även på att Ducati Streetfighter saknade centralstödet 2ggr i samma artikel.
Och jag citerar (2009-09-19):
"Men att inte utrusta en sådan här fartmaskin med ABS är nära nog kriminellt."

Han är ju iaf konsekvent. :)

Jo men kan han inte ha lite rätt att i ABS är väldigt bra för de allra flesta hojåkare?
 
hey! den fick ju 2 av 5 getingar i komfort i alla fall, fjädringen var antagligen inställd på mjuk mjuk.
 
Verkar som att killen är praktiskt lagd. Jag skulle troligen titta efter liknande saker som han i artickeln gjorde... :rolleyes:
 
Verkar som att killen är praktiskt lagd. Jag skulle troligen titta efter liknande saker som han i artickeln gjorde... :rolleyes:

Jag är också praktiskt lagd, men jag förstår varför en banmaskin med lysen inte har kardandrift centralstöd och ABS...

Den har inte heller fiffiga packväskor, cigarettändare, ute/inne temeraturmätare, elektrisk höj och sänkbar ruta, farthållare, backväxel, mugghållare, inbyggd stereo och mycket annat som en GoldWingåkare anser hör till absoluta måsten.
 
Jag vet, syftade mest på att jag med min obefintliga sporthojerfarenhet skulle troligtvis också påpeka rätt meningslösa detaljer om jag gjorde ett liknande test..
 
Jag vet, syftade mest på att jag med min obefintliga sporthojerfarenhet skulle troligtvis också påpeka rätt meningslösa detaljer om jag gjorde ett liknande test..

Aha, tja, jag skulle inte heller kunna säga om hojen behöver två klick till på returen från fabriksinställningen, men jag skulle nog avhålla mig från att påpeka att den inte har dimbakljus ändå...
 
Såna här tester är så sjukt dåliga. När det står att komforten är dålig och går alldeles för snabbt, har de inte fattat vad det handlar om? Att låta nån med gore-tex jacka och öppningsbar hjälm prova en sporthoj, är ju som att sätta en norrlänning på sergelstorg - De förutfattade meningarna finns ju redan där!

För mig är en extrem sporthoj gjord för en anledning, sportig körning (bana, aktiv körning, och att såklart vara konurrenskraftig i Superbike-tävlingar som isig är en stor reklampelare för motorcyklarna, mm). För att ens få ut dem på marknaden sätter man på lite lysen och ett par blinkers.
Men att låta nån trogen mc-förare som kört Goldwing halva sitt liv köra denna hoj, ja man fattar som sagt hur det ska sluta...
De testförarna får hojjen att utså som något med "problem"! Inget centralstöd, man får ont i ryggen etc. FATTA vad den är byggd för INNAN du drar ut och åker 68 på 70-vägarna. :huvet
Jag blir förbannad. Testet säger ju ingenting egentligen. Bilderna visar fan mer än vad texten gör, som nån stackare försökt knåpa ihop...
 
Då när jag kör min zx10r det är det sista jag tänker på om bromsvätskebehållaren sitter rätt eller fel placerat. Vem fan bryr sig det ända jag tänker på är att hålla mig på vägen ;)
 
Hojen är ju ett fartmonster den måste de skriva dåligt om. Man dör ju DIREKT om man kör en sådan maskin.
 
Nja.
Jag tycker att upplägget är ganska OK.
När en icke MCinriktad tidning gör en serie test av motorcyklar, så är det inte alls dumt att testa alla hojjar efter samma kriterier.
Då är centralstödet ett rimligt krav.
De flesta är väl övertygade om att ABS skulle vara trevligt på alla hojjar som går på allmän väg.
Varför stryka det önskemålet bara för att hojjen är snabb?
Kanhända hjälper det någon att välja rätt(are) modell vid hojbyte?
Kanhända är det värt en något sämre prestanda att få touringegenskaper?
Christer Glenning var dock bättre på att antyda att "det spelar ingen roll på denna modell".
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top