Fartgalen Ninja - KvP Hojtest

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Köpte kvällsposten idag och stötte på ett test på ZX10an.
Jag kunde inte låta bli att garva när man läser t,ex minus = att inget centralstöd finnes o vändradien :D
Likadant slutklämmen "Om du vågar"

Kan ju undra om hur många sporthojar han har testat tidigare??
Förgyllde min lördag iallafall

Bifogat

• FartgalenNinja1.jpg
    FartgalenNinja1.jpg
    164.8 KB · Visningar: 1,120
Det är som om jag skulle testa motordrivna golf-vagnar...

Jag skulle bedöma acceleration, räckvidd och manöverbarhet.

Inte ett ord om hur många sånadär drajvers och klot man kan ha med sig, för det vet jag inget om....

Det är som om jag skulle testa motordrivna golf-vagnar...

Jag skulle bedöma acceleration, räckvidd och manöverbarhet.

Inte ett ord om hur många sånadär drajvers och klot man kan ha med sig, för det vet jag inget om....

Man får ha 13 klubbor plus putter i bagen. så nu fick du lära dig något idag oxå.:D

Man får ha 13 klubbor plus putter i bagen. så nu fick du lära dig något idag oxå.:D

Jag är lite outlaw så jag skulle klämma i femton, jag skulle stoppa två i samma mössa...

Förövligt, är det sån skillnad i grepp på varma och kalla klubbor att dom måste ha mössa?

Jag är lite outlaw så jag skulle klämma i femton, jag skulle stoppa två i samma mössa...

Förövligt, är det sån skillnad i grepp på varma och kalla klubbor att dom måste ha mössa?

Mössan är till för att de fina titanskallarna inte ska repas mot de vanlifa järnklubborna. Det har alltså inget med grepp att göra. Möjligtvis skulle det kunna bli skillnad på trampolineffekten vid olika temperaturer, men den är nog i det närmaste försumbar när det gäller titan. Bollarna trivs däremot mycket bättre när dom är varma.

Nu är jag ohyggligt OT

Mössan är till för att de fina titanskallarna inte ska repas mot de vanlifa järnklubborna. Det har alltså inget med grepp att göra. Möjligtvis skulle det kunna bli skillnad på trampolineffekten vid olika temperaturer, men den är nog i det närmaste försumbar när det gäller titan. Bollarna trivs däremot mycket bättre när dom är varma.

Nu är jag ohyggligt OT

Man har väll klätt sina racketar innan titan blev ett materiel i fjollboll:arsele Golf spelar man bara om man är gammal/sjuk/trött på livet mm, likvärdigt med Boule fast lite dyrare.

Rättså säker på att reportern körde BMW förr i tiden.
Hur det är idag vet jag inte, men då kan man ju förstå hur han tänker på en sporthoj.

Rättså säker på att reportern körde BMW förr i tiden.
Hur det är idag vet jag inte, men då kan man ju förstå hur han tänker på en sporthoj.

det ser man ju dIrEkT på hans mc utrustning att han är BMW lirare

• Gilla
Reaktioner: MaG
Man har väll klätt sina racketar innan titan blev ett materiel i fjollboll:arsele Golf spelar man bara om man är gammal/sjuk/trött på livet mm, likvärdigt med Boule fast lite dyrare.

Ja golf är stadiet innan boule, bara därför att man måste gå så långt. Tyckte det var kul att spela i ett par år, men jag tröttnade rätt ordentligt så nu kör jag hoj istället. Från en gubbsyssla till en annan. :sissy :D

körde en väldigt kort runda med en ZX10R förra helgen (vet en exakt årsmod, men nyare), det jag reagerade på var den GODA vändradien på den !
man kunde ju vrida styret dubbelt så mkt som på min R6:a
Kändes som att det hade betydligt mkt bättre vändradie än min iallafall !! (vände på vanlig en väg, slapp stanna å backa :tummenupp)

Kvp har det som standard när de testar hojar.
ABS & centralstöd anser de är viktigt. Dock ingen annan.

Men vänta nu... Han klagar på placeringen av bromsvätskebehållaren.. Exakt vart skulle den sitta då?? dom brukar behöva sitta ovanför handtaget... :hihi

Vem fan köper en zx10r för att "backspeglarna är relativt vibrationsfria och lätta att justera" HAHAHA!:rofl:rofl

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8