"Fartböter kan vara olagliga"

härligt att skåne ligger i framkant som vanligt :D

:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Rätta mig gärna om jag har fel, men betyder inte detta att alla fartbegränsningar som sattes ut för mer än 1.5 år sedan inte gäller?

Om någon har blivit dömd så kolla:

1. Vad står det i domen, Står det enligt vägverkets föreskrifter bla bla bla?

2. Om du blivit dömt efter den 1 april 2011, men kan inte överklaga. Begär resning i målet.

3. Tror att de skrivit in lagändringen nu, så jag rekommenderar gasa satan men åk inte fast... :va

Om nu inte hastighets begränsningarna gäller är det väl bas hastiheten som gäller? dvs 50km/h i tätbebyggt område och 70km/h utanför.
Så chansa på att inte betala och man får en åklagare som är mera vaken blir ju bara bra. Nä det är bättre och ta smällen nu om mna åker fast för då har man ju en bra rabatt.

Kan man begära resning även om man erkänt på plats?

Resning begär man efter att man blivit dömd.
För att de ska fungera så ska det ha tillkommit nya bevis eller förändrade omständigheter.

Om du har erkänt så håller du ju förmodligen med om att du gjort något fel, stå för det istället så sparar du dig massa tid och energi och mig och alla andra skattebetalare pengar.

Last edited:
Resning begär man efter att man blivit dömd.
För att de ska fungera så ska det ha tillkommit nya bevis eller förändrade omständigheter.

Om du har erkänt så håller du ju förmodligen med om att du gjort något fel, stå för det istället så sparar du dig massa tid och energi och mig och alla andra skattebetalare pengar.

Det var det jag tänkte på, känns lite konstigt, enligt artikeln tidigare i tråden så har dom friat flera förare även om de erkänt brottet.

Här har Bike kontaktat Trafikverket som räknar med att fallen ska överklagas och prövas i högre instans: http://www.bike.se/nyheter/fortkorning-fortfarande-forbjudet-92419

Nu var det iofs inte det tråden handlade om.

Jaså inte?
Folk som vet att dom har gjort fel överklagar detta pga en miss utav trafikverket ang ett par föreskrifter.
Är inte detta vad den här tråden handlar om?
Eller sitter du och läser i någon annan tråd?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra