ja, det är mycket enkelt...Vitaminindustrin är enorm i sverige, det är miljarder som omsätts..... QUOTE]
Fy tusan rent ut sagt! Iofs hade jag redan detta på känn.. Jag har Fibromyalgi, har haft lite strul med att hitta en bra läkare men så hittade jag en som verkade så seriös och insatt i min sjukdom. Han skrev ut recept efter recept med B-vitaminer, E-vitaminer, Magnesium, Folsyra och allt du kan tänka dej.. Jag ifråga satte då varför jag skulle äta alla dessa vitaminer utan att ett enda blodprov togs för att kolla mina värden. -ALLA Fibropatienter har brist på dessa vitaminer svarade läkaren bestämt.. Jag litade på honom eftersom han hade så mycket forskning att visa och så vidare.. Åt medicinerna i en vecka, sen blev urinen mörkt orange, jag fick enorma hudutslag, tappade hår, var helt ur balans.. Sökte läkare (en annan) och fick veta att det var direkt olämpligt att äta dessa vitaminer då man inte har brist av dem! Vilket jag efter en koll inte heller hade! På långa vägar! Så man kan visst inte lita på läkare, hur seriösa och belästa de än verkar!
Vad det gäller c-vitamin är det så många som sagt det är helt ofarligt osv att jag aldrig ens funderat över ev överdosering av det. Det gör jag dock nu!
Mvh Linn