Farligheter på vägarna inom 08

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Dr.Bike

Guest
Hallå alla!
Upp med farligheter som finns på vägarna.
Grus, tjära, vägbyggen, kontroller, folkilskna sommarstugeägare...ja You name it.
Låt tråden leva hela året, och uppdatera den vartefter, så kan man blänga lite i den innan man drar ut! :)

Hallå alla!
Upp med farligheter som finns på vägarna.
Grus, tjära, vägbyggen, kontroller, folkilskna sommarstugeägare...ja You name it.
Låt tråden leva hela året, och uppdatera den vartefter, så kan man blänga lite i den innan man drar ut! :)

Men allt de där e väl återkommande hela säsongen!!?
Så enklast e ju o ha sånt i åtanke hela tiden när man e ute o kör!!:tummenupp

Gottröravägen

Jag gjorde lite markeringar över Gottröravägen som jag känner till den i dag.

gottr%F6rav%E4gen%2020070407.gif

Men allt de där e väl återkommande hela säsongen!!?
Så enklast e ju o ha sånt i åtanke hela tiden när man e ute o kör!!:tummenupp

Jodå, absolut!
Men vet man om nåt, tex en favvoväg som man vet många åker, och att det säg "av en slump" hamnat grus i en viss kurva på Bulten, eller höbalar mit på vägen i Bogesund... :rolleyes: så kan man ju varna för detta.

Jag gjorde lite markeringar över Gottröravägen som jag känner till den i dag.

Exemplariskt!! :tummenupp

Last edited:
Jodå, absolut!
Men vet man om nåt, tex en favvoväg som man vet många åker, och att det säg "av en slump" hamnat grus i en viss kurva på Bulten, eller höbalar mitt på vägen i Bogesund... :rolleyes: så kan man ju varna för detta.

Man ska ju inte hålla högre hastighet än att man kan stanna/väja för eventuellt uppdykande hinder o faror. De står nå sånt i körkortsboken iaf..
För den regeln följer väl alla??:rolleyes: :D

Jodå, absolut!
Men vet man om nåt, tex en favvoväg som man vet många åker, och att det säg "av en slump" hamnat grus i en viss kurva på Bulten, eller höbalar mit på vägen i Bogesund... :rolleyes: så kan man ju varna för detta.

Exemplariskt!! :tummenupp

Kurvan på bulten vid grustaget är täckt med jord. Fast dom har satt ut skyltar.

Passar det att nämna att man inte bör köra i Södertälje med mindre hjul än bigfoot ?
Hela j-a stan suger vägmässigt :arsele

Åkte förbi Fiskarhagen på gamla södertäljevägen häromdagen. Då kom det en gubbe springandes med ett vedträ som han tänkte "hysta" efter mig.. :confused:

Bogesundsvägen.

Mötande motorcyklar och bilar som inte kan hålla sig på sin sida av vägen.:mad:

Fullt med grus i Brommarondellen imorse, det lär väl bli kvar ett tag så ta det lugnt..

Hela vägen vid Norra Lagnö, från skevikskorsningen ända ut till tynningöfärjan, gruslagningar ÖVERALLT, så tro inte att den ynkliga lilla skylten om halt väglag upphör att gälla efter första grusplätten.

Till alla som laddar på "bulten"

Ta en inspektionsrunda innan ni laddar på, det är mycket grus och smuts på vägen idag

safety first

vägen mot sätra, riala är det fullt med oljegrus på. dom har ganska nyligen lagat vägen. Och mot rumsätra.

Vallentuna Rondellen/Okvista

Rondellen närmast Okvista Industriområde massor av Grus!!

Bulten bitvis asfalterad från korsningen vid rosenhill mot västerhaninge c:a 1 mil likaså biten från korsningen bulten förbiskolan hela vägen till rosenhill. Halva körbanan asfalterad längst kanterna med en högkant mitt i körbanan ladda lungt bitarna kommer när man minst anar med grus/tjära i en salig blandning.

Ta det jävligt lugnt i rondellen vid Alby, avfarten mot Hallunda har stora hål som man upptäcker alldeles för sent.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT