GRUSVARNING på farligt ställe!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
På vägen mellan Märsta och Knivsta, den som har den Jävliga böjen efter tunneln som så många av oss varit NÄRA i och en del åkt av i, precis I DEN böjen ligger vitt jävla osynligt grus i massor! Jag klarade mig bara p.ga att jag fick en lätt lastbil framför mig innan kurvan, när jag sen skulle köra om den så spann det till och jag såg allt grus!:mad: :mad:

Körde där förra veckan och då var det grusfritt! Ingen varningsskylt utsatt!
Ska fan ringa vägverket!
 

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
På vägen mellan Märsta och Knivsta, den som har den Jävliga böjen efter tunneln som så många av oss varit NÄRA i och en del åkt av i, precis I DEN böjen ligger vitt jävla osynligt grus i massor! Jag klarade mig bara p.ga att jag fick en lätt lastbil framför mig innan kurvan, när jag sen skulle köra om den så spann det till och jag såg allt grus!:mad: :mad:

Körde där förra veckan och då var det grusfritt! Ingen varningsskylt utsatt!
Ska fan ringa vägverket!


Å fyfan !
tur har man ibland att man hamnar bakom en bromskloss......:näsblod
det e bra härja på vägverket!!!!:mad:
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Körde där förra veckan och då var det grusfritt! Ingen varningsskylt utsatt!
Ska fan ringa vägverket!

Gör det! Kolla in den här länken för hur du rapporterar in trafikfarliga vägar.
Kolla längst ner på länken för att hitta alla telefonnummer samt mailadresser till väghållarna.

Tur att du höll dig på hjulen!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kan ju rapportera att i princip hela Sigtuna grusades ned igår!!

Märsta verkar dock ha varit hyffsat förskonad än så länge. Men dom gör nog det nästa vecka.

Felanmälan gällande Sigtuna kommuns gator kan göras här:
http://www.sigtuna.se/templates/Page____2437.aspx
Det är bara skriva ned vilka vägar det gäller och e-posta den ansvarige
:D
 
Last edited:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Kan ju rapportera att i princip hela Sigtuna grusades ned igår!!

Märsta verkar dock ha varit hyffsat förskonad än så länge. Men dom gör nog det nästa vecka.

Felanmälan gällande Sigtuna kommuns gator kan göras här:
http://www.sigtuna.se/templates/Page____2437.aspx
Det är bara skriva ned vilka vägar det gäller och e-posta den ansvarige
:D

Skickade följande mail:

Hej!
Är MC-förare och var en hårsmån från att dö p.g.a. att ni lagat vägen med grus vid den tvära kurvan efter tunneln på sträckan från Märsta till Knivsta! (efter Östuna kyrka) Sätt ut en varningsskylt när ni gör sådana lagningar så slipper någon förolyckas!

MVH.
/Björn Andersson

Tur att du höll dig på hjulen!
Kan ju tillägga att jag var SÅÅ nära att försöka hinna om innan kurvan... Men släppte av och tänkte "Jag tar honom i utgången"!

Vågar knappt tänka på vad som hänt om jag brassat om och blivit tvungen till en hård inbromsning!:kryckor
 
Last edited:

Nedman

Japp!!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Storvreta
Hoj
Suzuki DR 650 Dakar
Kongo !!
Om du åkte mellan Märsta och Knivsta,,, Hur hamnade du borta vid Östuna Kyrka?? Jag antar att du antigen åkte Odensalavägen eller över Vassunda....
Norrtäljevägen känns lite som en omväg :va
edit: skönt att det gick bra iaf,,,
Skickade följande mail:

Hej!
Är MC-förare och var en hårsmån från att dö p.g.a. att ni lagat vägen med grus vid den tvära kurvan efter tunneln på sträckan från Märsta till Knivsta! (efter Östuna kyrka) Sätt ut en varningsskylt när ni gör sådana lagningar så slipper någon förolyckas!

MVH.
/Björn Andersson

Kan ju tillägga att jag var SÅÅ nära att försöka hinna om innan kurvan... Men släppte av och tänkte "Jag tar honom i utgången"!

Vågar knappt tänka på vad som hänt om jag brassat om och blivit tvungen till en hård inbromsning!:kryckor
 
Last edited:

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Ort
Norra Uppland
Hoj
KTM 660 SMC -06
Illa att vi inte läste denna tråden innan vi begav oss ut idag. Vi var 4 stycken som åkte från Knivsta mot Märsta, varav en slog omkull ner i diket precis innan kurvan där de grusat nåt så in helvete :(
Dock inga skador på föraren, lite repor och sådant på hojjen.
 

Nedman

Japp!!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Storvreta
Hoj
Suzuki DR 650 Dakar
ajdå,, vilken tur för mej att jag ändrade mej i sista stund för att inte åka där, synd för killen som gick omkull,
Illa att vi inte läste denna tråden innan vi begav oss ut idag. Vi var 4 stycken som åkte från Knivsta mot Märsta, varav en slog omkull ner i diket precis innan kurvan där de grusat nåt så in helvete :(
Dock inga skador på föraren, lite repor och sådant på hojjen.
 

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Ort
Norra Uppland
Hoj
KTM 660 SMC -06
ajdå,, vilken tur för mej att jag ändrade mej i sista stund för att inte åka där, synd för killen som gick omkull,

Det skulle varit trevligt med en till iofs :)

Från och med nu ska jag läsa alla sånna här trådar INNAN jag beger mig ut.

Jo det är alltid trist när folk går omkull, men som tur var blev det inga personskador, och det är ju huvudsaken
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Fan vad synd att folk klotade, förstod att det bara var en tidfråga, Tur som sagt att det bara var materiela skador!

Nedman!
ODENSALA heter kyrkan fel av mig! Och själva stället heter Rosenbacka!

http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?SearchType=4&wflWhite=1a1b&wflPink=4a&vad=&var=Knivsta (Ni får Zooma i länken)

Edit: Ändrat i mailet till Gatuchefen nu!

Hej!
Är MC-förare och var en hårsmån från att dö p.g.a. att ni lagat vägen med grus vid den tvära kurvan efter tunneln på sträckan från Märsta till Knivsta! (efter Odensala kyrka vid Rosenbacka)
Sätt ut en varningsskylt när ni gör sådana lagningar så slipper någon förolyckas! Har skickat ett annat mail innan men skrev fel kyrknamn.

Efter förra mailet så VET jag att minst EN mc-förare kört av där, som tur bara med materiella skador!

MVH.
/Björn Andersson
 
Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Kan vi göra en sån här tråd till sticky, skulle vara bra för oss alla. Jag får fan ont i magen bara jag tänker på ordet grus.
 

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
hmmmm va jag förstår NU! så var det i denna kurva vi åkte när han klota....
å jag satt å läste i denna tråd timmen innan vi åkte iväg mot detta!! om jag bara förstod vart det var , å vart vi var .... så kanske detta inte hänt...ajfan


:(
 

Henka81

Snigelräsern (våga vägra grus)
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
Jag läste också tråden.. men det enda jag kom ihåg var märsta å tunnel.. kopplade det inte alls till den där vägen. Trodde det var nån lite större väg..

Om vi fixar en "grus-sticky" så kan det kanske vara idé att länka en karta också? Så att vi som inte hittar så bra här i krokarna får lite bättre koll på var det är..

Jag måste bli bättre på lokal geografi :p
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Uppdaterat:
Vi åkte där nyss, Nu har de satt ut två små skyltar samt sopat upp I kurvan, men fortfarande var det mycket grus efter!
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Säg till om du får svar från gatuchefen
Fick ett svar där det stod att han beklagade det inträffade och var , faktiskt väldigt seriös i sin framtoning, han beskrev t.ex att han själv cyklat just där och tänkt samma sak! men att han (hans kontor) inte var ansvarig, utan ngt annan som jag inte fick ngn mail till...:gnissla ?

EDIT: Hittat mailet :

Hej. Det var tråkigt att höra. Antar att du menar tvära kurvan efter bron ( Arlandabanan ) efter Odensala kyrka. I så fall vet jag vad du menar. Jag cyklade där i fredags kväll och såg att vägverket lagt på grus vid Rosendal/infarten till Skalkungen.
Det är deras väg. Tag kontakt med dem. Med vänlig hälsning, Michael Eriksson. Gatu och parkchef. Sigtuna kommun.
>>> Gemensam Stadsbyggnadskontoret 05/14/07 8:00 >>>
 
Last edited:

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Bra tråd det här...grym ide'.
Respect Mr Kongo
 

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 SMC
Hej, har precis varit ute och kollat lite närmare på våran närhet. Hittade sporadiskt grusade sträckor längs med Marielundsvägen som går från väg 282 ner mot väg 77. Vägverket har sporadiskt hällt ut ett lass med grus eller två över hela vägen. En sisådär 30 till 70 meter åt gången. Vi passerade fyra eller fem områden längs vägen, lite osäker.

Om någon råkar hitta en regskylt någonstans längs denna stäcka så är den min...

Bifogar en karta, för att inga missförstånd ska uppstå.

// Wip
 

Bifogat

  • Rullgrus2.jpg
    Rullgrus2.jpg
    134.6 KB · Visningar: 101

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
edit

edit: Attans att du skulle vara lite snabbare då! jaja, det tål att repeteras.

________________

Jag å Wip var ute en sväng idag med. Hittade ett annat ställe där nån på vägverket tydligen bestämt sig för att försöka ha ihjäl nån stackars motorcyklist. :näsblod

Om man åker väg 282 mot Almunge och svänger vänster mot Marielund strax efter Gunsta och Funbo kyrka så går det en väg där mot Alsike. Första mordförsöket från Vägverket kom direkt i första vänsterböjen några hundra meter in och sen var det ett par 3 till strategiskt placerade grusningar i kurvor de närmsta kilometrarna. Inga skyltar alls. Åkte där för ca en vecka sen och då var det inge grus.

Hade jag fått tag i nån ansvarig efter att jag precis klarat mig från diket där ute så hade han iaf aldrig lyckats grusa nån väg igen :mad: :kulspruta

Nån som har ett nummer eller e-mail till nån på vägverket?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top