Japp, min fars gamle dröm om en mc är nära förestående! han är 57 bastkjolar gammal
Nu är ju det ingen raket han ska ha
utan nån custom han har snöat in på, men det finns väl erfarenhet av såna här med!?
(all provkörning innan köp görs av mig, då ja inte vågar släppa farsgubben på vägen utan en minst en grundkurs av mig och nån lektion på nån trafiksskola, men han har ju klart A-kortet, de följde ju me flingorna på 60-talet)
750-1000cc eftersöks.
Det han mest har tittat på är Honda shadow 750 (-01
r till -05
r) men vi har inte kommit till skott att prova en sådan ännu! sen är ju blocketpriserna löjligt ologiska.. en del "svinbilliga" o en del svindyra, han är på sem. nu men så fort han kommer tillbaka så ska vi jaga reda på en o provköra o se om de e nått o ha! men tips om just denna hojen är högaktuellt!
Suzuki Maruder 800....
Hittade en mycket fin sådan -02 me 600mil på mätaren, i princip som ny för ett bra pris! men jag dissade den totalt, pga. körkänsla, ostabilitet och effekt! visst så kör ja själv en hyffsad "performance" R1, men att en 800 twin kan vara så slö o intetsägande förefaller mig otroligt.
Kändes som om min gamla DT-moppe för 15 år sen hade mer krut i maskineriet upp till hundra! sen väger ja runt 90kg o käre far kanske 15-10kg till! så det känns som den går bort!
Har inte sååå väldans mycket erfarenhet av custom mc, det är ovan skrivna Suzukin och en polares Shadow 1100 (-01, som gick mycke bra) ja kört, så jag vet inte var jag ska lägga ribban direkt!
Så tankar o tips mottages mer än gärna!
Mvh. Mikolino o Berra

Nu är ju det ingen raket han ska ha

(all provkörning innan köp görs av mig, då ja inte vågar släppa farsgubben på vägen utan en minst en grundkurs av mig och nån lektion på nån trafiksskola, men han har ju klart A-kortet, de följde ju me flingorna på 60-talet)
750-1000cc eftersöks.
Det han mest har tittat på är Honda shadow 750 (-01

Suzuki Maruder 800....
Hittade en mycket fin sådan -02 me 600mil på mätaren, i princip som ny för ett bra pris! men jag dissade den totalt, pga. körkänsla, ostabilitet och effekt! visst så kör ja själv en hyffsad "performance" R1, men att en 800 twin kan vara så slö o intetsägande förefaller mig otroligt.
Kändes som om min gamla DT-moppe för 15 år sen hade mer krut i maskineriet upp till hundra! sen väger ja runt 90kg o käre far kanske 15-10kg till! så det känns som den går bort!
Har inte sååå väldans mycket erfarenhet av custom mc, det är ovan skrivna Suzukin och en polares Shadow 1100 (-01, som gick mycke bra) ja kört, så jag vet inte var jag ska lägga ribban direkt!
Så tankar o tips mottages mer än gärna!
Mvh. Mikolino o Berra