Far ska köpa 2hjuling! tipsa o råda tack!

Har du kollat in Yamaha XVS 1100 Dragstar? De är rätt så trevliga tyckte jag på den lilla provrundan jag körde vid ett öppethus tillfälle.

Eller så visar du att rutin gör mer än hästkrafter och plastkåpor! :D
Kan bli svårt.
Tror att det är mer plast på hans thruxton än på mina tre hojar ihop..
Dessutom är hästkraftsövertaget ytterst rudimentärt.
Min "Vassaste" är 200kg 1000cc twin på cirka 75 kusar...
Inte omöjligt att jag knyter upp svansen på en trumpet ändå.
Trots 25 år åldersskilnad på hojarna.
Har viss rutin.

Till ämnet:
http://www.triumph.co.uk/sweden/2178.aspx
bonnevillet100_2007_gallery2.jpg

http://www.triumph.co.uk/sweden/2093.aspx
america_2007_gallery3.jpg

http://www.triumph.co.uk/sweden/2082.aspx
speedmaster_2007_gallery3.jpg

http://www.kawasaki.se/product.asp?Id=B630DCE884&S=4
w320h240_000000B630DCCCCE.jpg

xl1200r_002.jpg

xl1200n_005.jpg

Har kört en triumph america...
Riktigt rolig och stabil hoj för å va glidare
Kolla in den iaf :D

//Tim

Vill farsgubben ha en custom får han väl stå ut med det, så är ju alla custom
mer eller mindre. Körupplevelse får man av andra typer av mc. Custom åker man på, inte i, om du förstår vad jag menar.
Erich
Ps. inte alls mycke plast på min Thruxton. Ds.

Last edited:
Gubben har klargjort att det är en glidare han vill ha, då ska gubben ha en glidare.

Skulle ni ens råda någon som frågade efter en sporthoj att titta på lite mera tillbakalutade hojar så som virago?

Gubben ska ha en slö tung glidare med dålig väghållning och usla bromsar, för det är det hans kompisar har, det är där han kommer att känna gemenskap.
Eller menar ni att han ska hänga med er på bombrepor på bulten och stuntkvällar eftersom ni föreslår allt annat än glidare?

Trångsynta jävlar...

Ah, äntligen någon som fattat :tummenupp
....... men byt ut till vettiga bromsar så han kna stanna om han behöver

Ah, äntligen någon som fattat :tummenupp
....... men byt ut till vettiga bromsar så han kna stanna om han behöver

Förstår inte varför alla säger att alla customcyklar är slö och dålig väghållning och har helt värdelösa bromsar.
Men snälla nån man ligger och tuffar på i 90 100 vad är problemet säg åt han o köpa en m800 07a det gjorde jag kanonhoj men klart en sporthoj är roligare har haft 2 och det är kul jag vet.
har en kotte och inte så fett hemma men ut o åka det kan jag trots att jag saknar sporthojen men jag kommer ut i allafall.

Förstår inte varför alla säger att alla customcyklar är slö och dålig väghållning och har helt värdelösa bromsar.

Jo, men det stämmer ju, om man jämför med dagens sporthojar.

Jämför du däremot dagens custom's mot 60-70 talets hojar så är det en helt annan sak.

Jag skulle ju vilja ha en gammelhoj, så jag kan bortse ifrån att det är "dåligt" med dagens mått mätt.
Dom är tillräckligt bra för att användas som det är tänkt, trots trumbromsar och gummibandsramar.

Jag skulle vilja ha en modern Harley, jag har vid flera tillfällen "sporttourat" med min bror som kör en 03 softtail, och vid sådan körning så visst skulle jag kanske köra något fortare själv i vissa kurvor, men han håller ett snitt som är fullständigt tillräckligt för mig...

Däremot har den fullständigt värdelösa bromsar orginal, vi har bättrat på dom något, men man gör inga stoppies...

Jo, men det stämmer ju, om man jämför med dagens sporthojar.

Jämför du däremot dagens custom's mot 60-70 talets hojar så är det en helt annan sak.

Jag skulle ju vilja ha en gammelhoj, så jag kan bortse ifrån att det är "dåligt" med dagens mått mätt.
Dom är tillräckligt bra för att användas som det är tänkt, trots trumbromsar och gummibandsramar.

Jag skulle vilja ha en modern Harley, jag har vid flera tillfällen "sporttourat" med min bror som kör en 03 softtail, och vid sådan körning så visst skulle jag kanske köra något fortare själv i vissa kurvor, men han håller ett snitt som är fullständigt tillräckligt för mig...

men du kan inte gämföra en custom med en sporthoj fårhuvve
gämför du en fård mondeo med en bmw också eller
en helt annan maskin som folk som har mer en sin motorcyckel att prioritera pengar i har råd att åka på
jag vet en sport är kung på alla sätt o vis men en custom är inte dålig för det det är en CUSTOMMASKIN ingen räser så fatta.
har man barn eller lite kukig ekonomi så åker jag hellre custom än att stå och titta på om du förstår :arsele

men du kan inte gämföra en custom med en sporthoj fårhuvve

Du hade inte högsta betyg i läsförståelse va?

Jag gillar alla sorters motorcyklar, och jag sa att vill gubben ha custom ska gubben ha en custom.

Jag skulle själv glatt puttra omkring på en militär Jawa om det var allt jag hade råd med.

Hade jag lassvis med pengar skulle jag både ha en custom och en sporthoj, och några andra typer med för den delen....

för ett par veckor sen köpte han sin maskin! blen en Kawasaki VN800C -05 med väsnas Hemskt rör. hade då gått 470 mil o han gav 55k, vilket vi tyckte va ett enorm bra pris. han är mer än nöjd!

Dock har han problem med en liten trivial sak... inte bra ur säkerhetssynpunkt!

Han glömmer tamejtusan nästan hälften av gångerna att stänga av sin blinkers när han är ute o uuiilar;) så han säker eter en snygg liten "kromad" extra lampa (grön) som han kan sätta ovanför styrkronan o koppla in via den vanliga blinkersindikatorn (då den orginal sitter långt ner på tanken, o han är ju ny på allt me hojj så han vill ha uppmärksamheten på vägen inte leta lampa på tanken, o minnet att strycka på knappen e liite kort;))

så tips om var man kan hitta en sådan emottages tacksamt, (kollat biltema, mekonomen etc..)

Sen finns det ingen tempvisare på den, finns de en ren liten lcd historia o få tag på?

mvh

Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...