Fantastisk träning på Falkenberg

Nr:18 skrev:
Kvällens pris för högst ljudnivå gick till Nordgren med 114,7 db, endast en gatåkare med micronrör kunde matcha det med 112 db. :D

Hähä, såg att det var lite diskussioner i depån. Fast inte var det några 10 meter mellan bullermätaren och hojarna som for förbi?

Chris Ash skrev:
Hähä, såg att det var lite diskussioner i depån. Fast inte var det några 10 meter mellan bullermätaren och hojarna som for förbi?
Mätt vid bankanten är det som gäller på rejs :fakta
Dessutom kan jag meddela att her Äsch var inte precis ljudlös heller, 106 db gör ont i öronen :D

PacMan skrev:
Här kommer några bilder jag knäppte i går. Kanske inte så mycket att hänga i granen men hoppas dom kan glädja nån i alla fall.

Och här är en bild på dig själv, i full karriär. :tummenupp

Bifogat

• DSCN7651 (Medium).JPG
    DSCN7651 (Medium).JPG
    39.8 KB · Visningar: 92
PacMan skrev:
Tack som fan, schysst bild! :tummenupp
Var är den tagen ifrån?

Tagen från flaggposteringen vid publikkullen, alltså på banans "baksida". Finns att få i högre upplösning om du skulle vilja ha det.

McB skrev:
Och här är en bild på dig själv, i full karriär. :tummenupp

Hehe, fajtingfejs. Jag tror inte det är sista gången vi ser Pacman på bana. Ge killen ett år till eller två så kommer han att vara lika biten som oss andra och köper sedan en TZ250 och börjar köra på allvar. :7peta :lol

DumDum skrev:
Hehe, fajtingfejs. Jag tror inte det är sista gången vi ser Pacman på bana. Ge killen ett år till eller två så kommer han att vara lika biten som oss andra och köper sedan en TZ250 och börjar köra på allvar. :7peta :lol

Biten är jag, helt klart. :banana Blir nog ingen TZ 250 dock utan nåt lite större nästa gång, men jag har la tänkt plugga klart först. :död Under tiden har jag rätt skoj på min lilla 350. :)

PacMan skrev:
Biten är jag, helt klart. :banana Blir nog ingen TZ 250 dock utan nåt lite större nästa gång, men jag har la tänkt plugga klart först. :död Under tiden har jag rätt skoj på min lilla 350. :)
För några få år sedan fanns det en cup för RD 350! Kul rejsing!

För några få år sedan fanns det en cup för RD 350! Kul rejsing!

Det går väl fortfarande att köra RD350 i B400? Inte den mest konkuranskraftiga hojen kanske men billig rejsing.

Nyteknik skrev:
Du lider ju av samma felprogramering/masspsykos som det stora fyrtaktskollektivet:

"En tävlingsmotorcykel ska vara stor och tung"

Hehe, nedå. Grejen var bara att jag inte vill ha nån tävlingsmotorcykel. Tror inte riktigt jag har nerver för racing ändå. :3freak

PacMan skrev:
Hehe, nedå. Grejen var bara att jag inte vill ha nån tävlingsmotorcykel. Tror inte riktigt jag har nerver för racing ändå. :3freak

Det har inte jag heller men jag ska göra SM premiär om en vecka. :brinnerup

Kan bara instämma i tacken till Nr:18. Det är det proffsigaste arrangemanget jag har sett på en träning. Mycket körning och bra flyt när något hände!!!! Våran förare Robban Gull var mycket nöjd och nu ser vi alla fram i mot SM tävlingen på Falkenberg. :) :) . Många Tack!!!!!!

// Rikard
Team Allround Racing

Patrese skrev:
Kan bara instämma i tacken till Nr:18. Det är det proffsigaste arrangemanget jag har sett på en träning. Mycket körning och bra flyt när något hände!!!! Våran förare Robban Gull var mycket nöjd och nu ser vi alla fram i mot SM tävlingen på Falkenberg. :) :) . Många Tack!!!!!!

// Rikard
Team Allround Racing
Hoppas att mitt bidrag till rejssatsningen kan leda till stordåd! :tummenupp

Kvällens pris för högst ljudnivå gick till Nordgren med 114,7 db, endast en gatåkare med micronrör kunde matcha det med 112 db. :D

GSXR1100R skrev:
Fy på sig Nordgren, han ska ju va ett fördöme för oss :tungan

Först, ett stort tack Nr18 för ett bra arrangemang och för att du tillät oss raceråkare att vara med.
Ett stort usäkta till den jag bromsade om på yttern i slutet på rakan. Den var inte mening att det skulle bli så tajt. Det är inte alltid så lätt att köra om med en effektsvag hoj.
Jag måste erkänna att jag skäms för att min hoj bullrade för mycket. Min enda ursäkt är att jag körde den med samma avgassystem på Anderstorp under torsdagen och fredagen. Dessför innan använde jag de systemen i Assen och där besiktigade jag in under 102db, så jag blev överraskad att hojen lät så mycket. Det är inte så lätt att själv höra när man startar upp hojen om den låter för mycket. Musik är ju musik
Det blev inte mycket åka eftersom jag väntat med att býta kolvar till samma dag, så missade jag första passet och sen på andra blev jag invinkad. Sen blev det bara till att ändra något för att hojen skulle låta mindre... Efter halva sista passet var det dessvärre helt slut för min del, men jag får väl sätta i tystare munstycken nästa gång...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT