Fantastisk träning på Falkenberg

Kan bara instämma i ovanstående hyllningskörer. Tack Mumlan för arret. Träffade också trevliga snabba skauningar för första gången. (och andra gången på lördagen nere på knudan). Såg Bingos nya Virago 750 (när den f-n visslade förbi på banan), men lyckades inte lokalisera personen i fråga i depåområdet.
Tyvärr är Flakenbergsbanan stygg mot gamla, feta, fega högerarmar så jag orkade bara två pass. Avstog grillning till förmån för en mysig solotur i kvällsregnet och kunde på så sätt positionera mig väl inför förestående bandag på Knudan.

Det var fantastiskt roligt, och ett helt rätt upplägg. :tummenupp Var för första gången på Knutstorp dagen efter. Den banan var ju tokskön. Hade inte svidit med ett liknande arrangemang där....... NR:18 :Bugar ?

Melvin skrev:
Det var fantastiskt roligt, och ett helt rätt upplägg. :tummenupp Var för första gången på Knutstorp dagen efter. Den banan var ju tokskön. Hade inte svidit med ett liknande arrangemang där....... NR:18 :Bugar ?

Filmkamera på tanken på Knudan va? Lägger du upp en snutt nånstans?

Ja, jag köpte fäste av Gsx1100. Det blev faktiskt ruskigt bra kvalite på filmen. Men jag vet inte hur jag skall tanka över det på datan. Måste väl ha specialkabel? Är rätt nollad.

Peno skrev:
Knipa vad :confused:

Melvin: En sån kabel kostar nog inte många kronor. Och sen kan Micke lära dig Fulklippa. DÅ blir det skoj!
Verkar enklast att lämna filmen till Micke. Får snacka med honom.
Tänkte filma lite på Falkenberg på onsdag oxå.
Kommer ni dit?

Melvin skrev:
Ja, jag köpte fäste av Gsx1100. Det blev faktiskt ruskigt bra kvalite på filmen. Men jag vet inte hur jag skall tanka över det på datan. Måste väl ha specialkabel? Är rätt nollad.
Du behöver fire wire kort samt en FW kabel, finns på Classe i sjön

valmers skrev:
Knipa med benen mot tanken vid bromsning. Sparar armar väsentligt.

Aha, det var därför jag inte hajade. Jag bromsar nämligen inte särskilt mycket eller hårt när jag kör bana. :3freak Tröttheten på Falken kommer sig ändå av allt jävla hängande på höger arm eftersom det svänger åt höger i stort sett konstant.

Peno skrev:
Aha, det var därför jag inte hajade. Jag bromsar nämligen inte särskilt mycket eller hårt när jag kör bana. :3freak Tröttheten på Falken kommer sig ändå av allt jävla hängande på höger arm eftersom det svänger åt höger i stort sett konstant.
Det där syndromet känner jag igen! Det gäller att slappna av och försöka "släppa" styret lite, jobba med viktfördelningen så att man inte hänger på styret, annars tröttar man som sagt ut armarna. Går skapligt på vänster arm, men det är knepigare på höger, där man måste vrida på gasen. Allt är lätt i teorin. :3freak

valmers skrev:
Det där syndromet känner jag igen! Det gäller att slappna av och försöka "släppa" styret lite, jobba med viktfördelningen så att man inte hänger på styret, annars tröttar man som sagt ut armarna. Går skapligt på vänster arm, men det är knepigare på höger, där man måste vrida på gasen. Allt är lätt i teorin. :3freak

Helt rätt. Jag har bara lite svårt att slappna av på den banan. Det går ju så fort. :skrämd
Dagen därpå körde jag ju Knudan hela da´n, 5-6 pass, utan tillstymmelse till samma trötthet i armen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT