Fan vilka idioter det finns.

• Thread starter Thread starter HBSS
  • Start date Start date

HBSS

Guest
Utdrag ur polisrutan från veckans annonsblad i östhammars kommun:

Gimo: En allvarlig olycka skulle kunnat inträffa när någon spänt en flaggstångs lina över vägen (coromantvägen- lilldammsvägen). linan var uppsatt ca 1,2 meter från marken.
:mad:
Jävla tur för mej att jag inte åkte där just då.
Inte bara jag som åker där heller, finns flera som åker hoj där.

Ajfan å jag som ska till öregrund i helgen...
Är ju inte första gången någon spänner upp
linor/vajrar över vägen heller.

Det borde va lungt på 288an:tummenupp vad jag vet så är det ingen som svinkör med hoj i gimo direkt så varför denna hat-åtgärd tro?

vilka knep alla dessa idioter hittar på asså, ena skyfflar ut grus i kurvor och kastar sopor och grenar, den andra spänner rep över vägen, mm....
undrar vad folk hittar på här näst.
Tråkigt och läsa om alla dessa IQ befiriade, och vad dem hittar på hela tiden.

Det borde va lungt på 288an:tummenupp vad jag vet så är det ingen som svinkör med hoj i gimo direkt så varför denna hat-åtgärd tro?
Skönt, farsan kommer nog köra före också, några timmar alltså, annars kommer han bara klaga på att jag kör fort :rolleyes. Ska ut till Rörhamn marina och käka korv å kolla på de nybyggda husen där ;). Skulle finnas någon kul båt och några bilar från BMW där också :tummenupp

Nej jag fattar inte att man gör sånt överhuvudtaget även
om folk svinkör, isånnafall får man väl ringa polisen.

Last edited:
:ajjabajja Hoppas nån får reda på vem det är. Hade jag eller någon annan kört in i linan hade sågning varit ett milt straff.

Asså vad ska man säga?? :huvet
Undrar hur personen hade känt sig om han orsakar trafikolycka som resulterar i någons DÖD! :mad:

IQ befiriade människor finns, men detta är så mkt mer än så! Mordförsök?

Vad är det med folk egentligen?? Man blir så jäkla sne!! :(

Last edited:
Ett gammalt slitet uttryck är ju "det var bättre förr" men det måste ligga nåt i det och inte bara inbillning. Det finns garanterat fler idioter idag än förr. För bara några dagar sen läste jag att en lokförare skadats av glasspritter när några ungdomar kastade sten på godståg just när det skulle passera. Hur f-n e folk funtade? Varför??? Kunde dom inte gjort nåt vettigt och typ lagt sig framför tåget istället.

Har faktiskt råkat ut för just detta. När jag hade moped så var det ett glin som hade spänt en fiskelina över vägen för att "skoja med bilarna" i området där vi bodde. Jag klarade mig pga att den fastnade på backspegeln men skar upp mig illa i båda händerna. Detta var exakt i halshöjd då jag hade "tufft" högt styre. Jag fick faktiskt tag i ungen och slog på honom en stund innan jag lungnade mig, han var kanske 13 år då. Det var ett pojkstreck helt enkelt utan tanke bakom. Så det verkar inte vara helt ovanligt trots allt.

Försöka att luta sig ner under kåpan om man ska nånstans, under vindskyddet(linskyddet)

kan dom ha så liten hjärna att dom inte tänker på vad som händer om en hoj kommer?
eller har dom ännu mindre hjärna och hoppas att en hoj kommer?
i vilket fall borde hjärnan masseras med spade tills lite vett uppkommer.:fatta!

vilka knep alla dessa idioter hittar på asså, ena skyfflar ut grus i kurvor och kastar sopor och grenar, den andra spänner rep över vägen, mm....
undrar vad folk hittar på här näst.
Tråkigt och läsa om alla dessa IQ befiriade, och vad dem hittar på hela tiden.

Nog för att jag tycker detta är fruktansvärt gjort och alldeles förkastligt kan jag inte låta bli att fundera över om det inte är hänsynslöst beteende från någon mc-åkare som ligger till grund till att någon gjort detta. Pressa en person tillräckligt långt och denne kan göra de mest otroliga saker. Jag drar lite paralleller till skjutningen i Rödeby om ni minns. Ingen trodde väl att den mannen skulle skjuta ett barn men de pressade honom obönhörligen och till slut fick han nog...

Bara en tanke från min sida när vi mc-förare kör alldeles för fort och ignorerar allmänhetens synpunkter. Passa er för att pressa någon alldeles för långt. Det kan komma surt tillbaka om man pressar fel person.

Sedan är det förjävligt att någon tar till en sådan här metod. :(

Nog för att jag tycker detta är fruktansvärt gjort och alldeles förkastligt kan jag inte låta bli att fundera över om det inte är hänsynslöst beteende från någon mc-åkare som ligger till grund till att någon gjort detta. Pressa en person tillräckligt långt och denne kan göra de mest otroliga saker. Jag drar lite paralleller till skjutningen i Rödeby om ni minns. Ingen trodde väl att den mannen skulle skjuta ett barn men de pressade honom obönhörligen och till slut fick han nog...

Du ser ingen skillnad mellan att mordhota en familj i 5 år och att låta brummbrumm? :va

Bara en tanke från min sida när vi mc-förare kör alldeles för fort och ignorerar allmänhetens synpunkter. Passa er för att pressa någon alldeles för långt. Det kan komma surt tillbaka om man pressar fel person.

Sedan är det förjävligt att någon tar till en sådan här metod. :(
OMÖJLIGT!!! Alla på SH är perfeKcta och alla andra som gör nåt dumt förtjänar naKcSkott!

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti