Fan vad jobbigt det blev! Vill ha en CBR 1000 RA!

Två frågor bara.

När jag startar hojen så rullar den lite på tomgången, det är väl normalt? Någon som haft problem med motorgången vid körning på sin cb1000r/ra?

Tankade upp efter 17mils körning och förbrukningen låg på ca 0,59 rätt ok antar jag med tanke på att man inte tagit det lugnt så mycket nu i början med ny hoj!! :yoparty

Två frågor bara.

När jag startar hojen så rullar den lite på tomgången, det är väl normalt? Någon som haft problem med motorgången vid körning på sin cb1000r/ra?

Tankade upp efter 17mils körning och förbrukningen låg på ca 0,59 rätt ok antar jag med tanke på att man inte tagit det lugnt så mycket nu i början med ny hoj!! :yoparty

har inte haft några problem med motorgång alls och den borde inte rulla på tomgång (om du håller inne kopplingen) iaf så gör inte min det

tror aldrig ja kom under .6 i förbrukning under sommaren på min men kan väl inte påstå att ja tog det allt för lugnt

har inte haft några problem med motorgång alls och den borde inte rulla på tomgång (om du håller inne kopplingen) iaf så gör inte min det

tror aldrig ja kom under .6 i förbrukning under sommaren på min men kan väl inte påstå att ja tog det allt för lugnt

Ok, nej jag menar att varvtalet på motorn går upp och ner när man startat hojen, inte att den rullar framåt. Dåligt förklarat av mig!

Ok, nej jag menar att varvtalet på motorn går upp och ner när man startat hojen, inte att den rullar framåt. Dåligt förklarat av mig!
Du menar när man sätter på tändningen så rör sig varvräknaren fram å tillbaka? om det är så du menar,så ska den göra så.annars är d nå fel låter det som.

FÖR FAN!!!!!

Varför är folk så satans rädda för att göra dåliga affärer!
Känns det bra....GÖR´T!!!!!!
Man snackar om några lappar hit eller dit och man måste hela tiden göra den bästa affären men shit vad tråkigt livet blir då!

Varför inte bara följa magkänslan och byta in skiten!

Jag gör skitmånga dåliga affärer men har grymt kul på resans gång :yoparty

HELT RÄTT !
Gå på 70% känsla och 30% förnuft. Skit samma om det går back några lappar hit o dit. Dom kommer tillbaka och under tiden får du köra hoj =)

Du menar väl CBR 1000RA ? =)
DET är en jävla nice hoj !

Last edited:
Vill minnas att min gick ojämnt på tomgång som på youtubeklippet någon gång ibland vid start men att det inte hörde till vanligheten. Tror jag brukade gasa till lite lätt, säg 3000-4000 varv, o så försvann det då. Min stod så gott som alltid i varmgarage á 15-20 grader året runt (körde till december) så kallare starter än så var sällsynta.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra