Lethenstrm
Oldshool Racingmotard
Att försäkringarna på sh är dyra är ju inte för att folk fejkar dom stulna... De e snarare för personskador..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att försäkringarna på sh är dyra är ju inte för att folk fejkar dom stulna... De e snarare för personskador..
Själv vill jag döda alla idag.
Hämtade ut min nya BMW X3 från Mr Cap i fredags. Igår hade någon kört in i den och smitit..... Vart e bössan?
Kan inte alla bara sköta sina egna försäkringar med det ansvar det innebär så slipper vi skyhöga premier!
Stöld är ju en rätt liten del och då ligger ju väldigt många fb på hojar som vurpas och sen "stjäls" för att man bara hade halvförsäkring.
Så en försäkring utan stöld med TS ideologi borde ju bli nästan gratis.
precis!
att ersätta en hoj kostar 50-100k. medans personskador i många fall kan uppgå till 200-300k.
fråga försäkringskassan vad de tycker om Hoj-åka ???när folk blir sjukskrivna långa perioder pga olyckor!
mvh.T
....
Endera har jag eller du rökt alldeles för mycket braj till frukost,
för den där matematiken och juridiken fattade jag nada av.
/e
Eftersom alla FB verkar hålla sina siffror som affärshemligheter, så undrar jag var ni fått siffrorna ifrån?![]()
Inte så svårt när stöld ligger i halvförsäkringen.
Aha, så pass, jag hade visst inte bootat upp den delen av hjärnan.Ironi på morgonen bör tas med största allvar![]()
När jag satt och jobbade med just försäkringar med FÖK i SMC så fick vi bland annat reda på att som en del skriver här att det är personskadorna som kostar mest, Så själva bedrägeriet är inte den stora summan.
Vid ett årtal räknade man ut att typ 8 miljoner kostade 4 förare som i personskador vid krasch. Ska se om jag hittar dom exakta siffrorna i något protokoll sen den tiden. Det var alltså inga påhittade summor utan det var vad dessa förare som varit inblandade i kostade bolaget i det som är relaterat i personskador.
Samtidigt kan ju det vara ett strategiskt beslut,
sätta trafikförsäkringspremien strax under halv, så det inte ska löna sig att bara ha trafik.
Bilsport & MC skrev i en intervju att det var 50-50 med personskador kontra hojskador.
Jag vet att dom inte försäkrar sporthojar, men samtidigt lär de flesta hojar de löser in vara värda småsummor jämfört med en hyggligt ny kåphoj.
Jaha, jag trodde ni snackade facebook????
Dom såg väl vilken skitbil du hade köpt och ville skicka ut budskap.![]()
Det var du, erkänn!
Sålde min Venture Lite MP till en kille i Piteå. Säkert till dig. Du e missnöjd med köpet och åkte ner till storstan för att backa på mig som hämnd.... så var det... känner det på mig.....
att ersätta en hoj kostar 50-100k. medans personskador i många fall kan uppgå till 200-300k.
Ofta betydligt större summor än dessa dessvärre.
Det där täcker ju knappt ett halvårs förlorad inkomst.
Sen all vård och rehabilitering på det..
Eftersom alla FB verkar hålla sina siffror som affärshemligheter, så undrar jag var ni fått siffrorna ifrån?![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |