Fan vad jag xxxxx alla fb svin

Själv vill jag döda alla idag.

Hämtade ut min nya BMW X3 från Mr Cap i fredags. Igår hade någon kört in i den och smitit..... Vart e bössan?

Kan inte alla bara sköta sina egna försäkringar med det ansvar det innebär så slipper vi skyhöga premier!

Att försäkringarna på sh är dyra är ju inte för att folk fejkar dom stulna... De e snarare för personskador..

precis! :tummenupp

att ersätta en hoj kostar 50-100k. medans personskador i många fall kan uppgå till 200-300k.

fråga försäkringskassan vad de tycker om Hoj-åka ???:D när folk blir sjukskrivna långa perioder pga olyckor!

mvh.T

Själv vill jag döda alla idag.

Hämtade ut min nya BMW X3 från Mr Cap i fredags. Igår hade någon kört in i den och smitit..... Vart e bössan?

Kan inte alla bara sköta sina egna försäkringar med det ansvar det innebär så slipper vi skyhöga premier!

Dom såg väl vilken skitbil du hade köpt och ville skicka ut budskap. :D

Det är knappast stöldspekten i en mcförsäkran som gör den dyr utan olycksrisken, som många här säger.

Dels bevisas det av de sjukt höga trafikförsäkringarna(där inte stöld täcks) samt ifall man tittar på bilsidan så är det galet många som repar sina bilar för att få ut lack, fejkar inbrott och bränner upp sina fordon för att då få ut pengar.
Och ifall men skulle jämföra tveksamma nylackade bilarärenden/inbrottsförsök/brand... mot stulna hojar så är kostnaden för dessa utan tvekan flera ggr lägre.

O ändå hålls bilförsäkringen på en hyfsad nivå jämnt mot hoj.

Last edited:
Stöld är ju en rätt liten del och då ligger ju väldigt många fb på hojar som vurpas och sen "stjäls" för att man bara hade halvförsäkring.

Så en försäkring utan stöld med TS ideologi borde ju bli nästan gratis.

precis! :tummenupp

att ersätta en hoj kostar 50-100k. medans personskador i många fall kan uppgå till 200-300k.

fråga försäkringskassan vad de tycker om Hoj-åka ???:D när folk blir sjukskrivna långa perioder pga olyckor!

mvh.T

Eftersom alla FB verkar hålla sina siffror som affärshemligheter, så undrar jag var ni fått siffrorna ifrån? :va

Inte så svårt när stöld ligger i halvförsäkringen.

Samtidigt kan ju det vara ett strategiskt beslut,
sätta trafikförsäkringspremien strax under halv, så det inte ska löna sig att bara ha trafik.

När jag satt och jobbade med just försäkringar med FÖK i SMC så fick vi bland annat reda på att som en del skriver här att det är personskadorna som kostar mest, Så själva bedrägeriet är inte den stora summan.

Vid ett årtal räknade man ut att typ 8 miljoner kostade 4 förare som i personskador vid krasch. Ska se om jag hittar dom exakta siffrorna i något protokoll sen den tiden. Det var alltså inga påhittade summor utan det var vad dessa förare som varit inblandade i kostade bolaget i det som är relaterat i personskador.

Ironi på morgonen bör tas med största allvar:D
Aha, så pass, jag hade visst inte bootat upp den delen av hjärnan. :rolleyes:
Därav noll komma noll poäng till mig i ironiförståelse.
/e

När jag satt och jobbade med just försäkringar med FÖK i SMC så fick vi bland annat reda på att som en del skriver här att det är personskadorna som kostar mest, Så själva bedrägeriet är inte den stora summan.

Vid ett årtal räknade man ut att typ 8 miljoner kostade 4 förare som i personskador vid krasch. Ska se om jag hittar dom exakta siffrorna i något protokoll sen den tiden. Det var alltså inga påhittade summor utan det var vad dessa förare som varit inblandade i kostade bolaget i det som är relaterat i personskador.

Bilsport & MC skrev i en intervju att det var 50-50 med personskador kontra hojskador.

Jag vet att dom inte försäkrar sporthojar, men samtidigt lär de flesta hojar de löser in vara värda småsummor jämfört med en hyggligt ny kåphoj.

Samtidigt kan ju det vara ett strategiskt beslut,
sätta trafikförsäkringspremien strax under halv, så det inte ska löna sig att bara ha trafik.

Hur tänkte du nu?

Tror du inte försäkringsbolagen vill tjäna pengar på trafikförsäkringen?

Bilsport & MC skrev i en intervju att det var 50-50 med personskador kontra hojskador.

Jag vet att dom inte försäkrar sporthojar, men samtidigt lär de flesta hojar de löser in vara värda småsummor jämfört med en hyggligt ny kåphoj.

Försäkrar dom typ HD så är det ju ingalunda småsummor, sen så är ju en del veteranare rätt så kostsamma oxå.

Last edited:
Anledningen varför premierna är dyra på vissa försäkringsprodukter är för att försäkringsbolagen vill de ska kunna bära sig själva. När det gäller sporthojar sägs det inte göra det. Liten grupp och höga premier är rätt logiskt i det sammanhanget. Om man slagit ut sporthojs kollektivet över alla försäkringsklasserna på motorcyklar hade nog premierna gått ner samtidigt som den gått upp något för övriga kollektivet. Men idag är det inte på modet att vara solidarisk och dela på andras kostnader. Egentligen kanske man inte skulle ha försäkringar i huvudtaget sett i det ljuset. Nu drar jag det till sin spets. Jag kan dock tycka att man borde kunna ha en annan prisfilosofi än vad man har idag. Vi har berört ämnat tusentals gånger här på forumet. Om det hade varit möjligt hade det bästa varit om det hade gått att sätta individuella premier utifrån vilken riskgrupp man tillhör. Då menar jag som person inte vilken motorcykel man kör. Nu vet vi att det aldrig kommer att ske. Vad återstår då?

Här om dagen ringde jag och frågade försäkringspremie på en bil. Den låg lite högre än jag tänkt mig. Fick för mig att fråga på en BMW M3 från 2004 som referens. Båda är motorstarka bilar nämligen. För ca 4 år sedan frågade jag om premie på en likadan bil och fick då ca ca 15000- 17000 kr som erbjudande. Nu fick jag 46000 kr! Om det beror på att "fel" klientel köper dessa bilarna och kraschar dem till höger och vänster. Då kommer vi nog att se priserna rasa ordentligt framöver. Den andra bilen jag frågade på lockar nog inte till riktigt samma klientel, men är nog rätt dyr att reparera då det är lite av en uddabil.

Last edited:
Det var du, erkänn!

Sålde min Venture Lite MP till en kille i Piteå. Säkert till dig. Du e missnöjd med köpet och åkte ner till storstan för att backa på mig som hämnd.... så var det... känner det på mig.....

Busted. :arsele :tungan

Ts Är du runt 22-28 år? , det är första hojen och nytt körkort?. Är du kille som har en sporthoj typ zx10r räknar Fb att du med stor sannolikhet kommer vurpa eller få hojen stulen. All statestik de samlar in år efter år visar att så är det. Det har inte ändrat på sig alls så varför skulle du skilja dig från mängden?. Därför är premien så dyr.

Ju äldre du blir +35 så minskar risken och du betalar därför mindre i försäkring. Samt om du är tjej.

Själv är bäste dräng.
Kör trafik på båda mina hojar , har tracker installerad ifall de skulle bli stulna.
Vurpar jag så lagar jag ihop hojen eller säljer den som skrot. Jag får liksom skylla mig själv om man gör misstag. På det här viset slipper jag ha med FB att göra och ingen annan behöver betala för mina misstag.
Det är inte så himla dyrt om man räknar på det. Betala en dyr premie eller köp delar för de pengarna.

Ofta betydligt större summor än dessa dessvärre.
Det där täcker ju knappt ett halvårs förlorad inkomst.

Sen all vård och rehabilitering på det..

ja men det ersätter ju inte FB.:tummenupp

annat än att FB. ersätter de 20% i lön som man förlorar varje månad på att vara sjukskriven!

för övrigt så FK. ett "tak" för hur mycket i bruttolön de ersätter. , runt 300 000kr/brutto brukar det vara på så man får inte mera än 13-14k. /netto av Fk. när man är sjukskriven.

mvh.T

Eftersom alla FB verkar hålla sina siffror som affärshemligheter, så undrar jag var ni fått siffrorna ifrån? :va

värdet på hojen kan du lätt kolla på blocket som du säkert vet! :arsele

man får nästan 10 000kr/per % invalid!

jag vart bedömd till 23% invalid i första vändan. fick runt 200 000kr för bestående skador. + 50 000kr för ärr.

räknar med 5-10% till när nästa kompletterande bedömning på ryggen kommer in.:gnissla

mvh.T

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP