Fan va jag längtar till våren!

såg en polisbumse i skaune. satan till att ta ut hojarna tidigt. hoppas han frös:hihi

Jag såg en mcpolis efter mcmässan på e4an, i snö/slaskstorm. fyfan, det var knappt att man ens ville köra bil, och då ser man en mcpolis :hihi

snart kommer jag inte kunna hålla mig längre. jag skall ut på en jungfrutur!
första riktiga året med hojkort, första året med min nya hoj som jag provkört enbart en gång..

om några veckor skall jag fanimej ut, väntar bara på torr asfalt och 7-10 plusgrader.

hmmm 1m snö ute...ny inköpt hoj...driver en till vansinne
vill åka nu!!!!
men har hojen i stockholm så jag tänkte inte åka till fjällen i påsk
hoppas att ni har mindre snö där och att de sopat gatorna då :banana

En hint till er som undrar hur norrlänningar kan bo i norrland och inte flyttar ner till södra sverige:

Dom som bor i södra europa undrar hur ni kan bo kvar i norden. ^^

EDIT: JÄVLAR vad sugen jag är på våren och hojandet <3 <3 <3

hur fördriver ni tiden och tankarna på annat?

Själv har jag en ca 40 cm (hög) hög, men biketidningar på skithuset. Sen har jag ett MC styre som handdukshängare. Fastsatt med risers. Det ser man ju varenda gång man e på muggen. Då blir man ständigt påmind.....PÅMIND OM LÄNGTAN....Grrrrr:huvet

Abstinensen är knappt uthärdlig... våren har numera fått en helt ny innebörd :kär

:yoparty :squid :yoparty

Tog MC-kort för snart 3 år sedan och det är banne mig bland det bästa jag gjort!
Vi pratade lite MC på jobbet idag och suck... det var inte utan att det nästan trillade en tår av längtan nerför kinden.

Med snart 45 på mätaren är jag glad att det inte blev ännu senare, nu har jag desto mer att ta igen :hihi

Jag tror att jag kör mer på en månad än vad många gör på en säsong, 600 mila servicen på en Honda är snart avklarad :tungan

"Man kan inte få för mycket av det goda" - Våren är snart här...

Jag såg en mcpolis efter mcmässan på e4an, i snö/slaskstorm. fyfan, det var knappt att man ens ville köra bil, och då ser man en mcpolis :hihi

Jag å polarn satt i bilen efter mässan såg vi nån nisse med allt läder på som köade sej fram genom snöslasket på sin kromoped. Såg inte skönt ut kan jag säga....

Finns en lirare här i HBG, som kör året runt på en vit gammal goldwing. (tror jag) En riktig ratbike. Alltid i jeans, och en mörkblå arbetsjacka. Han har kört så länge jag kan minnas. Tror inte han kör i värsta halkan, men i minusgrader iaf. Den bågen lär ha några mil på mätaren. Undrar vad han längtar till.....Själv längtar man nåt fruktansvärt. Men snart jävlar e det dax. Håll ut alla bikers......

Detta påminde mig om en grej som jag bevittnade i mitten av december...

vinterhoj.JPG

Galet, det var isbulor överallt den där dagen. Nån slags stuntkille?

Last edited:
Stackars hoj.

Jag som trodde klimatförändringen skulle förkorta vintern ...

snart ................... är det dags igen

Detta påminde mig om en grej som jag bevittnade i mitten av december...

vinterhoj.JPG

Galet, det var isbulor överallt den där dagen. Nån slags stuntkille?

Det som är hardcore med det där, är ju att dra på sig hjälmen på morgonen efter en minusgradsnatt...:gnissla

Jo men jag jag hittar ju inte den färgkombinationen jag är ute efter...

Och du har inte tittat vidare på zx10? Jag har kollat och det finns ju fan ingen marknad för den motorcykeln. Alla behåller dem eller försöker sälja dem dyrt! Jävla svin är dem

snart kommer jag inte kunna hålla mig längre. jag skall ut på en jungfrutur!
första riktiga året med hojkort, första året med min nya hoj som jag provkört enbart en gång..

om några veckor skall jag fanimej ut, väntar bara på torr asfalt och 7-10 plusgrader.

Förstår hur du känner dig med det där med ny hoj vi sitter i samma båt! :fyllisar

Last edited:
Hbg Rider

Finns en lirare här i HBG, som kör året runt på en vit gammal goldwing. (tror jag) En riktig ratbike. Alltid i jeans, och en mörkblå arbetsjacka. Han har kört så länge jag kan minnas. Tror inte han kör i värsta halkan, men i minusgrader iaf. Den bågen lär ha några mil på mätaren. Undrar vad han längtar till.....Själv längtar man nåt fruktansvärt. Men snart jävlar e det dax. Håll ut alla bikers......

Ahh fan just de, med massa klistermärken bak på boxarna va?:)

Sen har jag ett MC styre som handdukshängare. Fastsatt med risers.

Ha Ha, Härligt! Schysst idé!:tummenupp
Tyvärr har frugan en inredningsbutik, så jag tror det blir svårt att få igenom förslaget hemma...:gnissla Får väl flytta kanske, så man kan inreda kvarten lite mer stilrent och smakfullt!:D

Hojen i smådelar, och typ 40 cm snö. Bara jobba på, stilla abstinensen lite med att köra snöskoter och försöka få ihop hojen :P

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing