Fan också Red Hot slut nästan

Wesslan skrev:
2400296 Lånar tråden!

Och jag vill ha biljetter till Pablo Francisco i helgen. Kan någon fixa det?
Kolla blocket. Fast jag vet inte om han och B-ligan av svenska ståupscenen är värt 750pix eller vad det kostar. Det kanske är gratis bar för dom pengarna?

Markus skrev:
2400334 Vilken otroligt korkad fråga, men jag kan besvara den ändå:
Högst relevant fråga eftersom de suger elefantdiskoballe. BSSM har sina stunder men som Chris Ash är inne på sabbar Kiedis det lilla som är bra. Deras tolv ( överdrift ) senaste skivor låter alla exakt som mindre bra kopior av dem själva.

Gustav O skrev:
2404062 Högst relevant fråga eftersom de suger elefantdiskoballe.

Tror inte någon av dem suger varken djur- eller människoballe faktiskt. Däremot är de ett av få band som under 15 år lyckats lägga album högt på försäljningslistorna. Om man inte gillar sådan musik tycker jag bara det är ett välkommet tillskott till mångfalden i detta land. Välkommen. :tummenupp

Markus skrev:
2404779 Tror inte någon av dem suger varken djur- eller människoballe faktiskt. Däremot är de ett av få band som under 15 år lyckats lägga album högt på försäljningslistorna. Om man inte gillar sådan musik tycker jag bara det är ett välkommet tillskott till mångfalden i detta land. Välkommen. :tummenupp
Att ligga högt på försäljningslistorna är verkligen ingen parameter att räkna med....
Jag har bara svårt att förstå den stora uppslutningen kring ett band som RHCP. Dessutom brukar Kiedis sjunga som en full skata på scen vilket gör det hela än underligare. Fast alla får ju gilla vad e vill, även om det suger. :)

Jag tycker Flea är värdens coolaste basist live, och han gör sig även bra på en skiva. Jag har iofs inte lysnat så mycket på albumen efter Califoniacation men det är ju trallvänligt och trevlig musik sådär...

Gustav O skrev:
2404994 Att ligga högt på försäljningslistorna är verkligen ingen parameter att räkna med....

Naturligtvis är det det, i synnerhet under så lång tid som i det här fallet.

Markus skrev:
2405030 Naturligtvis är det det, i synnerhet under så lång tid som i det här fallet.
M´Kay. Då var Vikingarna skitbra för de sålde betydligt mer och under en längre period än RHCP....

Gustav O skrev:
2405046 M´Kay. Då var Vikingarna skitbra för de sålde betydligt mer och under en längre period än RHCP....

Vilken fånig diskussion. :lol
Men visst, Vikingarna lär ju vara grymma i sin genre - betvivlar du det? Om man inte gillar genren kan man ju över huvud taget inte betygsätta specifika band, jag säger t.ex. inte att Entombed är dåliga - jag säger att jag hatar all äcklig dödsmetall.

Gustav O skrev:
2405046 M´Kay. Då var Vikingarna skitbra för de sålde betydligt mer och under en längre period än RHCP....

Det är väl iofs svårt att mäta något överhuvudtaget när det gäller nåt så subjektivt som musik. Det finns ju både skitbra band som sålt sjukt mycket (Beatles, Pink Floyd, Led Zeppelin, Deep Purple mfl) och skitdåliga (Backstreet Boys, Celine Dion, Spice Girls mfl).

Om man tar av sig topplisteskygglapparna så inser man att det finns demoband i bortre Arkansas som är rent löjligt bra trots att de knappt har någon publik alls.

Chris Ash skrev:
2405117
Om man tar av sig topplisteskygglapparna så inser man att det finns demoband i bortre Arkansas som är rent löjligt bra trots att de knappt har någon publik alls.

Men varför får man ingen publik? Är det för att man är så bra eller kanske lite mindre bra?

Chris Ash skrev:
2405117 Det är väl iofs svårt att mäta något överhuvudtaget när det gäller nåt så subjektivt som musik. Det finns ju både skitbra band som sålt sjukt mycket (Beatles, Pink Floyd, Led Zeppelin, Deep Purple mfl) och skitdåliga (Backstreet Boys, Celine Dion, Spice Girls mfl).

Lite av min poäng i sammanhanget.

Markus skrev:
2405130 Men varför får man ingen publik? Är det för att man är så bra eller kanske lite mindre bra?
Vänd på det. Är Dr. Bombay bra musik, det sålde ju som satan, eller resultatet av smart och mycket marknadsföring?

Last edited:
Nåja jag är lycklig.
Fick tag på plåtar men sittplats:huvet . Men man kan inte få allt här i världen, ibland kan det faktist vara skönt med sittplats på konserter.

Halogen skrev:
2405152 Exponering såklart. Försäljningssiffror har inga kopplingar alls till musiken i fråga idag.

Jag köper inte det fullt ut, kolla t.ex. hon Agnes i Idol - hon exponerade fan tills jag tänkte kasta tv:n på någon i TV4:s reception, hon kommer aldrig bli lika poppis som t.ex. Marie Fredriksson. I mina öron är det ungefär samma musik men det ena säljer år efter år medans den ena sålde i typ två veckor.

Dr Bombay är säkert grymt bra musik för barn, precis som Spice Girls. Bamse är grymt bra serier för barn, de ska inte läsa Heavy Metal.

Markus skrev:
2405171 Jag köper inte det fullt ut, kolla t.ex. hon Agnes i Idol - hon exponerade fan tills jag tänkte kasta tv:n på någon i TV4:s reception, hon kommer aldrig bli lika poppis som t.ex. Marie Fredriksson. I mina öron är det ungefär samma musik men det ena säljer år efter år medans den ena sålde i typ två veckor.

Dr Bombay är säkert grymt bra musik för barn, precis som Spice Girls. Bamse är grymt bra serier för barn, de ska inte läsa Heavy Metal.
Detbevisar bara att all skit inte går att sälja med mördande reklam men mycket gör det. Att ha topplistan som måttstock för musikens kvalité är snett som fan.

Gustav O skrev:
2405209 Att ha topplistan som måttstock för musikens kvalité är snett som fan.

Det är inte 100% kanske, men vilket instrument tycker du är vassare? (Förutom din egen samling dårå).

Jag trodde att du var för kaliforniseringen av vår värld :va

Markus skrev:
2405220 Det är inte 100% kanske, men vilket instrument tycker du är vassare? (Förutom din egen samling dårå).

Poängen är väl att ingen måttstock existerar. Hur ska du kunna sätta något absolutbelopp på musik? Är något bäst i världen för någon så är det ju ganska svårt att argumentera emot. Att en skiva sålt x miljoner påverkar ju inte den personens uppfattning överhuvudtaget.

För det andra, för att kunna mäta som du säger så måste ju all musik som finns i hela världen ha hörts av alla. Annars kan ju inte topplistan representera vilken musik som är populärast. Och då är vi tillbaka på marknadsföringen som du så lättvindigt avfärdade, den är A och O. Hur ska man kunna digga nåt man aldrig hört?

Markus skrev:
2405677 Vad menar du nu?
Min tolkning av låten är att bandet står skeptiskt till det Hollywoodförmedlade amerikaniserandet av vår värld :tomten

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg