Fan, hojen pissar olja!

Om det är o-ringar mät dom och tala om måttet så kanske jag har ett gäng liggandes. Men försök mäta innan fredag för sen sticker jag på semester.
 
Qwerty skrev:
Om det är o-ringar mät dom och tala om måttet så kanske jag har ett gäng liggandes. Men försök mäta innan fredag för sen sticker jag på semester.
Tack för vänligheten men jag bor i Örebro så det blir nog både enklare och billigare att hitta o-ringar i Örebro... :)
De kostar 60kr styck hos SPEED i Örebro, originalpackningar alltså... :(
Silwer skrev:
det handlar om 4 runda gummiringar som ska ligga för att täta runt stiften isf, lär vara mycket lätt att se ifall de saknas.
Jag tror tyvärr inte att det handlar om "vanliga" o-ringar... Ser inte ut som det på sprängskissen iaf. Det ser ut att vara lite "profil" på ringarna om ni fattar vad jag menar... :tungan

Alla ni som gör som jag, åker Kawasaki alltså, har ni sett denna site?
http://www.buykawasaki.com/
De har sprängskisser på de flesta Kawwahojar där man kan se artikelnummer och allt man behöver veta näre man ska beställa... :yoparty
Gå in under "Vehicle information" och sök fram rätt model bara...
Det är ju skitbra... :)
 
raukroland skrev:
Jag tror tyvärr inte att det handlar om "vanliga" o-ringar... Ser inte ut som det på sprängskissen iaf. Det ser ut att vara lite "profil" på ringarna om ni fattar vad jag menar... :tungan

Alla ni som gör som jag, åker Kawasaki alltså, har ni sett denna site?
http://www.buykawasaki.com/
De har sprängskisser på de flesta Kawwahojar där man kan se artikelnummer och allt man behöver veta näre man ska beställa... :yoparty
Gå in under "Vehicle information" och sök fram rätt model bara...
Det är ju skitbra... :)
det är det säkert, de är nog platta och med ett spår för att passa in i kåpans motsvarande spår.
lyckades själv att få över några gummipluppar när jag rev en hojmotor förut, fattade inte var i tusan de suttit.
Tyvärr listade jag aldrig ut det heller, men hojen går ännu.
Nån slags klackliknade gummibitar var det.
 
Jaha, då har man precis upptäckt att man ÄR dum i huvudet...
Jag hade lyckats peta loss gummipackningen som sitter runt tändstiftshålet när jag monterade dit ventilkåpan igår kväll... :kocko
Lite klantigt måste jag säga, jag såg inte ens att det satt några packningar iofs. Det ursäktar väl kanske lite att jag inte fattade att jag hade petat bort en... :tungan

Som tur var så blev jag så irriterad igår att jag gick in och skrev ett inlägg här istf att riva isär hojen... puh... Hade säkert rivit av toppen och upptäckt att det bara var en liten jävla gummipackning som saknades i ventilkåpan... :)

Jaja, man lär så länge man lever... Jag lär aldrig missa den gummipackningen igen... :banana :banana
 
Robban_C skrev:
Jag vet en liknande historia. *snip*
jag minns inte detaljerna. Man har ju Alzheimer Light liksom. :hihi

Stämmer utmärkt bra, än är hoppet inte helt ute!

/B
 
sensmoral i allt mekeriet...." IF IT RUNS. DONT FUCK WITH IT " sedan följer,
"IF IT DONT RUN, CHROME IT"

som brinken sa, tätning runt stifthålet har hittat ett annat ställe att vila på .
Lycka till, hoppas du får tag i nya p. snabbt.
En hoj ska inte stå i garaget, den ska rulla. :yoparty
 
Last edited:
tassen skrev:
sensmoral i allt mekeriet...." IF IT RUNS. DONT FUCK WITH IT " sedan följer,
"IF IT DONT RUN, CHROME IT"

som brinken sa, tätning runt stifthålet har hittat ett annat ställe att vila på .
Lycka till, hoppas du får tag i nya p. snabbt.
En hoj ska inte stå i garaget, den ska rulla. :yoparty
Jag håller med om "IF IT RUNS. DONT FUCK WITH IT" men jag har tyvärr svårt att leva som jag lär... Gillar att skruva isär saker för att se hur det fungerar... :)

Den lilla gummiringen hittade jag under ventilkåpan, den låg så fint ovanpå ett av kamaxelöverfallen... :)
Helt oskadd var den också så det var bara att sätta dit den och provstarta...
Så nu har jag inget oljeläckage längre... :yoparty
Dessutom har jag synkat förgasarna också, de stod ju inte helt rätt kan jag säga.

Ska bara skruva på kåporna sen är det bara ut och gasa igen... :banana :banana
 
bra jobbat, och sen kan man chroma saker som går också.
Bra att du synkade förgasarna EFTER ventiljustering, vakumet ändras nämligen om man behöver justera mycket på vent.
Nu ut å gasa..... :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top