FAN, höst..

Ähh.. det som gör vintern "bra" är att man uppskattar våren så sjukt mkt mer..

Första hojturen med grus överallt, lite halvsmält snö, men ändå sol och någon sorts "värme" i luften.. det är oslagbart!

Bifogar en bild från första turen 2010.. snart är vi där! :tummenupp

Kommer precis nedifrån garaget. Har skruvat på lite mer bling på hojen. Självklart måste jag ut på provtur till helgen :)

Siktar på heldagstur. Det blir nog den sista längre turen innan vintern.
Nån som hakar?

Kommer precis nedifrån garaget. Har skruvat på lite mer bling på hojen. Självklart måste jag ut på provtur till helgen :)

Siktar på heldagstur. Det blir nog den sista längre turen innan vintern.
Nån som hakar?

Bling på en BMW? Stjärtvärme eller? ;)

-

Att ta till spriten till slutet av mars är kanske ingen god idé så jag brukar damma av musik/filmintresset under vinterhalvåret. Sen har jag mycket renovering i hemmet som kommer ta tid också.
Men många terapisamtal i garaget ihop med hojen kommer det ju bli i år igen. Får se om frugan ringer psyket denna vintern...

Kör oktober ut sen ställer jag av puman:) men man har ju helårsförsäkring så blir det fint väder i november/december åker den ut en liten sväng:) annars blir det väll som för alla andra att pilla och snygga till den:)

Tänkte köra lite gokart över hösten, eventuellt gå kurs:)

Värdelöst att åka sporthoj nu, för kallt i asfalten så de slirar å har sig, Inte speciellt roligt utan mest farligt.
Barra sparka omkull moppen å ta fam skotern!

Höst och vinter är trevligt på sitt sätt. Hojen står under täcket i garaget och andra intressen tar vid.
Jakten, fisket, vinterbil på grusväg och sjö, ompysslingen och nedbäddningen av sommarbilen, alkoholen, kvinnorna, Sporthoj.com osv.

Man klarar sig liksom, det är ju bara 7 månader tills det är dags att köra hoj igen.

Jag ska fan ta och bada imorgon så får ni säga vad ni vill, men vinter eller höst är det inte när man badar så då måste det ju vara sommar!:tummenupp

:confused:

Gör något dumt (alkohol=fest=Q)så ångesten får fäste ordentligt, man måste se till att den har en anledning att finnas annars är man dum i huvet och blir tvungen att läggas in på ect.

Vaknar ur dvalan sisådar lagom till då tussilagon blommar.:banana

Tyckte att det gick riktigt bra att köra i morse. Behöver dock nya vinterhandskar, det blev för kallt för fingrarna ..

Vinterhandskar? Jag har inte slutat använda mina sommarhandskar än... Fast det är klart, jag kör ju inte tidigt på morgonen! ;)

ja prova köra ut på morgonen i 5+, tjock dimma, och perforerad handske
det tar 2 minuter innan fingertopparna ramlar av ..

Jag ska köpa sånadär styrmuffar och testa tänkte jag.
Sen får man proppa i en SvD innanför stället på repektive lår också.

Det låter på er som om det vore midvinterkyla ute, det är ju knappt nattfrost ännu :)

varför inte cykelbyxor eller tjocka tights ? Stadium hade underställ i Merino-ull, skitbra när det är kallt.

polera ramen + fälgar , ventiljustering kontroll av kamked samt allmän service , och byta framdäcket till ett med mönster och mindre synliga trådar :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT