FAN, höst..

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Tja,

Nu börjar det bli allt kallare och höstdepressionen känns allt mer påtaglig. Vad gör ni på vintern när det inte "går" att köra hoj på gatan? Kom gärna med tips och förslag. Funderar själv på att gå i ide snart... :glömdet

Finhojen skall snart ställas in för hösten, men å andra sidan får jag råd med dubbat till geggmoppen då :tummenupp

Putsar frenetiskt på hojarna som givetvis får stå i vardagsrummet. Annars blir det jobb, jakt och träffa folk. Tyvärr finns inte tiden för en geggmoppe.

Äh soliga dagar funkar.... kör 10 mil om dagen fortfarande (till o från jobbet)
Bara pälsa på sig.....

Kör nog oktober ut....
Apan vid soligt väder...
Kawan när det regnar.....

Sedan står gyttjedrottningen ner skruvad för service.... Men hon plockas ihopp inom 2 veckor......inför höst och vinter säsongen så här åks det på 2 hjul året runt....
Så gött att köra på IS med 450:n .....

Och jag som hade tänkt köra till Stockholm imorn i hopp om lite sol och värme.

Och jag som hade tänkt köra till Stockholm imorn i hopp om lite sol och värme.
En snabbis på lunchen för att du tröttnat på det lokala lunchhaket? :näsblod

På vintern servar man hojen och lagar det som har gått sönder under sommarn, smörjer skinnställ, vaxar hjälm, planerar bankörningar/tävlingar, pysslar om racebussen, underhåller depåtält osv :tummenupp

Är jag den enda som uppskattar att vi har olika årstider? Idag är det t ex fantastiskt höstväder. Solen skiner starkt och det är klarblå himmel och lite kyligt i luften. Visst kan höststormarna vara rätt jobbiga om de håller i sig ett par dagar för länge. Regn, fukt och kyla är ingen trevig kombination. Men det är dessa dagar som gör att man uppskattar de fina dagarna ännu mera.

Vintertid kryper man väl ihop i fosterställning brevid hojen och inväntar våren.
Precis! Ställde av hojen i Söndags, nu blir det 6 månader ångest, rastlöshet och längtan till våren. :huvet

Men själv ska jag nog skruva och fixa lite med hojen under vintern, så kan man ju passa på att vara tragisk ibland och hoppa upp på hojen och drömma sig bort en stund.

Är jag den enda som uppskattar att vi har olika årstider? Idag är det t ex fantastiskt höstväder. Solen skiner starkt och det är klarblå himmel och lite kyligt i luften. Visst kan höststormarna vara rätt jobbiga om de håller i sig ett par dagar för länge. Regn, fukt och kyla är ingen trevig kombination. Men det är dessa dagar som gör att man uppskattar de fina dagarna ännu mera.

Jag tycker vi kunde haft 2 årstider. Sommar i 10månader och sedan en vinter i 2.

Ähh, sluta gnäll, idag t.ex är det ju strålande solsken & klarblå himmel!
Hade jag en hoj så hade jag def. inte suttit framför datorn iaf.....

Sen som många sa, det går ju att köra året om, handlar ju bara om val av hoj & kläder, funderar på en gammal stånka att rassla runt på i vinter.

Cheer up! snart är det april igen! :tummenupp

Höstmörker, regn och elände, äntligen!

Då är det dags att sänka lufttrycket ytterligare, 0.9 är på tok för högt. Kåsalyse och hjälmlampa med 135 xenon watt monteras så man kan åka och straffa timmerlastbilar som inte bländar av.
Nytt lager av silvertejp inhandlas så man kan täta klädseln mot den värsta vätan.

sen är det bara att njuta tills isen och snön lägger sig, då bygger vi om igen :tummenupp

Man servar hojen ... dvs plockar sönder den (det går hyffsat fort) fixar till det som behövs (kan ta bra med tid) o sätter i hop den igen (tar löjligt med tid)

Bland de viktigaste sakerna man måste byta varje vinter är luften i däcken till sånndär RENluft från norrland, ni vet den där som produceras av renarna utmed vägen däruppe. :P

Precis! Ställde av hojen i Söndags, nu blir det 6 månader ångest, rastlöshet och längtan till våren. :huvet

Men själv ska jag nog skruva och fixa lite med hojen under vintern, så kan man ju passa på att vara tragisk ibland och hoppa upp på hojen och drömma sig bort en stund.

What?? tog en 30 mila sväng i söndags och blir väll nått liknande i helgen! bara att klä på sig :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT