Family Guy, FOX, mm

STOP, Peter time
I'm a big shot, there's no doubt, light a fire then pee it out...
....Yeah, do the Peter Griffin Bump

just FG och Seinfeldt är jag skittråkig på.
Tycker sammalika. I början var FG ok, mest för att det var något nytt. Numera känns det bara repetativ och tråkigt. En torr kaktus kan efter att ha sett tre avsnitt räkna ut vad det är för poäng som är på gång. Ungefär som att se gamla avsnitt av Våra Värsta År (Married with Children). Visst finns några episoder som är roliga men det är alldeles för några för mig.

Nu vill jag egentligen inte jämföra FG och Simpsons, men med Simpsons kan jag se avsnitten många gånger utan att de blir tråkiga. Men det sitter ju mycket i vilken typ av humor man gillar. Vissa föredrar FG andra Simpsons och några South Park (föredrar SP över FG).

Seinfeldt blir jag irriterad på bara jag hör introt. Dryga egon träffar man tillräckligt ofta ändå för att inte behöva självplåga sig med det.

En serie jag såg nyligen som jag gillade var Better off Ted. Ej animerad.

fg leverarara i princip alltid! s har rätt många episoder som bara har ngt slags såpa liknande manus. de har jag bestämt! :D

Samma skit varje avsnitt, dum pappa och klok mamma med tråkiga barn.
En korrekt beskrivning av Family Guy :nicka

Edit: ser just att mitt första inlägg i tråden har gett ett personligt rekord i negativa röster. Tidigare under min tid på Sporthoj har jag kanske haft tre stycken. Får se om jag har tid och ork senare idag så ska jag rösta negativt på alla som tycker att Family Guy är ett mästervärk. :tummenupp

Last edited:
Ding ding ding :fakta

[YOUTUBE-ID]dUzpNn9yOsw&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]nDURfLc9u0g&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ErPsx8zdnX4[/YOUTUBE-ID]
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! fan va roligt!:rofl Speciellt med tanke på att man själv skriver massa massa musik så var det där bara för kul:tummenupp

Ding ding ding :fakta

[YOUTUBE-ID]dUzpNn9yOsw&feature=related[/YOUTUBE-ID]]

höhöhöhö, yo mama!:hihi fi fan va skönt att jag inte är ensam med denna dåliga humor:tungan:krama

[YOUTUBE-ID]EH5oRJKTWuc[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]hjd4NbpdNgA[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]qRzcCbjQ_5I[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Oops! http://www.clipswtf.com/4813/funny-videos/Quagmire-Kills-The-Simpsons Slutet är ju roligast. *snutt* :rofl

Kollar på det mesta som nämnts i tråden, men föredrar F.G. då man garanterat får skratta. Simpsons var ju det första man började kolla på av det vi pratar om här, och var bäst mellan S.03-10, men är alldeles för slätstruket nu.

1: Family Guy.
2: South Park.
3: The Simpsons.

Man skojar inte om Gråben och Hjulben. [YOUTUBE-ID]hz65AOjabtM[/YOUTUBE-ID]
ACME... Det är grejjer det! :tummenupp

Last edited:
[YOUTUBE-ID]mH42ImwI4xw[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]xIpLd0WQKCY[/YOUTUBE-ID]

:rofl

Family Guy är ju i princip pruttskämt kombinerat med trilla-och-slå-sig-humor, utdraget in absurdum. Men du tycker kanske att Jerry Bruckheimer gör svåra filmer också?

Nu har Family Guy mycket mer sofistikerad humor än så, även om en stor portion pruttskämt finns, men de enda gångerna Simpsons är skojsigt är väl iaf när Homer slår sig eller något annat barnsligt?

Knappast så manuset är sofistikerat? :va

Edit: ser just att mitt första inlägg i tråden har gett ett personligt rekord i negativa röster. Tidigare under min tid på Sporthoj har jag kanske haft tre stycken. Får se om jag har tid och ork senare idag så ska jag rösta negativt på alla som tycker att Family Guy är ett mästervärk. :tummenupp

Prova att skriva negativt om reflexvästar :mad:

Jag plockade -7 på en dag :D

Last edited:
Animerad, politiskt småkritisk serie om en amerikansk familj med roliga röster som råkar ut för ett och annat i amerikat, främst pga en dum farsa. Var väl mest de likheterna jag tänkte på.
Sen kan vi diskutera hur roliga rösterna är, men det tar vi förslagsvis på en annan tråd.

Om du tror att det är rösterna som gör FG och S bra. Då tror jag att vi har identifierat problemet.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026