Falsk marknadsföring

watson skrev:
Det är en Staffe som ska få plats i buren och vi har kollat på utställningsburar, men de är, retsamma, 2 cm för långa. Annars är svetsa eget en bra idé... Försökte precis ge bort nycklarna till bilen, till en svetskunnig vän, men han var inte så sugen... Vi får nog hjälpas åt på den fronten. Funderar på att köpa en bur och sen modda den lite... Vad tror ni?!

/FW

Min pittis ska sitta i en babybjörnsele som är moddad så man kan ha den på ryggen samt så har lädermössa och glasögon inhandlads, tänk synen när vi kiommer på omkörning i sommar!!!!!!

watson skrev:
Det är en Staffe som ska få plats i buren och vi har kollat på utställningsburar, men de är, retsamma, 2 cm för långa. Annars är svetsa eget en bra idé... Försökte precis ge bort nycklarna till bilen, till en svetskunnig vän, men han var inte så sugen... Vi får nog hjälpas åt på den fronten. Funderar på att köpa en bur och sen modda den lite... Vad tror ni?!

/FW

Staffar är ju smidiga som ett kylskåp ungefär, så köp en stor utställningsbur, och kapa om den så att du får dörren till att öppna åt sidan, precis som bildörren, så blir det lättare för jycken att ta sig i och ur.

Sen får du antingen punkta alla delar i varandra, eller använda upp en rulle eltejp för att buren ska sluta skramla...

Sen har du en bra bur till en sedanbil.

Ps, jag ska iväg och kolla på 9-3 kombi i morgon...

Quaya skrev:
Jag är inte riktigt så "haj" på detta men jag måste säga att jag håller med watson för fullt... om dem marknadsför att dem har eller kan ordna en hundbur till den bilmodellen och hon går o köper en sådan bil också kan dem helt plötsligt inte hjälpa till, och är dessutom otrevliga.
Företaget får ju stå för vad dem marknadsför, och det sista dem ska göra om dem marknadsför det och en kund ringer om den produkten eller tjänsten är att lägga på luren i örat på henne, eller?

Dom kan säkert fixa en bur som passar, det är nog bara en fråga om finansiering, jag menar vi bor ju i en av världens fremsta I länder så det måste gå. Det går säkert att fixa en egen helikopter till hunden bara man har råd att betala :tungan

Manne skrev:
Min pittis ska sitta i en babybjörnsele som är moddad så man kan ha den på ryggen samt så har lädermössa och glasögon inhandlads, tänk synen när vi kiommer på omkörning i sommar!!!!!!

Menar du allvar så kolla med kunniga på området. Såg en gång en hiskeligt ful kärring komma åkande i en sidovagn.......men när de kom närmare var det en skitgullig doberman. På vetrinärs inrådan så hade hunden mössa för att skydda öronen och en skinnjacka för att skydda bringan mot drag.

Har sett nå'n tillverkare som faktiskt gjorde hundburar för sedanbilar.
Den placerades på ena sidan av baksätet och den lilla delen av ryggstödet (40/60 delning) fälls ner och buren placeras in i bagagen samtidigt som den står i baksätet.
Dåligt förklarat kanske :confused: , ska försöka hitta bilder

Chrille skrev:
Menar du allvar så kolla med kunniga på området. Såg en gång en hiskeligt ful kärring komma åkande i en sidovagn.......men när de kom närmare var det en skitgullig doberman. På vetrinärs inrådan så hade hunden mössa för att skydda öronen och en skinnjacka för att skydda bringan mot drag.

Japp, brillorna och mössan är för att skydda mot drag och insekter. Kommer kränga biljäveln så det blir enda sättet att ta med jycken om man skall någonstans i sommar. Lovar att ta bilder:tummenupp

För flera årsedan när jag var junior och bodde hos mor och far,så hade jag äran att vara hundvakt åt deras tax. Den behövde inga moddade selar utan stoppades ner i sportbagen och så drog man ihop dragkedjan så bara huvudet stack upp. Hängdes på sidan av mig närjag körde hoj, var inga konstigheter.

klart ett fall för Sverker "plus" Olofsson....:4skrika//lycka till//

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...