Fallucka istället för väggupp. påverkar inte mc.

jag tycker det är idiotiskt, vanliga farthinder är miljöförstörande då man måste sakta in även om där e 30 så måste man bromsa o smyga över o sen gasa för att komma upp i tillåten hastighet igen. inte för att jag är nån miljökämpe direkt men de snackas ju så mycket om miljön. så bort med dom farthinderna och installera inga nya falluckor. sätt istället ut fler poliser med en laser i handen. och nej det blir inte dyrare för staten eller vem de nu e som betalar polisen för dom kommer dra in pengar på fortkörare.

Luckan fälls ju inte ner om du kör i laglig hastighet så vad är problemet? Luckan är ju bättre då du kan hålla 30 på en 30-väg istället för att bromsa till 5 km/h och köra över guppet?

Men det är ju för helvete inte det det handlar om................................. Läs artikeln där dom funderar på att montera skiten på motorvägar också :fakta :fakta :fakta :fakta

Läs artikeln IGEN, det står att det TEKNISKT SETT går att montera det på motorvägar om man vill, det säger TILLVERKAREN, INTE Trafikverket.

och kör man 50km/h över gränsen så ställer sig luckan 90 grader rakt upp , då lär man sig att hålla farten

:huvet

ja lixom jag missade de andra trådarna, missade dom som tjata om att de redan fanns trådar om detta att deras "svar" redan fanns nåra ggr i tråden..
lixom ni inte läste hela tråden läste inte jag hela sporthoj.com, jag har annat o göra imellanåt

Dom där luckorna suger kuk. Har kört ner i dem med en Trans Am och det var illa nog, skulle inte vilja göra det med en hoj.
Att sätta luckor på annat än en trettioväg verkar vara vansinnigt.

Läs artikeln IGEN, det står att det TEKNISKT SETT går att montera det på motorvägar om man vill, det säger TILLVERKAREN, INTE Trafikverket.

Jag MISSTÄNKER dock att skiten som ÄTER upp hojförare, kommer placeras på MOTORVÄGAR också. "För allas säkerhet".

PUNKT.

Och 70-gränser och högre sätts helt utan anledning då menar du? :)

OnT så tänker jag så här. Varför ska man inte köra för fort? Jo, för att risken för olyckor ökar om man kör för fort. Vad krävs då mer för att en olycka ska ske på de aktuella vägsträckorna? Jo, att någon korsar din väg, antingen ett annat fordon eller någon typ av oskyddad trafikant. Vad händer då om du kommer farande i dubbelt så hög hastighet som är tillåtet, någon korsar oväntat vägen och precis då smäller det till i framvagnen och hela bilen studsar till.

Har du då större chans att väja och undvika olycka? Är det större chans att du upptäcker faran i tid? Eller kan det vara så att "fallgropen" utgör en rejäl distraktion och därmed en potentiell risk?

30/50 = bebyggt, risk att en unge kommer lallandes.

70+, mitt ute i ingenstans, who gives ifall jag då ligger och glider 90? Dör jag så dör jag själv. Olämpliga korsningar är ju giiivetvis ett undantag. Finns alltid undantag.

Dubbla hastigheten är det inte tal om, så fort ska man inte köra, men de känns ju surt om man ska få benen avsågade bara för att man ligger 20km/h över gränsen där det inte spelar någon större roll...

Så är mina tankar ;)

Intressant hur många verkar tro att dessa människor fokuserar på att döda +5 km/h'are.

Det är inte medeltidsmetoder för att avrätta syndare dom är ute efter, det är att på ett smidigt och bra sätt få folk att hålla hastighetsgränserna.

30/50 = bebyggt, risk att en unge kommer lallandes.

70+, mitt ute i ingenstans, who gives ifall jag då ligger och glider 90? Dör jag så dör jag själv. Olämpliga korsningar är ju giiivetvis ett undantag. Finns alltid undantag.

Dubbla hastigheten är det inte tal om, så fort ska man inte köra, men de känns ju surt om man ska få benen avsågade bara för att man ligger 20km/h över gränsen där det inte spelar någon större roll...

Så är mina tankar ;)

Jag vet att jag kommer att bli idiotförklarad.
Men: Kör folk verkligen så sakta som de uppger på detta forum?
Jag åker runt på gammal skit och anser själv att jag kör ganska lugnt.
Men visst händer det att man dubblar skyltfarten.
Åtminstone på 70- och 90-väg.
Är det onormalt?

Jag MISSTÄNKER dock att skiten som ÄTER upp hojförare, kommer placeras på MOTORVÄGAR också. "För allas säkerhet".

PUNKT.

Chansen för att det verkligen händer är väl lika stor som att tillverkare skulle sätta in en spärr på bilar och motorcyklar så att maxhastigheten blir 110 eller 120.
På 30- och 50-sträckor tror jag på att det är ett bättre alternativ än vägbulor.

Och folk som säger att man åtminstone ser en vägbula när det är skyltat korrekt, tror ni själva att det inte kommer finnas en skylt som varnar för dessa luckor?

Jag vet att jag kommer att bli idiotförklarad.
Men: Kör folk verkligen så sakta som de uppger på detta forum?
Jag åker runt på gammal skit och anser själv att jag kör ganska lugnt.
Men visst händer det att man dubblar skyltfarten.
Åtminstone på 70- och 90-väg.
Är det onormalt?

Tror du är ganska normal! Dubblar också skyltad hastighet på 70-90 vägar, men när det gäller skolor och barn så håller jag mina 30-50 snällt och lagligt. Skulle inte palla med att orsaka en olycka där barn drabbas.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back