Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lugn grupp var då rakt inte felfri...
En drös med folk som satt å kollade i backspeglarna istället för å hålla koll framåt.
Kör man om på startåmål rakan så får man fan se till å hålla undan inte gå in precis framför å tvärbromsa.
Kör inte om folk å vingla in precis framför andra bara för att en kille är påväg in i depå.
Förarmöte, när och var var det? Inte en kotte, mig inkluderat, som hade koll på vilken grupp som körde när.
Dessutom hade problem som folket med backspeglarna och pallniten vid rödflagg troligtvis inte inträffat om det hade hållts ett förarmöte som samtliga deltagit i.
Men framför allt vet vad som gäller på bana och hur de ska bete sig.
4. Jag får en känsla av att vissa här ovan betraktar gatåkarkvällarna som lite "racing för oss som ännu inte sett ljuset och skaffat licens!!!" Och det är ju inte riktigt så det är tänkt, även om jag har STOR förståelse för att man vill köra så fort det går!!!! Men, racing är det inte! Så, ett tips i all välmening till vissa här: köp en racebike och gör det PÅ RIKTIGT!!!!!![]()
Sedan är det aldrig fel med lite info heller - I helgen när vi var på banåka i Knutstorp så var det besiktning och tejpade lampor som gällde, dessa regler med tejpning och besiktning gäller ju inte på Falkenbergsbanan ex.vis
Som en sista knorr så............Den ansvarige besiktningsmannen grymtade lite över min Schuberth öppningsbara hjälm och sa att den inte var godkänd för banåka, jag kom igenom för att jag hävdade att "då får ni informera om detta INNAN jag kört 15 mil hit". Han köpte det argumentet ! - det är ju liksom sådär kul att ha bokat, betalt och krånglat med att ta sig till banan, och sedan inte få köra pga någon lokal regel.
nyss var det påpekanden angående yzf r1:s korvätarhjälm.
Är det ok att bara trilla in för att sitta o glo lite ?
Nej nej nej
detta gällde vid besiktningen vid helgens banåka i knutstorp och inget annat !
Nej nej nej
detta gällde vid besiktningen vid helgens banåka i knutstorp och inget annat !
Jag är medveten om att jag betraktas som obstinat, tjatig och andra negativa saker angående detta men är reglerna på Falkenberg sprungna ur något verkligt krav eller är de hittepå eftersom de skiljer sig så markant ifrån bandagar (som är den form jag åker)?
Jag har blivit varnad för att åka till Falkenberg av flera olika personer pga att det upplevs som "struligt" att åka där. Jag följer just dessa trådar med stort intresse därför.
För ett tag sedan var det tydligen folk som blivit nekade åka pga tvådelat ställ, nyss var det påpekanden angående yzf r1:s korvätarhjälm. Tydligen ligger en viss sanningshalt i påståendet?
Nja, jag håller med dig om att det inte ska vara krångligt att börja med RR (om man nu tycker att lägga en/två dagar på en licenskurs är jääättekrångligt). Men att skippa all form av utbildning för att få kunna köra en träning tillsammans med elitåkare i farter +250km/h är inget jag längtar efter. På en RR-träning vill inte jag uppleva det som beskrivits här ovan med att folk inte vet hur man beter sig vid flaggning osv. Man behöver inte göra det farligare än vad det redan är.Som jag också tjatat tidigare så är det synd att RR inte kunde kika på hur MX lyckats lösa sin del.
Köp en hoj, gå med i en klubb och tjöööör. Gäst på främmande bana: betala extra och tjööör. Tävlingssugen? Kvittera ut licensen och tjöööör. Aldrig tjafs om gatskick, försäkringar, nummerplåtar eller licenser. Enkelt.
Jag är medveten om att jag betraktas som obstinat, tjatig och andra negativa saker angående detta men är reglerna på Falkenberg sprungna ur något verkligt krav eller är de hittepå eftersom de skiljer sig så markant ifrån bandagar (som är den form jag åker)?
Jag har blivit varnad för att åka till Falkenberg av flera olika personer pga att det upplevs som "struligt" att åka där. Jag följer just dessa trådar med stort intresse därför.
Som jag också tjatat tidigare så är det synd att RR inte kunde kika på hur MX lyckats lösa sin del.
Köp en hoj, gå med i en klubb och tjöööör. Gäst på främmande bana: betala extra och tjööör. Tävlingssugen? Kvittera ut licensen och tjöööör. Aldrig tjafs om gatskick, försäkringar, nummerplåtar eller licenser. Enkelt.
Nja, jag håller med dig om att det inte ska vara krångligt att börja med RR (om man nu tycker att lägga en/två dagar på en licenskurs är jääättekrångligt). Men att skippa all form av utbildning för att få kunna köra en träning tillsammans med elitåkare i farter +250km/h är inget jag längtar efter. På en RR-träning vill inte jag uppleva det som beskrivits här ovan med att folk inte vet hur man beter sig vid flaggning osv. Man behöver inte göra det farligare än vad det redan är.
Så lösningen på det problemet är att man skippar licenskravet menar du??Problemet är idag att du blir tvungen att köra med bolagen för att kunna få din egen träning. Klubbarna i sydsverige har i stort sett avvecklat sin egen träningsverksamhet för mc. I ett sådant läge blir licenskraven kontraproduktiva.
Ärligt talat kan det väl bara vara struligt för den som inte är läskunnig: har du en godkänt gathoj = välkommen. Har du en inte så godkänd gathoj = inte välkommen. Vad är problemet????![]()
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |