Falkenberg kvällskörning 26/8

Så lösningen på det problemet är att man skippar licenskravet menar du??:va

Ge mig ett förslag hur vi får igång en klubbverksamhet igen och har råd med kostnader för banhyra och proffsig ambulansservice utförd av ett profisionellt ambulansföretag med fullt ambulanslegitimerad personal. I falkenbergs fall utgörs ambulanaen av en "kalle anka ambulans" bemannad av ideelt arbetande sjukvårdspersonal. Det ambulansupplägget använder inte dom stora bandagsbolagen eller smc.

Ge mig ett förslag hur vi får igång en klubbverksamhet igen och har råd med kostnader för banhyra och proffsig ambulansservice utförd av ett profisionellt ambulansföretag med fullt ambulanslegitimerad personal. I falkenbergs fall utgörs ambulanaen av en "kalle anka ambulans" bemannad av ideelt arbetande sjukvårdspersonal. Det ambulansupplägget använder inte dom stora bandagsbolagen eller smc.
Jag vet inte riktigt vem du är från ditt nickname, men det står i din signatur att du är träningsledare för rr och jag antar att det är Falkenberg MK då. Klubben jag är medlem i, Linköpings MS, sköter träningsverksamheten med den äran med träningstillfälle varje tisdag med ambulanspersonal på plats. Jag föreslår att du tar kontakt med LMS så kanske de kan hjälpa till med förslag hur ni kan få igång er klubbverksamhet igen. :tummenupp

mvh
Samuel

Jag tyckte jag beskrev "problemet" i resten av texten (försäkringsvillkor, gatplast bl.a) och det är inget direkt problem så länge övriga arrangörer bedriver sin verksamhet.
Jag har heller aldrig ens antytt att det är svårt att börja tävla.
Det låga antalet måste bero på något annat.

Vingelpellar verkar inte saknas i någon av arrangemangsformerna.

Hmmmm.... fattar inte vad du menar med "försäkringsvillkor, gatplast"... Vad är problemet? Vi som klubb erbjuder gatåkare och licensförare möjlighet att testa sina hojar på en racerbana; gathojar för sig och licenshojar för sig. Förstår inte vad vi som klubb gör/säger som är oklart eller problematiskt?

Last edited:
Jag vet inte riktigt vem du är från ditt nickname, men det står i din signatur att du är träningsledare för rr och jag antar att det är Falkenberg MK då. Klubben jag är medlem i, Linköpings MS, sköter träningsverksamheten med den äran med träningstillfälle varje tisdag med ambulanspersonal på plats. Jag föreslår att du tar kontakt med LMS så kanske de kan hjälpa till med förslag hur ni kan få igång er klubbverksamhet igen. :tummenupp

mvh
Samuel

Lms stora tillgång är den smala banan. Den banan får i stort sett bara användas för mc- verksamhet och enstaka bil långlopp. Det gör att racing sektionen är fullt inriktad på roadracing.

Bilverksamheten körs istället på Mantorp.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT