Kanon i så fall, jämna grupper är BRA.Klubben och Svemo måste hitta en vettig lösning på problemet. Att ta bort nummerplåten och tejpa strålkastaren känns OK. Najning på en gathoj känns ganska onödig under enklare träning.
Man kan även dra nytta av att alla hojar kör på samma försäkringsvillkor genom att kunna blanda " gathojar" och licens hojar helt efter pilotens kompetens och motorprestanda. Med tre fartgrupper medel, snabbare, snabb( race) kan man t.ex. placera nybörjarjuniorer på a2 hojar i medel. När kompetensen ökar går man upp i snabb grupp. Race grupp är inte aktuell för dessa unga piloter enligt min åsikt. Det gamla sättet att placera en 12 årig nybörjare i race grupp blir tyvärr farligt och otrevligt för både junioren och " elitföraren" på 1000 cc.
Last edited:

nån annan slutsats kommer jag inte fram till, frågan är bara hur många gatförare aom är villiga att antingen skaffa en extra omgång av allt som måste borras i för najtråden eller borra i sina befintliga bultar, oljeplugg mm mm, jag skiter ivf i det, tänker i göra något av det så frågan är om inte bandagarna på falken är på upphällningen kvar blir endast träning för licensarna, är det så klubben vill ha det är det ju inga problem, bara att säga det rakt ut.

Lika skönt att trilla p.g.a oljeläckage. Det kan förvisso ändå hända, men risken är klart mindre. 
