Falken imorgon onsdag!

Var väldigt skumt väder! Hagel, snö och regn under några minuter typ varje timme följt av sol senare! Under ena passet för gatåkarna så blev rakan helt vit av haglet!

Fick själv kört 3 pass i torrt och körde ca 1 sek långsammare än Oscar.

Dom 2-taktarna som jag kommer på att dom var där var Oscar, Corneliusson, Lodnert, Brazze, Gihlemoen, Björback, Engelbrecksson, Per Karlsson och hans son. Var dessutom en RD250 och körde där.

Lodnert kraschade i utgången av det nybyggda på utvarvet på ett av passen och fick åka ambulans till sjukhuset i Varberg där man röntgade honnom och såg att han fått 2 sprickor i skulderbladet. Så han kommer stå över racet på Falkenberg till helgen pga skadan.

Nyteknik skrev:
Hur fort är det?

Oscar körde 50,3 som snabbast. När Anders låg efter körde de 51'or. Hade de snabbaste varit på plats till helgen hade det nog krävts höga 46'or eller låga 47'or för att vara med i toppen. Janne körde tydligen 49 på Onsdagsträningen dessförinnan. Det återstår väll att se hur snabbt det kommer gå nu. Lite klent startfält blir det allt, vilket inte gynnar tiderna riktigt kanske.

/Joakim

Nyteknik skrev:
Hur fort är det?

Långsamt! Jag fick inget flyt alls så det var inte bara på det nya partiet som det gick långsamt. Dessutom hade de inte klippt gräset så tex högfartshögern blev en extra dold kurva! Blir det inte bättre till söndag så är man där bak o fajtas! :(

oscar skrev:
Långsamt! Jag fick inget flyt alls så det var inte bara på det nya partiet som det gick långsamt. Dessutom hade de inte klippt gräset så tex högfartshögern blev en extra dold kurva! Blir det inte bättre till söndag så är man där bak o fajtas! :(
Låter utmärkt! :tungan

valmers skrev:
Hoho, välkommen till nya Ejeskurvan, denna gång på Falkenberg.
Både Psykmo & Boxer grusade där på ERF:et, den nya delen är en transportsträcka med garagevändning.

GSXR1100R skrev:
Både Psykmo & Boxer grusade där på ERF:et, den nya delen är en transportsträcka med garagevändning.
Har inte hört någon säga något gott om den nya sektionen. Hur har den tillkommit? Har någon grävmaskinsförare bara plöjt lite eller är den designad av någon som kan något om banor, proportioner, rytm, fart etc.?

Nyteknik skrev:
Har inte hört någon säga något gott om den nya sektionen. Hur har den tillkommit? Har någon grävmaskinsförare bara plöjt lite eller är den designad av någon som kan något om banor, proportioner, rytm, fart etc.?
Den är smal men krokig, påminner lite om en cykelbana.

Chris Ash skrev:
Är det rentav mumlan som designat? :hihi

Är det så så ska han fanimej ha spö, men jag tvivlar på att ens han kan vara så dum!

Jag tror att banan kommer att modifieras lite efter att de insett att bilarna kommer köra lika mkt utanför som på banan, samt att det suger fett för mc!
Ogenomtänkt skit är vad det är!

Last edited:
oscar skrev:
Är det så så ska han fanimej ha spö, men jag tvivlar på att ens han kan vara så dum!

Jag tror att banan kommer att modifieras lite efter att de insett att bilarna kommer köra lika mkt utanför som på banan, samt att det suger fett för mc!

Typiskt det, bara för att man vill höja säkerheten behöver man inte döda banan helt. Man får trösta sig med att resten av banan trots allt rockar stenhårt.

Nyteknik skrev:
Jag anser att det är ett bra parti. Designen står Kim Raes Jensen för, i samarbete med FMK och UEM. Helt plötsligt har banan fått ett bra ställe att köra om på samt farten sänks på halva banan. Dessutom har bullret minskat hos grannarna med 5 db.

oscar skrev:

Se till att hjärnan är inkopplad innan du är tuff! Kör där mer än 1 gång innan du uttalar dej, snorvalp :fatta!

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back