FAKKING Skatteverket

Alla medborgare utgås från att vara skyldiga brottslingar från början.
Klarar man inte bevisa sin oskuld så är man rökt.

:tummenupp :rofl :rofl

Har du problem med att fylla i din inkomsdeklaration går det bra att fråga om hjälp hos skatteverket.

...Utom att flera miljoner av mina kronor går upp i rök under mitt förväntade arbetsliv och inte ens används effektivt när "ni" väl lagt era vantar på dem...

Ditt förväntade arbetsliv? Du jobbar alltså inte?:va

Om man inte har någon inkomst så behöver man ju inte deklarera så i vad består ditt problem.

Last edited:
Så roligt att se hur folk tror att det är skatteverket och dess anställda som tar deras pengar och skyfflar på fel saker... har ni inte hört talas om regering och regeringsbudget?

Själv, när jag hade eget företag, hade jag lite problem med deklarationen och det blev lite galet, jag ringde då upp skatteverket och fick prata med min handläggare och efter lite tid på telefon och goda råd så hade vi styrt upp allt. Tror att om man ringer och inte låter sur direkt så får man bra service också, har själv suttit i andra sidan av telefonen och hört hur folk skriker och gissa hur hjälpsam man blir då.

Har du problem med att fylla i din inkomsdeklaration går det bra att fråga om hjälp hos skatteverket.
Det där är inga bekymmer.

Btw, var är det högsta skattetillägget du har skickat ut?

Hur funkar det med förmånsbil, vilket inte tas upp i deklaration (dvs fusk)
Använder ni er av skattetillägg, eller upptaxering?

Så roligt att se hur folk tror att det är skatteverket och dess anställda som tar deras pengar och skyfflar på fel saker... har ni inte hört talas om regering och regeringsbudget?

Själv, när jag hade eget företag, hade jag lite problem med deklarationen och det blev lite galet, jag ringde då upp skatteverket och fick prata med min handläggare och efter lite tid på telefon och goda råd så hade vi styrt upp allt. Tror att om man ringer och inte låter sur direkt så får man bra service också, har själv suttit i andra sidan av telefonen och hört hur folk skriker och gissa hur hjälpsam man blir då.

ÅÅÅÅååå massor av kramar till en person som har koll på verkligheten!!!

Det där är inga bekymmer.

Btw, var är det högsta skattetillägget du har skickat ut?

Hur funkar det med förmånsbil, vilket inte tas upp i deklaration (dvs fusk)
Använder ni er av skattetillägg, eller upptaxering?

0771-567 567 de kan hjälpa dig med alla dina frågor!

Last edited:

Ditt förväntade arbetsliv? Du jobbar alltså inte?:va

Om man inte har någon inkomst så behöver man ju inte deklarera så i vad består ditt problem.

Förlåt, det var inte meningen från början, men jag håller på att dö av skratt här borta i sandlådan, det här har varit roligaste eftermiddagen på Sporthoj på länge. :D

*harklar mig*
Nja, jag tänkte mer på "mitt förväntade arbetsliv" som i att jag räknar med att jobba ett antal år till innan ni fått sista kronan från mig, men naturligtvis kan jag ju komma att flytta utomlands, eller köra ihjäl mig, alt. bli ett kolli som faktiskt är i behov av pengarna jag betalat in.

Kort och gott blir jag helt enkelt allergisk av att se papper som ger mig onödigt extraarbete med enda syfte att berätta för någon hur mycket han kan sno från mitt konto.

Electric Banana Band hade en låt om det, faktiskt (jag hoppas det är OK att katten Pejsta musiktext här på forumet, annars får jag naturligtvis ta bort det om jag får tillsägelse):
En dag så fråga´ min mor
”Vad ska du bli när du blir stor
en modig och stark brandsoldat?”
”Nej, jag ska bli en byråkrat” sa jag

För pärmar och papper är det bästa jag vet
jag älskar mitt hålslag och min gem-magnet
och bruna brev i C-format
och min egen ljuvliga häftapparat

Byråkrater dom har det bra
Dom stormtrivs på jobbet var da´
Dom skickar små fax hit och dit
med ambition och mycket flit

Dom sitter där vid varsitt bord
och skriver sina svåra ord
som ”avdragsgill” och ”synergi”
Så duktig vill jag också bli

Och så när klockan blir fem
då åker jag hem
Jag slipper nattskift och jour
sån vill jag bli när jag blir stor

Om tillräckligt många med exekutiv funktion (ursäkta ordleken) hade ställt sig upp och sagt "det där gör jag inte" till Hitler, så hade hans organisation inte funkat, eller hur?

Last edited:
Så du sitter och gnäller över ingenting, egentligen alltså??????:va :va

Ingenting skulle jag inte vilja kalla det, men som jag skrev förut: Jag har resignerat och skriver snällt självdeklarationer och betalar de skatter jag blivit ålagd att betala. Snälla nån, jag betalar till och med TV-licens! :näsblod

Min ursprungliga fråga fick jag också svar på; jag har blivit upplyst och förstår motivet att börja på just Skatteverket när man väl blivit ekonom (även om orsaken till att bli just det troligen för evigt kommer att gäcka mig - jag antar att jag har för lite byråkratblod i mig (jag är väl inte vampyr heller :tungan )).

Min ursprungliga fråga fick jag också svar på; jag har blivit upplyst och förstår motivet att börja på just Skatteverket när man väl blivit ekonom (även om orsaken till att bli just det troligen för evigt kommer att gäcka mig - jag antar att jag har för lite byråkratblod i mig (jag är väl inte vampyr heller :tungan )).

De fördrar jurister som kan leka Judge Dredd med medborgarna.
Izah tror jag har den bakgrunden faktiskt.

Men i sann byråkratanda blev jag hänvisad till ett nytt telefonnummer över frågeställningar tidigare i tråden:(

Last edited:

Men i sann byråkratanda blev jag hänvisad till ett nytt telefonnummer över frågeställningar tidigare i tråden:(

Vår nya uniform på jobbet

Bifogat

• s529163192_246260_7977.jpg
    s529163192_246260_7977.jpg
    4.1 KB · Visningar: 66

Är inte jurister lite av überekonomer? Jag tror vi snackar väldigt lika personlighetstyper och personlig drivkraft. Man måste gilla att gräva ner sig i en speciell sorts detaljer, helt enkelt.

Har aldrig varit särskilt impad av Anarkism...

Inte jag heller - men att finns nåt som per definition kommer att funka sämre (givet de flesta människors natur) behöver inte betyda att man måste gilla det som finns - och det som finns är papper, formulär och lagar, vilket råkar sammanfatta en hel del av mina topphatobjekt. :D

Last edited:
Nej, man måste inte gilla det... men om man sätter sig in i det lite grann så kan man lyckas få lite glädje av det istället för att hata allt och alla som har med de sakerna att göra.
Trivs faktiskt ganska bra i min bonussyrras sällskap också... trots att hon är polis.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025