Det är INTE vare sig jag eller Skatteverket som har skrivit skattelagarna, svårt att tro men så är det!
Vi följde bara order.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är INTE vare sig jag eller Skatteverket som har skrivit skattelagarna, svårt att tro men så är det!
Nix om man gör rätt från början så blir man inte drabbad av något!!
Nix om man gör rätt från början så blir man inte drabbad av något!!
Vi följde bara order.
Alla medborgare utgås från att vara skyldiga brottslingar från början.
Klarar man inte bevisa sin oskuld så är man rökt.
![]()
![]()
![]()
...Utom att flera miljoner av mina kronor går upp i rök under mitt förväntade arbetsliv och inte ens används effektivt när "ni" väl lagt era vantar på dem...
Det där är inga bekymmer.Har du problem med att fylla i din inkomsdeklaration går det bra att fråga om hjälp hos skatteverket.
Så roligt att se hur folk tror att det är skatteverket och dess anställda som tar deras pengar och skyfflar på fel saker... har ni inte hört talas om regering och regeringsbudget?
Själv, när jag hade eget företag, hade jag lite problem med deklarationen och det blev lite galet, jag ringde då upp skatteverket och fick prata med min handläggare och efter lite tid på telefon och goda råd så hade vi styrt upp allt. Tror att om man ringer och inte låter sur direkt så får man bra service också, har själv suttit i andra sidan av telefonen och hört hur folk skriker och gissa hur hjälpsam man blir då.
Det där är inga bekymmer.
Btw, var är det högsta skattetillägget du har skickat ut?
Hur funkar det med förmånsbil, vilket inte tas upp i deklaration (dvs fusk)
Använder ni er av skattetillägg, eller upptaxering?
Har du problem med att fylla i din inkomsdeklaration går det bra att fråga om hjälp hos skatteverket.
Ditt förväntade arbetsliv? Du jobbar alltså inte?![]()
Om man inte har någon inkomst så behöver man ju inte deklarera så i vad består ditt problem.
Så roligt att se hur folk tror att det är skatteverket och dess anställda som tar deras pengar och skyfflar på fel saker... har ni inte hört talas om regering och regeringsbudget?
Oj nu måste jag förmånsbeskatta dig när du sitter och roar dig så ofantligt på jobbet!!
Det är OK, just det här är inte arbetstid; jag kompar av (vill ju inte skatta hur mycket som helst)![]()
Så du sitter och gnäller över ingenting, egentligen alltså??????![]()
![]()
Min ursprungliga fråga fick jag också svar på; jag har blivit upplyst och förstår motivet att börja på just Skatteverket när man väl blivit ekonom (även om orsaken till att bli just det troligen för evigt kommer att gäcka mig - jag antar att jag har för lite byråkratblod i mig (jag är väl inte vampyr heller)).
De fördrar jurister som kan leka Judge Dredd med medborgarna.
Izah tror jag har den bakgrunden faktiskt.
Men i sann byråkratanda blev jag hänvisad till ett nytt telefonnummer över frågeställningar tidigare i tråden![]()
De fördrar jurister som kan leka Judge Dredd med medborgarna.
Izah tror jag har den bakgrunden faktiskt.
Om tillräckligt många med exekutiv funktion (ursäkta ordleken) hade ställt sig upp och sagt "det där gör jag inte" till Hitler, så hade hans organisation inte funkat, eller hur?
Har aldrig varit särskilt impad av Anarkism...
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |