Sleipner skrev:
Vad jag menar är att om Bin Laden är huvudmisstänkt, vore det inte rimligt att man på något vis kunde använt sig av hans släktingar att spåra honom.
Vad säger att de inte gjort det? Vem vet? Varken du eller jag. Dessutom är det inte mycket som talar för att det skulle ge mer info än något annat sätt, om nu det svarta fåret flytt familjen utan att höra av sig på 10 år.
Sleipner skrev:
Vad jag menar är att det verkar som om man ville lyfta bort fokus från Bin Laden för att rikta den mot Irak. Man hör inte mycket om Bin Laden mer, utan om "framgångarna" i Irak.
Det kan ha att göra med att det är i Irak allting händer just nu, och att USA anser det projektet viktigare än OBL. Jag är personligen inte helt tillfreds med hur Irakfrågan skötts, men det är en annan sak.
Sleipner skrev:
Vad fanns/(finns) egentligen för samband mellan Bush och "Bin Laden (group)".
Jag vet inte, och det är ärligt talat rätt ointressant. Ja, utom för Michael Moore då förstås. Vad finns det för samband mellan Hollands utrikesminister och Mijailovics lillebror? (Samma resonemang - någon brukar säga "guilt by association", ett knep som brukar användas för att ursäkta ett omotiverat påhopp.)
Sleipner skrev:
Förövrigt tycker jag du är lite väl aggresiv i din bedömning, må vara hänt att du är mer politiskt insatt, men alla har rätt till åsikter och spekulationer även om inte du delar dem. Vilka som sedan är korrekta kan man bara se i stjärnerna efter...
Är jag aggressiv för att jag bad dig läsa på mer? Det är alldeles uppenbart att du bara sett den ena sidan av saken, och då är det väl rätt befogat att be om bättre påläsning. Återigen - om du ska gå till val i Sverige utan att veta vad du ska rösta på, inte lyssnar du väl bara på vad moderaterna har att säga innan du bestämmer dig?
Naturligtvis har du rätt till en åsikt. Men när du sa att saudier lämnade landet trots flygförbud, och utan förhör, då var det inte en ÅSIKT du uttryckte, utan ett PÅSTÅENDE. Ett påstående som bevisligen inte är korrekt. Med detta påstående drar du slutsatser om alla som heter Bin Laden. Förstår du inte att man inte kan resonera så? vad händer om vi helt enkelt byter ut "heter Bin Laden" mot "har svart hudfärg"?
"Det är bevisat att det var en svart man som flög planet in i WTC. Därför är alla svarta män terrorister! George Bush styr ett oljeföretag som till stor del ägs av svarta! Usch och fy, vad finns det egentligen för samröre mellan George W Bush och svarta?"
Förstår du NU varför man inte kan resonera så? Aggressiv tycker jag man är när argumenten tar slut och övergår till personliga påhopp, inte när man synar en åsikt eller ett påstående i sömmarna.