Fadde skryter om att han och 3 andra vakter fått en gäst att gråta.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Faddes blog skrev:
Nu ska ni få höra sanningen!

Inne på Spy Bar tar Bas Rutten en cigarett från handen på en gäst samtidigt som han sträcker fram en tjugokronors sedel mot gästen (med glimten i ögat). En av vakterna missuppfattar situationen och bestämmer sig för att avvisa honom. Han stretar emot och jag ser detta och försöker ta honom runt kroppen för att hjälpa till att avvisa honom. Han var väldigt stor vilket gjorde det svårt för mig att få grepp runt honom. Jag nådde helt enkelt inte runt med mina armar.

Då kommer ytterligare två vakter till undsättning, och då först har vi övertaget. Han gör motstånd men hade ingen chans. Påvägen ut börjar han gråta och ber att få bli utsläppt. Det hände lite saker påvägen ut som jag inte vill berätta, men det stod två poliser utanför dörren och knackade på, jag öppnar dörren samtidigt som han springer och sätter sig i polisbilen och gråter hejdlöst. Det blir polisanmälningar som inte ledde någonstans. Seminariet han skulle hållit dagen efter blev inställd. Han flög hem samma dag.

Borde man inte gå fram och förklara missförståndet för vakten istället för att hjälpa till att avvisa mannen?

Ska man verkligen göra "saker man inte vill berätta" mot någon så de börjar gråta, när personen är oskadligjord av 4 stora vakter?

Eller överreagerar jag kanske? :va

Bas Rutten kan nog behöva lite stryk :fakta

[YOUTUBE-ID]D3K-mrlYG7Y[/YOUTUBE-ID]

jag tycker inte att du överdriver. har fan aldrig hört nåt gott om vakter så man blir ju knappast förvånad... detta är nog ett av de lindrigaste fallen jag hört talas om. annars brukar det ju vara oprovocerad misshandel och vakter som backar upp varandra... typ "öh fan, du såg också att han slog först va? *blink blink* att jag bröt båda armarna av honom och hoppade på hans bröstkorg var ju fan bara nödvärn. säg det du också i rätten så att jag inte åker dit!"
fattar inte heller varför man inte försöker reda ut situationen fredligt utan går rakt på och teamar ihop sig med de andra vakterna (som ju bevisligen gör fel) men jag är som sagt inte förvånad...

Bas rutten har berättat den historien för länge sen men det slutade med att vakterna fick stryk som satan. Jag tror faktiskt mer på honom än på Fadde. Kanske för att jag vill det men samtidigt för att det låter troligare.

Jag tror nog, som honkiie säger, att det var tvärtom. Vad ska en lönnfet vakt från fittja kunna göra, sätta sig på honom? Ok, de var 4st men det ökar ju bara den totala vikten :D
Fadde+Linda Rosing, det var ju verkligen det perfekta paret någonsin! 2st totalt iq-befriade människor med noll koll på verkligheten. Att media ger dem utrymme är skrämmande.

Jag tror nog, som honkiie säger, att det var tvärtom. Vad ska en lönnfet vakt från fittja kunna göra, sätta sig på honom? Ok, de var 4st men det ökar ju bara den totala vikten :D
Fadde+Linda Rosing, det var ju verkligen det perfekta paret någonsin! 2st totalt iq-befriade människor med noll koll på verkligheten. Att media ger dem utrymme är skrämmande.

Föreställ dig deras avkomma/or. Brr. :gnissla

Det finns som sagt olika versioner om händelsen. Bas Rutten var ju inte ensam den kvällen, utan tillsammans med en hel del kända svenska killar inom kampsport, och enligt rykten i kamsportskretsar så försökte Bas Rutten hålla sig så lugn och prata med vakterna när dom kom fram. Men när dom började attackera honom så hade han slagits fan och det slutade med att han spöade skiten ur de flesta vakterna innan polisen kom. Men oftast kanske verkligheten ligger någonstans mittemellan dom ilika versionerna. Men vad alla verkar vara överens om är att han i varje fall faktiskt inte hade gjort någonting, utan det var vakterna som ville mäta krafterna med honom utan anledning

Alltså är Bas Rutten en kampsportare eller vad? Först trodde jag det var ett smeknamn eller nåt :D

bas rutten är ju hur skön som helst.. rätt hård snubbe dessutom (youtuba fram gamla mma klipp får ni göra själva), tvivlar på att några lönnfeta krogvakter skulle rå på honom om han nu inte varit dyngrak eller nåt sånt, men det verkar han ju inte varit. :va

Man har hört så många historier om det dära men slutsatsen värkar ändå ha varit att ett par krogvakter åkte på pisk, tror inte så många vaktisar har så mkt och sätta imot en fd ufc mästare.

Jaja, jag vet också vem Rutten är/var. Men ni missar poängen lite! För att rädda ansiktet så erkänner ju fadde i princip att han och 3 andra vakter har behandlat killen som var övermannad på ett sätt som fick honom att börja gråta. Oavsett om det är sant eller inte så är det ju jävligt illa att påstå att man gjort något sådant som yrkesman.

Sen att det hela uppenbarligen var ett misstag.. ja jävlar.

Är det ens värt serverutrymme att diskutera dessa köttbullar till människor?... rätt & fel? sånt existerar iaf inte i deras skallar, dörrvakter är & kommer alltid att vara looser wannabes som inte kom in på polishögskolan eller i militären, det är så lätt att vara auktoritär mot berusade svenssons...

För det första är det väldigt oproffssigt av Fadde att gå ut på en blogg och berätta sådana saker, oavsett vem det än är.
För det andra så fattar jag inte hur ett litet skämt mellan två gäster kan leda till att bli "anfallen" av 4 vakter och slängd i polisbil??
Dessutom är det Bas Rutten, inte nån vanlig svennebanan..
Känns som om han redan hade ögonen på sig när han kom in på Spy Bar just iom att han är den han är..

Stockholm har garanterat Sveriges(kanske världen) dummaste och aggresivaste vakter och försöka prata med dom är att be om problem.

Kolla första länken här på Bas Rutten vid 1:10 där han låtsas be om ursäkt. Kan tänka mig att Rutten låtsades grina och att Fabbe fortfarande tror det var på riktigt.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing