Faddes blog skrev:Nu ska ni få höra sanningen!
Inne på Spy Bar tar Bas Rutten en cigarett från handen på en gäst samtidigt som han sträcker fram en tjugokronors sedel mot gästen (med glimten i ögat). En av vakterna missuppfattar situationen och bestämmer sig för att avvisa honom. Han stretar emot och jag ser detta och försöker ta honom runt kroppen för att hjälpa till att avvisa honom. Han var väldigt stor vilket gjorde det svårt för mig att få grepp runt honom. Jag nådde helt enkelt inte runt med mina armar.
Då kommer ytterligare två vakter till undsättning, och då först har vi övertaget. Han gör motstånd men hade ingen chans. Påvägen ut börjar han gråta och ber att få bli utsläppt. Det hände lite saker påvägen ut som jag inte vill berätta, men det stod två poliser utanför dörren och knackade på, jag öppnar dörren samtidigt som han springer och sätter sig i polisbilen och gråter hejdlöst. Det blir polisanmälningar som inte ledde någonstans. Seminariet han skulle hållit dagen efter blev inställd. Han flög hem samma dag.
Borde man inte gå fram och förklara missförståndet för vakten istället för att hjälpa till att avvisa mannen?
Ska man verkligen göra "saker man inte vill berätta" mot någon så de börjar gråta, när personen är oskadligjord av 4 stora vakter?
Eller överreagerar jag kanske?