faan jag klarade uppskrivningen

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
är lite stolt över mig själv :Bugar :Bugar :Bugar
men men det är lite körning kvar också

hatar kryp och den där undanmanövern i 50 knyck

har ni några tips till mig hur jag skall göra i undanmanövern

kör ju som en kärring :hihi :hihi

Grattis till uppskrivningen.

Det är väll bara till att öva.

Tänk att det är din körskole lärare som står bredvid och kollar när du kör upp. (jag vet att det är svårt att tänka så, man är så jävla nervis :näsblod )

Lycka till med uppkörningen.

nike83 skrev:
ja du har tur som slipper garagevändningen iaf! den kostade mig ett par tusen kr!!!! :arsele

Har provkört nya banan och kan säga att den är inte på något sätt lättare. fortfarande så krävs det att man kan hantera sin mc. Många olika lågfartsdelar som är minst lika svåra som den gamla GV.

pakopak skrev:
Har provkört nya banan och kan säga att den är inte på något sätt lättare. fortfarande så krävs det att man kan hantera sin mc. Många olika lågfartsdelar som är minst lika svåra som den gamla GV.

har du några tips?

:huvet

de konerna du ska svänga ut om ska du ligga så nära som möjligt. sen är det bara att svänga på ordentligt innan du rättar upp , annars fastnar ytterfoten på första konen där du ska in.

det som jag tyckte var lurigast är nog den första krypkörningsdelen med slalom och vändning. den kan man behöva öva på

pakopak skrev:
de konerna du ska svänga ut om ska du ligga så nära som möjligt. sen är det bara att svänga på ordentligt innan du rättar upp , annars fastnar ytterfoten på första konen där du ska in.

det det kanske inte det som är problemet mitt problem är ju att jag inte riktigt vågar att ta i i själva kurvan där jag alltså skall kränga tillbaka...

hmm det luktar dyrt.

:confused:

vad kör du för hoj på banan? ett bra trick är att bara köra fram och tilbaka utan koner och bara prova att "vingla" fram och tillbaks så får du en känsla om hur otroligt mycket man kan luta hojen

hehe, sen när man väl har tagit sig igenom så är det slalom i 50 snabb vändning och slalom och inbromsning... så det är ju inte slut när man är förbi undanmanövern :3freak

pakopak skrev:

Kan inte annat än att hålla med. Körde de nya lågfartsproven på speed triplen under SMC's avrostning för några veckor sedan, det var fan inte lätt.
Visserligen går det nog bättre med en "skolhoj".

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park